Skip to main content

Helaas heb ik hier hetzelfde probleem. Gisteren van xs4all overgegaan naar Kpn glasvezel. Tv ontvanger is aangesloten op een DVS (TP link, 1jr geleden aangeschaft). Met xs4all geen problemen met de internetverbinding naar tv ontvanger. Nu wel. Bekabeld kan ik zonder hapering schakelen tussen zenders. Via dvs na 3x schakelen een vastloper voor minstens 5 minuten.

Alle stappen al doorlopen: reset modem, reset tv ontvanger, andere apparaten op zelfde groep verwijderd. Wat kan ik nu het beste doen? En een rechtstreekse kabel is geen optie.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

U heeft de beste verbinding die er is. Glasvezel!! Dan gaat u verder met het allerslechtste wat er is. De DVS. Data verstuur je via een utp kabel niet via een stroomkabel want dat doet de Dvs. Ergens is iets op het electriciteitsnetwerk gekomen wat problemen geeft. Dat kan bij u zijn maar ook bij de buren.  Het electriciteitsnetwerk stopt niet bij de voordeur. Nogmaals stop met die dingen. 


@Joep1965 helemaal met je eens.

De DVS zijn ondingen.

En ik denk dat het toeval is, dat het gelijktijdig met KPN glasvezel aansluiting gebeurde.

Er zit steeds meer vervuiling op het 230 volt netwerk en daar hebben die netwerkadapters veel problemen mee. 


@Joep1965 : @Kaatje023 heeft een tp-link dvs, geen devolo;).Mogelijk zou je daar nog de software van kunnen upgraden en zorgen dat ie in een vrij stopcontact zit en niet in een verlengsnoer.

Maar echt fantastisch zal het niet worden, daar heb je gelijk in😉

Sinds ik een kabel heb getrokken en de dvs de deur uit heb gezet nagenoeg geen problemen meer gehad met de tv.


Alle stappen al doorlopen: reset modem, reset tv ontvanger, andere apparaten op zelfde groep verwijderd.

Wat ik hier niet tussen zie staan is het opnieuw pairen van de adapters van die "draadloze" verbindingsset.

 

En een rechtstreekse kabel is geen optie.

Dat is heel erg jammer. Ik sluit me aan bij @Joep1965, zorg voor bekadelde verbindingen en vermijdt "draadloze" verbindingssets.


Hartelijk dank voor al jullie reacties! Nog sneller dan dat ik kan zappen 😉

@wjb de adapters heb ik inderdaad gepaired en in het stopcontact waarin ze zitten zijn geen andere apparaten aangesloten.

@martijn197108 Het updaten van de software TP link ga ik even proberen. Dank voor de tip!

@joop2011 @Joep1965 bekabeld is de beste oplossing, absoluut mee eens. Nu ligt er een losse kabel door de ruimtes naar de tv ontvanger en kunnen we zonder haperen zappen. Er is een verbouwing voor nodig om een kabel mooi weg te werken en aangezien we dat niet op de planning hebben, zoek ik graag naar alternatieven. 

Zonnige groet!


 

@joop2011 @Joep1965 bekabeld is de beste oplossing, absoluut mee eens. Nu ligt er een losse kabel door de ruimtes naar de tv ontvanger en kunnen we zonder haperen zappen. Er is een verbouwing voor nodig om een kabel mooi weg te werken en aangezien we dat niet op de planning hebben, zoek ik graag naar alternatieven. 

Zonnige groet!

 

Loopt er een coax kabel?

Zo ja, haal die eruit en vervang hem door een UTP kabel (beste oplossing)

Of gebruik bijvoorbeeld dit soort adapters.