Skip to main content

Gloednieuwe Loewe TV. Met de oude (uit 2008), bestond het probleem niet. 4 van de 7 nachten in een week, komen we beneden en staat de tv aan. TV is via HDMI gekoppeld aan KPN decoder. Ouder type decoder (want al meer dan 5 jaar oud). Omdat de KPN decoder op stand-by staat, is er geen beeld, maar wel het bericht dat de ontvanger aangezet moet worden.

Wat we al geprobeerd hebben: de afstandbediening weggelegd. Zodat het zeker niet aan een langslopend huisdier kan liggen. Op andere zenders de tv uitgezet. Volgorde van tv & KPN kastje uitzetten verandert. Maakt allemaal geen verschil.

Het enige wat wel verschil maakt: als de KPN ontvanger fysiek uitstaat. Dus niet meer stand-by, maar echt uit. Als we dat doen, gaat de tv niet meer 's-nachts spontaan aan. Ons vermoeden is dus, dat er een soort van signaal van de KPN ontvanger komt, die dit tv type (en als ik rondspeur op internet, sommige andere types ook) aan zet. 

Iemand een idee van een andere oplossing dan het kastje 's-nachts uitzetten? 

Goedemorgen een tijd klok is misschien een idee. op  de stekker van de tv niet op de decoder in verband met update van de decoder in de nacht 🤔


Uitzetten middels tijdklok zou kunnen - al voelt dat een beetje als een workaround.

Mijn vermoeden is dat de decoder tijdens die update een of ander signaal uitstuurt, waar mijn (blijkbaar gevoelige:-)) tv van uitgaat. Zou bv het updaten van de decoder hierbij kunnen helpen?


waar mijn (blijkbaar gevoelige:-)) tv van uitgaat.

Je tv gaat toch aan? En niet uit…. :wink: .

Het enige wat wel verschil maakt: als de KPN ontvanger fysiek uitstaat. Dus niet meer stand-by, maar echt uit. Als we dat doen, gaat de tv niet meer 's-nachts spontaan aan. Ons vermoeden is dus, dat er een soort van signaal van de KPN ontvanger komt, die dit tv type (en als ik rondspeur op internet, sommige andere types ook) aan zet

Een tv ontvanger van kpn stuurt continu signaal naar de tv. Alleen al die tekst die in stand-by naar de tv wordt gestuurd. Kennelijk 'denkt’ de tv… oh de ontvanger is aan (gegaan), dan moet ik ook. Miss ergens een instelling in de tv?

Als je de 2260 ontvanger hebt kan je de spaarstand instellen onder stand-by. Dan gaat ie na 15 minuten stand-by in deep-sleep en stopt ook het hdmi signaal.

Een tijdklok of stekker met schakelaar omzeilt het probleem/defect alleen maar.

Of een tijdklok op de tv ontvanger (indien spaarstand nog niet beschikbaar is) is dan nuttiger gezien je opmerking:

als de KPN ontvanger fysiek uitstaat. Dus niet meer stand-by, maar echt uit. Als we dat doen, gaat de tv niet meer 's-nachts spontaan aan.


Goedemiddag @Reg-ms!

Wat vreemd dat de tv uit het niets aan gaat! Dit heb ik om eerlijk te zijn nog niet eerder gehoord. Ik was even benieuwd of je inmiddels een oplossing hiervoor hebt. Is de tv 's nachts nog eens zomaar aan gegaan of is dat inmiddels verholpen? :blush:


Allereerst; de tv gaat inderdaad aan, dat schreef ik inderdaad verkeerd. En als je op dit forum leest, gebeurt het vaker bij andere merken tv’s. 
De verkoper van de tv heeft een monteur langs gestuurd. Die heeft van alles gewijzigd, dat de gevoeligheid van de tv zou moeten veranderen. Maar helaas. Dat heeft niet geholpen. We komen nog steeds beneden met een tv die zegt dat we de tv ontvanger moeten aanzetten. 


Mijn Samsung tv ging  's nachts ook aan en ik kwam erachter dat de tv op zoek was  naar software dit wetende heb ik deze optie op mijn tv uitgezet en voila probleem opgelost.

Wellicht heeft de topic starter hier wat mee


Dat is een goede tip, @jimny . Als de tv niet met internet verbonden is (wifi of LAN) dan zou dat het geval kunnen zijn.

 

En als je op dit forum leest, gebeurt het vaker bij andere merken tv’s. 

Zelfs op gegoogled (binnen het forum) en geen overeenkomende topics gevonden. Kun je er misschien één of meer linken hier?
Google zoektocht binnen forum op TV gaat spontaan aan.


Als de TV aan gezet kan worden door een ander apparaat dan stond de TV ook niet echt uit, logischerwijs.

Dat is met steeds meer “moderne” apparaten het geval, alles wat licht geeft gaat uit maar de rest blijft aan staan met (ietsje minder) energieverbruik maar wel met slijtage en kans op groot onheil.

( Maar een koffiezetapparaat moet automatisch na een bepaalde tijd helemaal uitschakelen volgens de regels. )

Om al die apparaten zonder echte schakelaar toch echt uit te zetten gebruiken we meerdere van deez :

( maar dan zwart )

En alle kleinverbruikers op  4A zekeringen met 10mA differentiaal, en hoofdschakelaar voor alles (behalve koelkast en tv opname apparaat) naast de voordeur.


Mijn Samsung tv ging  's nachts ook aan en ik kwam erachter dat de tv op zoek was  naar software dit wetende heb ik deze optie op mijn tv uitgezet en voila probleem opgelost.

Wellicht heeft de topic starter hier wat mee

Een goede tip, ik heb hetzelfde probleem. Ga het eens proberen.