Skip to main content

TV programma terug kjjken of opname kijken begint niet aan begin van programma via TV ontvanger. Zelfde opname via iTV app wel. dit op meerdere ontvangers ook bij meerdere kpn gebruikers. Het kan maar zo zijn dat een dag later het wel functioneert, maar ook niet. Ontvangers resetten o.i.d. geeft geen  resultaat. Tijdenslive TV geen haperingen e.d. als het via de app mogrlijk is moet het ook voor de ontvangers mogelijk zijn op de juiste tijd binnen een opname deze weer te geven.

Hoi @Hans H99 en welkom hier op ons forum :)

Ervaar je dit probleem bij elk programma en elke zender? Het lastige hierin is namelijk dat we als provider afhankelijk zijn van de informatie die we van de zenders doorkrijgen, feitelijk zijn we daarin alleen een soort van doorgeefluik. De zenders geven de programmering door aan ons en dit zetten wij vervolgens zo in de EPG. Daarom ben ik even benieuwd of je dit ervaart bij alle programma's of bij bepaalde programma's! 


Hallo.

Nee niet altijd, wel regelmatig. Vreemde is dan wel dat de volgende dag of de dag daarna die zelfde opname als nog wel volledig terug te kijken is. Een foute EPG tijd verkregen lijkt me dan niet waarschijnlijk. Dat je het eventueel een andere dag wel kunt kijken niet echt de definitie van iets opnenen. Dan wil je wel kunnen kijken wanneer je tijd hebt. Opname via app klopt dan voor zo ver ik weet wel al direct. Dat is alleen niet iets wat ik wil gebruiken.


Hallo.

Nee niet altijd, wel regelmatig. Vreemde is dan wel dat de volgende dag of de dag daarna die zelfde opname als nog wel volledig terug te kijken is. Een foute EPG tijd verkregen lijkt me dan niet waarschijnlijk. Dat je het eventueel een andere dag wel kunt kijken niet echt de definitie van iets opnenen. Dan wil je wel kunnen kijken wanneer je tijd hebt. Opname via app klopt dan voor zo ver ik weet wel al direct. Dat is alleen niet iets wat ik wil gebruiken.

Duidelijk verhaal @Hans H99!

Heb je toevallig ook nog een tweede tv ontvanger in gebruik? Zo ja, ervaar je daarmee precies hetzelfde probleem? Ik kan me zo niet herinneren dat ik dit eerder tegen ben gekomen; normaal werkt een opname wel of niet. Maar in jouw geval werkt het dus de ene dag niet en de andere dag weer wel, dat is uiterst merkwaardig. 


Volgens mij is het anders. Ik heb het zojuist nog getest:

Ik heb op de tv-ontvanger een programma dat al liep, opgenomen. Op de tv-ontvanger is die opname vanaf dat punt te bekijken, dus niet vanaf het begin. Dat is ook zo als je het een dag later opnieuw probeert.

Maar, in de tv-app en ook op https://tv.kpn.com/  is de opname wél vanaf het begin te bekijken.   

@JanZ_  In het itv-topic is best vaak de wens geuit dat een opname die halfweg gestart is, ook op de tv-ontvanger vanaf het begin is te bekijken. Het zou mooi zijn als kpn dit gaat realiseren.

Als @Hans H99 een opname, die halverwege het programma is gestart, tóch helemaal kan bekijken op de tv-ontvanger dan is dat een nieuwe ontwikkeling. Ik ga dat straks eens bekijken bij de opname die ik net gestart heb.


Vraag aan @Hans H99 : Welke tv-ontvanger heb je?


Als @Hans H99 een opname, die halverwege het programma is gestart, tóch helemaal kan bekijken op de tv-ontvanger dan is dat een nieuwe ontwikkeling. Ik ga dat straks eens bekijken bij de opname die ik net gestart heb.

Volgens mij is dit al jaren zo.


Volgens mij is dit al jaren zo.

Is dat echt? Ik wist dit serieus niet.

Maar dan is dat zo, wanneer het programma helemaal is opgenomen, neem ik aan? 


@wjb Weet je het heel zeker, wat je schreef? De opname die ik gestart ben is inmiddels afgelopen, en ik kan 'm nog steeds niet op de tv-ontvanger vanaf het begin v.h. programma bekijken. Wel in de app en ook op de site.


Volgens mij is dit al jaren zo.

Is dat echt? Ik wist dit serieus niet.

Maar dan is dat zo, wanneer het programma helemaal is opgenomen, neem ik aan? 

Nee hoor, dat is direkt.

Ik heb zojuist een opname gestart op mijn 5202 van EuroNews

En terwijl die opname nog loopt kan ik deze al vanaf het begin terugkijken.

 

@wjb Weet je het heel zeker, wat je schreef? De opname die ik gestart ben is inmiddels afgelopen, en ik kan 'm nog steeds niet op de tv-ontvanger vanaf het begin v.h. programma bekijken. Wel in de app en ook op de site.

My bad ... Ik dacht dat het ook ging om terugkijken via de app.


Nee hoor, dat is direkt.

Ik heb zojuist een opname gestart op mijn 5202 van EuroNews

En terwijl die opname nog loopt kan ik deze al vanaf het begin terugkijken.

Bijzonder, want mijn ervaring is dat het al jaren niet kan.

Op mijn 5202 had ik Fryslan Dok op npo2 opgenomen. Kon ik echt niet op de 5202 vanaf het begin kijken. Ook nu niet. Als opnameduur wordt 17 minuten aangegeven.

Op de site wordt als opnameduur 54 minuten aangegeven.

Is het misschien afhankelijk van de zender, of dit wel of niet kan?


Ook een opname van Euronews kan ik niet vanaf het begin kijken. 


Ook een opname van Euronews kan ik niet vanaf het begin kijken. 

Heb je het onderste stukje van mijn vorige bericht ook gelezen?


Ah, ik zie nu dat ik een opmerking van jou @wjb gemist heb. Ik had het idd alleen over opnemen.


crosspost 😀


Ah, ik zie nu dat ik een opmerking van jou @wjb gemist heb. Ik had het idd alleen over opnemen.

Als je halverwege een uitzending een opname start op een TV ontvanger dan kan je die opname per direct via de app vanaf het begin van die uitzending terugkijken.


Als je halverwege een uitzending een opname start op een TV ontvanger dan kan je die opname per direct via de app vanaf het begin van die uitzending terugkijken.

Ja, dat weet ik. Dat bedoelde ik ook in een van mijn eerste reacties.


Hallo.

Nee niet altijd, wel regelmatig. Vreemde is dan wel dat de volgende dag of de dag daarna die zelfde opname als nog wel volledig terug te kijken is. Een foute EPG tijd verkregen lijkt me dan niet waarschijnlijk. Dat je het eventueel een andere dag wel kunt kijken niet echt de definitie van iets opnenen. Dan wil je wel kunnen kijken wanneer je tijd hebt. Opname via app klopt dan voor zo ver ik weet wel al direct. Dat is alleen niet iets wat ik wil gebruiken.

Duidelijk verhaal @Hans H99!

Heb je toevallig ook nog een tweede tv ontvanger in gebruik? Zo ja, ervaar je daarmee precies hetzelfde probleem? Ik kan me zo niet herinneren dat ik dit eerder tegen ben gekomen; normaal werkt een opname wel of niet. Maar in jouw geval werkt het dus de ene dag niet en de andere dag weer wel, dat is uiterst merkwaardig. 

Hallo @JanZ_  

Ja heb meerdere ontvangers. Allen het zelfde probleem bij dan die zelfde opname. Opnames zijn altijd vooraf via gids ingesteld. Als de betreffende opname niet juist werkt (ergens bijna einde programma) begint loopt deze door in volgende gids programma of stopt zonder reden met weergave. Als op een andere dag weer getracht wordt de opname te kijken kan het zijn dat het nog niet werkt en nog langer (dag) gewacht moet worden. En als het wel juist start is dat voor de andere ontvangers ook zo.


Bedankt wederom voor de toelichting @Hans H99!

Kun je eens kijken of hetzelfde probleem zich voordoet wanneer je de opnames eens via de ITV app inplant? Je gaf aan dat je het nu via de gids doet en ik doe daarmee de aanname dat het om de gids van de tv ontvanger gaat. Als ik dat fout heb dan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Kun je me verder vertellen welk type Experia Box je in gebruik hebt? Mocht dit een echt verouderd type zijn dan zou dat voor problemen kunnen zorgen en ik wil zoveel mogelijk zaken uitsluiten. 

 


@JanZ_ Opnames worden altijd via de ontanger gepland. Betreft nu een  nieuwe ontvanger, maar opname problemen waren ook bij de vorige aanwezig. Als het altijd fout gaat bij een bepaalde zender is plannen via de app als test wel mogelijk, maar afgelopen periode ging het behoorlijk goed.

Plannen via de app zou beter kunnen werken omdat?? De eerder 'foute' opnames waren via de app ook wel goed te kijken. Het is echter niet onze bedoeling om via een app te kijken en dan naar TV te streamen.

 


@JanZ_ Opnames worden altijd via de ontanger gepland. Betreft nu een  nieuwe ontvanger, maar opname problemen waren ook bij de vorige aanwezig. Als het altijd fout gaat bij een bepaalde zender is plannen via de app als test wel mogelijk, maar afgelopen periode ging het behoorlijk goed.

Plannen via de app zou beter kunnen werken omdat?? De eerder 'foute' opnames waren via de app ook wel goed te kijken. Het is echter niet onze bedoeling om via een app te kijken en dan naar TV te streamen.

 

Dat begrijp ik hoor, het is alleen om eens te kijken of het verschil maakt als je opnames inplant via de app of via de gids van de tv ontvanger @Hans H99. Je kunt opnames die je via de app inplant gewoon terugkijken via de tv ontvanger, daar hoef je niet voor te streamen (of casten in dit geval).