Skip to main content
Ik heb sinds 1978 alles van KPN, het laatste nieuwe was het tweede HD kastje voor op de slaapkamer nadat digitenne stuk ging. De KPN winkel zei dat het op onze postcode adres kon.



Toen kregen wij op de 2e TV steeds vaker een fout melding.

Vorig jaar een KPN monteur laten komen.

Binnen leiding hersteld probleem nog opgelost.

We keken HD nog via 701.

Maar KPN verbeterde kosteloos hun netwerk zodat we nu HD hadden op 1 ipv 701.

Vanaf dat moment hadden wij op het 2 TV toestel een fout code.

Monteur weer komen kijken, die liet de verbinding door de monteurs ingang meten.

Het resultaat was hard mijn postcode is te ver bij de telefooncentrale vandaan en meet maar 14Mb.

Wat te doen ik betaal dus 10€ teveel per maand voor iets wat ik niet eens KAN ontvangen, minimaal 20Mb.

Dat is dus 90 maanden sinds okt 2011.

KPN dit is dus bedrog mij iets verkopen wat niet geleverd kan worden op mijn postcode.



WAT GAAT U DAARAAN DOEN ?????

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid topic

verplaatst naar juiste board

Hallo Verdriet klant,



Duidelijk is dat tweemaal interactieve TV bij jou niet werkt. Je kunt jouw tweede ontvanger omruilen voor een Digitenne-ontvanger. Dus dat is mijn advies aan jou.



Dan kan je op de tweede TV weer TV kijken. Qua prijs zal dat niet uitmaken.



Wat betreft die 90 maanden verdriet, daar kan ik niets over zeggen.



Een moderator kan jou verder van dienst zijn. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
Hallo @Verdriet klant, welkom op het KPN forum. Enorm balen dat de tweede tv-ontvanger van KPN niet vlekkeloos werkt. Welke foutmelding krijg je sinds de transitie van de HD-kanalen naar kanaal 1? Ik ben ook wel benieuwd welke snelheid je thuis ontvangt? Ik zie namelijk (nog steeds) in fourstack dat je thuis 33 Mbit/s moet kunnen halen. Een HD-stream op de tv-ontvanger verbruikt 8 Mbit/s, je hebt dus voldoende voor 2 ontvangers. Ik heb netwerkwerkzaamheden in jouw regio nagekeken, die zijn er niet geweest. Ik ben dus erg benieuwd waar het probleem vandaan komt.



Zou je een speedtest willen uitvoeren? Het is daarbij van belang dat je een laptop of pc vanaf de Experiabox met een kabel aansluit, via één van de UTP-poorten op het modem. Gebruik voor de test een (recente versie) Chrome of Firefox browser. Ik zie graag je bevindingen tegemoet :)


Gebruik voor de test een (recente versie) Chrome of Firefox browser.

Waarom niet gewoon Edge, dat is immers de snelste van het stel met verreweg de minste overhead. Chrome is degene met de meeste overhead en is de eerste die afwijkingen gaat vertonen bij veel hogere snelheden. Mijn ervaring is dat met Chrome de minst betrouwbare meting gedaan wordt.
Alles reeds geprobeerd, het blijft 14Mb wat er bij mij binnen komt op mijn postcode adres.

Door de KPN monteur vastgesteld.



Het komt ter nu gewoon op aan dat het niet te leveren is of geweest is.

Wij hebben gewoon gebakken lucht gekregen.

Nou ja gekregen ik heb het gewoon moeten betalen.

Ik verwacht nog maar 1 ding restitutie.

Gedurende de tijd dat ik de tweede ontvanger heb, heb ik signaal net gekregen maar wel betaald.



hoogachten MVD
Alles reeds geprobeerd, het blijft 14Mb wat er bij mij binnen komt op mijn postcode adres.

Door de KPN monteur vastgesteld.


Dat een KPN monteur dat vastgesteld heeft is leuk en aardig maar toch doe je er verstandig aan om zelf vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com de snelheid van jouw aansluiting te meten.

Welke snelheid meet je?
Dan hoop ik dat @Nadia snel voor je aan het werk gaat, want als fourstack 33Mbps aangeeft en de werkelijkheid is maar één derde daarvan, dan is er iets goed mis.
Digitenne ! 🤠
Digitenne weggedaan jaren gehad 2x topfield versleten antenne stond in de schaduw van het gebouw,

fourstack niet mogenlijk volgens de KPN, Speedtest uitgevoerd: Down 9,1 Up 1,2 Mb



Restitutie van het teveel betaalde is op z'n plaats.

En dan maar wachten op een "vernieuwd netwerk".
Zo, ik ben nu weer thuis en kan nu wat uitgebreider reageren.



Ik geef niet zomaar het advies om Digitenne te proberen voor de tweede TV. Jij geeft in jouw verhaal aan dat een monteur van KPN jou heeft verteld dat tweemaal Interactieve TV niet mogelijk is bij jou. De Speedtest bevestigt dit.



Je kan jouw tweede ontvanger omwisselen voor een Digitenne ontvanger en dat is dan even duur als je nu betaalt. (@Nadia correct me if I am wrong 🎓)



Vanaf 9 juli 2019 is in het hele land Digitenne beschikbaar met prachtige HD-beelden. Dus een prima oplossing voor de tweede TV.
Ik geef niet zomaar het advies om Digitenne te proberen voor de tweede TV. Jij geeft in jouw verhaal aan dat een monteur van KPN jou heeft verteld dat tweemaal Interactieve TV niet mogelijk is bij jou. De Speedtest bevestigt dit.

Ik ben een hele andere mening toegedaan.

Fourstack geeft aan dat op het adres van TS een snelheid van 33Mbps haalbaar zou moeten zijn. De bal ligt wat mij betreft dus volledig bij KPN om dit waar te maken. Dan kan een monteur wel doodleuk zeggen dat er niet meer dan die 11,5Mbps haalbaar is, maar daar heb ik als abonnee op dit moment geen boodschap aan.



Vanaf 9 juli 2019 is in het hele land Digitenne beschikbaar met prachtige HD-beelden. Dus een prima oplossing voor de tweede TV.

Voor jou wellicht een prima oplossing, maar dat betekent nog niet dat dit voor iedereen een prima oplossing is. Voor ons zou dat zelfs een slechte oplossing zijn omdat er veelal niet live maar uitgesteld gekeken wordt en al helemaal als we het bijvoorbeeld over de televisie op de slaapkamer hebben.
Een andere mening mag natuurlijk altijd. Als het haalbaar is, is het ook geen probleem.



Mooi uitdaging voor Nadia om hier uit te komen.
Hah dank @wjb en @Noordzee voor jullie inzichten en adviezen. Daar wil ik graag later verder op in gaan. Laten we nu eerst twee forumgebruikers uit elkaar trekken. De TS (topic starter) @Verdriet klant en @M_M25.



M_M25 heeft een speedtest, met kabel(?), uitgevoerd die 11,5 Mbit/s aangeeft, dat komt min of meer overeen met de snelheid die er op dat adres mogelijk is. Afhankelijk hoe de speedtest is uitgevoerd, met WiFi of kabel. Dat wordt hier nog niet duidelijk. Ik geef jou een eigen topic, om verdere verwarring hier met de TS hier te voorkomen ;)



Alles reeds geprobeerd, het blijft 14Mb wat er bij mij binnen komt op mijn postcode adres.

Door de KPN monteur vastgesteld.


Zou je toch 1 laptop met kabel willen aansluiten op het modem (Experiabox), tv en ander internet gebruik (mobiele telefoons, tablets, pc, laptop etc) uit en dan de Speedtest uitvoeren. Als de waardes niet overeenkomen kan ik actie ondernemen.
Verdriet klant:

Speedtest uitgevoerd:



Via WiFi 9.1, Bekabeld op expiria box V10 gemeten 9.1 Down load Up load 1.3

Dit is geheel volgens de verwachting maar door mij de klant gemeten.

De KPN monteur heeft via de monteurs ingang laten meten en komt op 14Mb



Deze fase is nu toch wel gepasseerd en ook duidelijk.

Conclusie: Teveel betaald voor de 2e HD-ontvanger.
Bedankt voor het meten Martin. Dat verschil is wel erg groot. Ik heb het intern voor je uitgezet, ik kom hierop terug 🙂

Reageer