Skip to main content

Meerdere malen per week moet ik mijn tv opnieuw opstarten. Volgens de l leverancier van de Samsung smart tv is de oorzaak hiervan het uitvallen van de verbinding. Na het opnieuw opstarten werkt het weer prima. Vreemd is dat mijn 2e tv toestel, een oude Philips hier geen last van heeft.

Is hier een oplossing voor of wordt dit euvel verholpen door de komende update zoals ik in de krant lees

Groet

Adri

Heb je de decoders een keer omgewisseld?

Als het probleem hetzelfde is, dan ligt het aan de TV of de HDMI kabel.

 


Welke decoders zou ik omgewisseld moeten hebben?


Ik begrijp hieruit dat je maar 1 TV decoder hebt? 

Als het op een andere TV wel goed werkt, dan ligt het niet aan de KPN TV decoder.

Wat je ook kan proberen, doe de HDMI kabel in een andere HDMI ingang op de TV.

En kijk of hij dan wel goed blijft werken.

En probeer ook een andere HDMI kabel.

Anders toch de TV omruilen, denk ik.


Is een tv decoder het zelfde als een experia box ?

Die heb ik niet zelf geïnstalleerd en staat hier al jaren. Is een decoder dat zwarte kastje wat bij de tv staat.

Daar heb ik er bij elke tv 1 staan. Een tv is een gewone de andere is een Samsung smart tv.

 


Nee.

 

De Experia box is de Router.

Die zorgt dat de kabel van KPN doos wordt omgezet in TV signalen en Internet signalen.

De TV decoder is de kleine box die met de Experia box is verbonden en met de HDMI kabel na de TV.

 

Hoe kijk je TV?

Via de app van KPN op de TV of met de TV decoder?

Zie hier voor de TV decoder (ontvanger): 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/topic/installeren/tv-ontvanger-installeren/device/interactieve-tv

 

De ARRIS 2952 is jouw TV decoder.

Ik zie deze in jouw topic staan.

Zie hier:

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/interactieve-tv/handleidingen.htm#!/device/interactieve-tv/hd-tv-ontvanger/topic/overig/arris-2952

 

 

 


Ik heb vorig jaar een nieuwe decoder gekregen,wel met het zelfde nummer maar er zit geen tijdsaanduiding meer op

Ik via mij tablet met de app naar de tv en normaal via de kabel.

Heeft het aanzetten nog invloed of je eerst  i-tv aanzet en daarna tv.

Kan daar misschien de fout zitten ?

Groet

Adri


De App werkt zonder decoder.

Als je via de app werkt, kijk of je inlog goed staat.

 

De ITV decoder heb je wel een beter beeld.

Je moet je TV dan op het HDMI kanaal zetten, waar hij op is aangesloten.

Je moet hem bedienen met de ITV afstandsbediening.

 

Of te wel, de APP en de ITV decoder zijn 2 geheel andere dingen.

 


Ik neem aan dat de TV technicus van de KPN de decoder op de juiste manier heeft aangesloten.

Ik heb de laatste dagen geen last meer van uitval. Misschien komt dat omdat ik steeds met de i tv knop inschakel.

Ik luister veel naar Spotify via mijn WiFi installatie. Nu gebeurd het regelmatig dat de ontvangst stopt.

Dan schakel Spotify op mijn telefoon opnieuw in en dan is alles weer oké. 

Dit gebeurd dikwijls kort nadat ik ingeschakeld heb. Is dit uit te leggen?

Groet

Adri


Hoi @gerberthon, welkom. Excuses voor de late reactie vanuit ons. Je ervaart nu geen problemen meer met het uitvallen begrijp ik? Mijn is het nog niet echt helemaal duidelijk of de tv, of de tv-ontvanger uitvalt eerlijk gezegd. Maar als het al is opgelost, dan maakt het niet meer zoveel uit.

Ik luister veel naar Spotify via mijn WiFi installatie. Nu gebeurd het regelmatig dat de ontvangst stopt.

Dan schakel Spotify op mijn telefoon opnieuw in en dan is alles weer oké. 

Dit gebeurd dikwijls kort nadat ik ingeschakeld heb. Is dit uit te leggen?

Jij streamt Spotify naar jouw moziekinstallatie begrijp ik, Wat voor muziekinstallatie is dat? Ik kan het zo 1,2,3 niet verklaren. Wellicht dat Spotify de connectie even verliest? 


Ik begrijp ook nog steeds niet waarom de TV bij het aanzetten geen storing geeft.

Ik speel Spotify via chroomcast audio. Deze is aangesloten op mijn B&O installatie.

Het WiFi signaal in goed. Het blijven raadsels

Dank voor Uw medewerking.

Groet

Adri

 


Dus je hebt een Chromecast direct aangesloten op de B&O installatie? Of zit de Chromecast op de tv aangesloten, en zit de B&O dan ook op de tv aangesloten? Ik probeer het te visualiseren. 🙂 Wellicht de Chromecast een keertje resetten, of opnieuw verbinding laten maken met het netwerk?


De chroomcast audio is volgens mij niet op de tv aangesloten. Er zit een schakelaar tussen waarmee ik van het geluid van de tv 

over kan schakelen naar chroomcast.

Een keertje resetten zal ik doen.

Groet,

Adri