Skip to main content

Sinds 2 mnd valt mijn tv ( met expediabox V10) boven steeds uit na ongeveer een half uur. Ik krijg geen melding, het beeld springt gewoon op zwart. Beneden geen enkel probleem.

Gek genoeg blijft de modem gewoon groen branden, zo ook het continue witte lampje van de verbindingsset.
Geprobeerd: TV menu opnieuw opgestart, modem opnieuw opgestart, verbindingsset boven/ beneden gewisseld, verbindingsset gereset, stand-by modus op 24 uur gezet.

Hoe dit op te lossen?

Hallo @nicolette47, welkom. 

Wat vreemd! Ik denk graag met je mee. Krijg je wel een melding van jouw TV? Bijvoorbeeld “geen signaal”. Zou je ontvangers eens willen omwisselen, ik ben benieuwd of het probleem mee verhuisd of dat het aan de TV ligt. 


Is dat niet vanwege energie besparing? Gewoon een functie van de tv? Als u zo af en toe het volume wat veranderd, is het dan nog steeds zo?


@Nick83 energiebesparing heeft er niets mee te maken. Volume harder oid kost het probleem niet op.

@Hanna_ als de tv op de andere ontvanger wordt aangesloten blijft hij gewoon aan. Probleem zit hem dan denk ik in de ontvanger?

Graag ontvang ik een nieuwe tv ontvanger.


Vanavond maar eens gebeld omdat antwoord op het forum van kpn al dagen uitblijft. Na 15 minuten wachten eindelijke medewerker aan de lijn die totaal niet genegen is om het probleem op te lossen! 
Na uitleg dat we alle tips en tics al hebben toegepast en dat de ontvanger gewoon stuk is kwam meneer doodleuk met de mededeling dat hij eerst testen moest uitvoeren en alle ontvangers die terug werden gestuurd het meestal gewoon deden en wij eerst maar de tv moesten resetten, de labels moesten checken etc etc.
Kortom alle tips en trics waarvan hem al was verteld dat die al toegepast waren… 
Ik ben inmiddels al twee weken bezig met dit verhaal en wil gewoon een werkende tv met ontvanger. Tenslotte betaal ik hier ook voor.

KPN gaarne per omgaande een nieuwe tv ontvanger anders overweeg ik om over te stappen naar Ziggo.
 


Hallo @nicolette47, welkom. 

Wat vreemd! Ik denk graag met je mee. Krijg je wel een melding van jouw TV? Bijvoorbeeld “geen signaal”. Zou je ontvangers eens willen omwisselen, ik ben benieuwd of het probleem mee verhuisd of dat het aan de TV ligt. 

Als de ontvanger om gewisseld wordt verhuist het probleem mee. Graag een nieuwe ontvanger.


Heeft u ook al een een andere hdmi kabel geprobeerd? 


Zoals gezegd alles al geprobeerd.


@nicolette47 En heb je ook een ander type hdmi-kabel geprobeerd? Wat is het type van de huidige hdmi-kabel?


Hoi @nicolette47

Dit zou wellicht te maken kunnen hebben met de energie bespaar stand. Ik zou graag eerst willen kijken of een software reset helpt. Zou je de stappen op de volgende webpagina eerst willen doorlopen. 


Zoals gezegd alle tips en trics al meerdere malen doorlopen. Dus ook het stand bye modus verhaal! Probleem blijft en is er niet als de ontvanger gewisseld wordt. Dus… kan er nu eindelijk een nieuwe gestuurd worden???


Heb inmiddels het defecte kastje afgemeld in mijn KPN. Ga boven wel tv kijken via de chromecast.

Waardeloze communicatie en service KPN! 


@nicolette47 Op het forum van KPN gaan we in principe uit van het klant helpt klant principe. Mochten die er samen niet uitkomen of er is een actie van een medewerker nodig dan helpt een moderator. 

Omdat een medewerker meerdere topics op zijn of haar naam heeft en ook niet altijd aan het werk is, duurt het krijgen van een reactie op het forum langer dan in een chat. 

Hierdoor kan het voorkomen dat je soms een aantal dagen op een reactie moet wachten. Mocht je direct contact willen is dit ook mogelijk, hiervoor zou je dan kunnen bellen na 0800-0402. 

 

Dan terugkomend op het probleem met de tv ontvanger. Jammer om te lezen dat je deze hebt afgemeld. Uiteraard had ik deze graag vervangen op het moment dat deze defect was. 

Hiervoor moeten we wel eerst zaken uitsluiten. en helaas moeten daarvoor soms vragen gesteld worden over dingen die wellicht al geprobeerd zijn.

Ik kan mij voorstellen dat dit voor een klant irritant kan zijn, alleen is dit voor ons ook noodzakelijk om de juiste stappen de doorlopen.

Mocht het kijken met de Chromecast nou toch niet goed bevallen dan hoor ik het graag. Dan kunnen we alsnog een (hopelijk) goedwerkende tv ontvanger toevoegen. 


Beste Rutger, 

Het irritante zit hem erin dat er slecht wordt gelezen en geluisterd. Zowel tijdens het contact per telefoon als in alle e-mails heb ik aangegeven dat alle mogelijke oorzaken al zijn uitgesloten.
Waarom dan als antwoord dat deze allemaal opnieuw doorlopen moeten worden om zaken uit te sluiten?

Klanten zaken zelf laten doen prima, maar ga er dan vanuit dat als zij aangeven dat zij dit gedaan hebben( zonder resultaat) het ook zo is. En biedt een passende oplossing in plaats van het herhalen van zetten.

Het is van de zotte dat betalende klanten, zoals ik nu gedaan heb, een soort van noodgreep moeten toepassen omdat jullie het verhaal niet serieus nemen. 

Daarnaast blijft staan dat de snelheid waarmee jullie überhaupt reageren erg laag  is. 

Het zou jullie sieren om alsnog jullie verantwoording te nemen en mij een vervangende ontvanger te sturen. 

 


 

 


@nicolette47 Ik kan mij voorstellen dat je dit zo ziet. Ik wil echter ook even de andere kant van de situatie belichten. 

Zowel mijn collega’s aan de telefoon, als mijn collega's en ik op het forum horen dagelijks (en nog vaker) dat "alles al geprobeerd is".

Na het uitvoeren van een aantal metingen, het versturen van nieuwe apparatuur, of zelfs het aansturen van een monteur blijkt dan vaak dat er toch iets over het hoofd is gezien (of niet is geprobeerd). 

In jouw geval zal dit ongetwijfeld anders zijn, en zal je inderdaad alles al geprobeerd hebben. En toch krijg jij dezelfde vragen. 

Helaas ben jij in zo'n situatie de dupe van mensen die zeggen het gedaan te hebben. Het gaat er dus niet om dat we jou niet serieus nemen, er wordt uitgegaan van gemiddelde resultaten uit het verleden. 

 

Dan weer terug naar het probleem. Ik zou graag een vervangende ontvanger versturen. Ik zie echter dat de tweede afgemeld is, wat ook eerder in het topic al aangegeven is. 

Op het moment dat je deze weer aanzet krijg je ook een nieuwe ontvanger. Je zou dit zelf kunnen doen via MijnKPN, maar ik zou hem ook opnieuw voor je kunnen aanzetten. Kun je laten weten wat je liever hebt?