Skip to main content

Sinds kort heb ik bij mijn hoortoestellen een Roger ontvanger, die aangesloten kan worden op de tv ontvanger. Het geluid komt dan in mijn hoortoestellen. Helaas is dit geluid veel te hard. De KPN liet mij weten dat dit signaal niet gedempt kan worden. Is er iemand die dit ook heeft en een oplossing hiervoor gevonden heeft? 

Groet Gonny

Hallo @GonnyS , als ik de gebruiksaanwijzing van de Roger My Link inzie is op het apparaat zelf het volume te regelen.

Geef anders even exact door wat je precies hebt van Phonak.

Zelf gebruik ik ook hoorapparaten en kan je misschien helpen.

 


Hallo JanD,

Het signaal wat binnenkomt is te hard. Ik heb het geluid van de phonak roger op nul staan. :grin: groet GonnyS

 


Hallo @GonnyS  welke Phonak spullen heb je precies?


Audio M-R/RT hoortoestellen en Roger select.


Hallo @GonnyS , ik kom er morgen op terug.

 


Hallo @GonnyS , ik heb e.e.a. even doorgelezen en de enigste conclusie die ik kan trekken is of de hoorapparaten zachter zetten of even met Phonak contact opnemen voor een oplossing.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Succes.

 


In ieder geval bedankt!

GonnyS


Hallo @GonnyS, welkom op ons Forum!

Sorry dat ik nu pas op jouw bericht reageer. We hebben het ontzettend druk, waardoor ik daar nu pas aan toe kom.

Gelukkig was @JanD er sneller bij en ik ben het helemaal eens met zijn advies! Ik hoop dat het inmiddels is verholpen door contact met Phonak op te nemen.


@GonnyS  Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het inmiddels is opgelost. Anders hoor ik het graag!


Beste Jose,

Ik ben door Schoonenberg naar de KPN gestuurd, zij hadden telefonisch contact met Phonak. Van de KPN naar jullie forum. Van het kastje naar de muur…

Bedankt voor je belangstelling.

GonnyS


Hallo @GonnyS , probeer zelf eens met Phonak contact op te nemen en niet via Schoonenberg.

 


Ik neem aan nog via 3,5 mm aansluiting op een 2952 of 2260.

Sluit de zender aan met een extra kabeltje met volumeknop erin. Dan kun je het volume naar de zender dempen. KLIK.


De getallen zeggen mij niets. Sorry. Ik heb het docking station aangesloten met een optische kabel aan de tv ontvanger. Zegt jou dat genoeg?

Groet GonnyS


De getallen zeggen mij niets. Sorry. Ik heb het docking station aangesloten met een optische kabel aan de tv ontvanger. Zegt jou dat genoeg?

Groet GonnyS

Ja, maar die kan je niet dempen. En zal dus hard geluid naar het dockingstation, die ook de geluidsverbinding naar je hoortoestel geeft. Dat is prima naar een versterker, maar te hard voor zo'n dockingstation.

De audio-uitgang van de ontvanger (optische en analoge 3,5 mm) is helaas niet geschikt voor dit soort apparatuur. Alleen voor een versterker of soundbar.

Ik heb hetzelfde probleem met een gewone draadloze koptelefoon. Geluid uit de ontvanger is te hard voor die zender. Ik ga een Bleutooth koptelefoon kopen voor aansluiten via de televisie.

Voor jou is de enige oplossing zo'n (analoog) snoertje KLIK. Want ik neem aan dat er ook een 3,5 mm ingang op je docking zit?


Geen idee, maar ik ga het proberen. Hartelijk dank!

Groet GonnyS


Beste GonnyS,

 

Ik heb toevallig, wel een ander merk, dat ook bij de hand gehad. Met 3.5 mm plug op een via de TV volume geregelde koptelefoonuitgang op de TV is het op te lossen, maar de TV luidsprekers vallen dan misschien ook weg.

Optische aansluiting: het signaal komt digitaal van KPN, gaat digitaal via Blueooth naar de hoortoestellen dus het volume moet IN het hoortoestel geregeld worden. In mijn geval ging het met een app op de telefoon, waar het volume van 14, onaanvaardbaar hard, tot 0 teruggeregeld kan worden. Als U niet meedoet met de rage om alles via telefoon apps te regelen, moet de audicien daar een oplossing voor bieden. Sorry voor het kastje en de muur, maar hier ligt voor 100% een taak voor de audicien. 

Met vriendelijke groeten,

 


Dank je !

De audicien moet het oplossen dus, bedankt. Dan ga ik daar naar toe. Ik heb nl geen koptelefoon.

Groet GonnyS


Reageer