Skip to main content

Sinds kort zijn we overgestapt naar KPN (glasvezel). Bij dat abonnement hebben we ook een extra tv-ontvanger (Arris VIP 5202. Alleen heeft de tv op onze slaapkamer nog geen Hdmi aansluiting. (ja, ik weet het een oudje) 

Weet iemand of dat er verloopstekkers of iets dergelijks voor te koop zijn? 

Op https://www.allekabels.nl/ en zelfs op Bol.com kunt u verloopstukken kopen. Ook de lokale elektronica winkel zal ze hebben. Welke aansluiting heeft u tv? Dan kunnen wij u op weg helpen.


 


Dank voor uw snelle reactie. De TV heeft een scart - aansluiting. 


Ik zoek nog even een goedkopere oplossing voor u.

https://www.bol.com/nl/p/hdmi-naar-scart-converter/9200000115176162?referrer=socialshare_pdp_androidapp

 


Mindere optie maar deze kan ook en is goedkoper.

https://www.onlinekabelshop.nl/scart-composiet-3rca-adapter?channable=0045cf6964003435323637de&gclid=Cj0KCQjwqrb7BRDlARIsACwGad5m5XunCDBMCvc8S_RpJcpJL6D5Cf6_uReA08r0axZ-4nwKqz1JQwUaAu0tEALw_wcB

En 

https://www.bol.com/nl/p/hdmi-rca-kabel-1-5-meter/9200000123239780?referrer=socialshare_pdp_androidapp

 

Ik vraag mij alleen af of deze combinatie beeld zal geven.


Ontzettend bedankt! Hier kan ik zeker wat mee! Top! 


Misschien is het verstandig om de webwinkel te bellen voor u definitief besteld. Maar de combinatie HDMI naar scart is blijkbaar toch minder makkelijk te realiseren. Laat u weten of het gelukt is?


Ik euhm... betwijfel of dit gaat werken. Het HDMI signaal wat het kastje uitspuwt is beveiligd, dat kan je volgens mij niet zomaar omzetten naar scart...


Is het mogelijk om deze klant een ander kastje aan te bevelen zodat KPN een omruil kan doen?


I.v.m. de beveiliging (HDCP 2.2 bij de 5202 en HDCP 1.4 bij de overige) gaat een verloop van HDMI naar scart of component NIET werken. Weggegooid geld als je die koopt.

Enige oplossing is een andere TV. Want een TV zonder HDMI is ook al behoorlijk oud; tv met hdmi zijn al zo'n 16 jaar te koop. Een HDready televisie is al voor zo'n 100 eurotjes te krijgen.

Ook een oplossing is om de 5202 door KPN om te laten wisselen voor een HD-ontvanger 2260 of 2952. Die heeft scart en is n.m.m. absoluut de beste oplossing. Dat kan alleen als je geen gebruik maakt van het 4k zenderpakket.


Beste PeterG, 

Wat bedoelt u met een 4k zenderpakket?

Het klopt dat de tv een oudje is, maar over een half jaar starten we met de bouw van een nieuw huis. Het plan is om een nieuwe tv te kopen, die we dan qua maten en aansluitingen op de nieuwe slaapkamer af kunnen stemmen. Voor nu wil ik daar dus nog niet te veel geld aan uitgeven. 

:see_no_evil:


Als je een tv hebt die 4k ondersteuning heeft (scherp beeld) dan heb je een specifieke decoder (KPN tv kastje) nodig. Vandaar de vraag.


Wat bedoelt u met een 4k zenderpakket?

Dan heb je de 3 zenders met 4k UHD kwaliteit.

691 Xite 4K
692 Insight 4K
693 LoveNature 4K

En in de videotheek de mogelijkheid om 4k titels te huren. Er zijn er zo'n 20 beschikbaar.

Heb je die zenders niet, dan kan je een HD-ontvanger krijgen. Of je koopt gewoon nú al die nieuwe tv voor de slaapkamer natuurlijk. Met die 5202 gaat een tv zonder hdmi-ingang niet werken.


Sinds kort zijn we overgestapt naar KPN (glasvezel). Bij dat abonnement hebben we ook een extra tv-ontvanger (Arris VIP 5202. Alleen heeft de tv op onze slaapkamer nog geen Hdmi aansluiting. (ja, ik weet het een oudje) 

Weet iemand of dat er verloopstekkers of iets dergelijks voor te koop zijn? 

Misschien anders een idee om tot de verhuizing deze ontvanger om te ruilen voor een Digitenne-ontvanger. 

Daar zijn wel mogelijkheden voor om gebruik te maken van een scart-aansluiting. 


Welkom op het forum @Maaike_V. Zie dat je al aardig wat opties en antwoorden hebt gekregen van mede-users. Samengevat zijn er 2 opties:

1) de ontvanger voor interactieve televisie omruilen voor een Digitenne
2) Het huidige type tv-ontvanger omruilen voor een ouder type met scart-aansluiting.

Laat maar weten welke optie jij kiest! Vul dan gelijk even jouw profiel in, kan ik direct voor je aan de slag!


Wel goed om te weten dat bij Digitenne minder mogelijkheden zijn dan met de gewone digitale tv ontvanger. U heeft wel een netwerkaansluiting boven waarop het tv kastje aangesloten kan worden?


Sinds kort zijn we overgestapt naar KPN (glasvezel). Bij dat abonnement hebben we ook een extra tv-ontvanger (Arris VIP 5202. Alleen heeft de tv op onze slaapkamer nog geen Hdmi aansluiting. (ja, ik weet het een oudje) 

Weet iemand of dat er verloopstekkers of iets dergelijks voor te koop zijn? 

Misschien anders een idee om tot de verhuizing deze ontvanger om te ruilen voor een Digitenne-ontvanger. 

Daar zijn wel mogelijkheden voor om gebruik te maken van een scart-aansluiting. 

@Maaike_V 

Heb je al een Digitenne-ontvanger geregeld als tweede ontvanger? Je kunt het komende half jaar gewoon jouw Arris VIP 4502 inleveren en dan in die periode gebruik maken van Digitenne. Dat kost jou niets extra's. 

Je kunt dit regelen via Mijn KPN of bv telefonisch via 0800-0402. 

 


Bedankt allemaal voor de hulp. Een Hdmi naar RCA kabel werkte inderdaad niet. Ik heb ondertussen contact gehad met KPN en krijg als het goed is een kastje waar nog wel een Scart aansluiting oppast. 


Dat is mooi om te lezen @Maaike_V. Mocht je later nog vragen hebben, stel ze hier gerust! De KPN Community denkt graag met je mee zoals je gemerkt hebt!