Skip to main content

Beste allemaal,

 

Na wat gelezen te hebben op internet plaats ik hier maar eens kwaadheid over “Beloftes” die niet nagekomen worden.

 

Op 04-12-2022 heb ik mijn Telfort/KPN hussel contract verlengt met 12mnd en met nieuwe kortingen. Tijdens het gesprek met Uw medewerker had ik het over wanneer KPN met een TV Decoder zou komen die ondersteuning heeft met Google. Hij vertelde mij dat de test was afgerond en begin 2023 aan klanten uitgerold zou worden. Ik vroeg toen of ik dan mijn abonnement kon aanpassen om mijn huidige TV Decoders te kunnen omwisselen voor 2 nieuwe TV Decoders. Dat was mogelijk zei hij voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Wel met de mededeling dat ik dan een hoger bedrag moest gaan betalen voor deze service. Vorige maand kreeg ik meldingen van KPN forum dat KPN begonnen was met het uitrollen van KPN TV Box+ met idd de Android decoder erbij. Ik dacht Wow dus toch. Ik belde naar klanten service om mijn huidige abonnement te "Upgrade" naar de nieuwe met KPN TV Box+. Tot mijn verbazing was het niet mogelijk mijn abonnement te upgrade. Met de melding dat ik net een nieuwe contract was aangegaan van 12mnd. Ik zei toen, het is mij door uw medewerker toegezegd dat het voor bestaande klanten mogelijk is. Ook komt er bij dat ik nu een 100Mbps aansluiting heb waar ik maar max 70Mbps haal, 2x is er een monteur geweest en heb ik contact gehad met een zekere Eelco over de snelheid. Tijdens laatste gesprek met Eelco (d.d. 27-01-2023) zei hij mij "Helaas is het maximale haalbare op uw adres 70-72Mbps" ik Hmm maar ik betaal voor 100Mbps, nu snap ik best dat KPN niet altijd de 100Mbps kan garanderen, maar een verlies van 30Mbps vind ik toch wel erg veel. Ook melde ik Eelco dat ik dus geen upgrade mag of kan uitvoeren. Dit vond hij ook raar omdat hij wel bij andere vaste klanten dit kon. Hij vertelde mij ook dat de nieuwe KPN TV Box+ met er naast de lineaire TV verbinding geen Hussel meer heet maar alleen werkt met 100Mbps of meer. Ik zei nou dan zou ik graag als compensatie mijn huidige hussel omzetten naar de nieuwe internet & TV, TV Box+, mobiel (waarbij ik wel stapel korting krijg omdat ik Internet, TV, Mobiel heb bij KPN). Ik zou daar over worden gebeld binnen 5 werk dagen, en vandaag kreeg ik idd telefoon en kreeg ik weer te horen dat ik niet kan Upgrade naar de nieuwe TV Box+ aansluiting. Ik begin langzaam aan genoeg te krijgen van de beloftes en toezeggingen van KPN, om een lijstje te noemen: 2jr geleden KPN gaat glasvezel uitrollen in Zeeuws-Vlaanderen maar mijn dorp wordt overgeslagen omdat het als buiten gebied gezien wordt. KPN bod dan aan dat Glasdraad het gaat aanleggen, ja maar wel 200 euro voor een aansluiting terwijl alle omliggende dorpen het gratis kregen. Dan toezegging upgrade mogelijkheid naar TV Box+, ook dat wordt niet nagekomen, dan geen 100Mbps maar 70Mbps internet snelheid. KPN mijn geduld is langzaam op met KPN, als grote speler op de telecom markt en het feit dat ik al ongeveer 5-6jr klant ben (Telfort / KPN) en ik in december toch verlengt heb en daarmee KPN toch vertrouwen heb gegeven vind ik de KPN klantenservice slecht tot zeer slecht voor bestaande vaste klanten.

@PiPo-Sido 

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.

Dus “jullie” “uw medewerker” ??? Ik voel me, gelukkig, niet aangesproken.😉

 

Heb je momenteel glasvezel of nog koper?

 

Vul ook je profiel zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.


@PiPo-Sido

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.

Dus “jullie” “uw medewerker” ??? Ik voel me, gelukkig, niet aangesproken.😉

 

Heb je momenteel glasvezel of nog koper?

 

Vul ook je profiel zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

Heb het aangepast ook jullie eruit gehaald. Ik heb op dit moment Pair bonding op koper draad, glasvezel krijgen wij niet ook al loopt KPN glasvezel links om ons dorp naar 2 dorpen tegen Belgische grens en rechts om weer terug naar onze hoofd gemeente. En zegt KPN dat wij buiten gebied zijn. Glasvezel is vanaf: Terneuzen naar Sas van Gent dan onder het kanaal door naar Westdorpe daar vandaan naar Axel en terug Terneuzen. Sluiskil ligt precies in die cirkel maar als nog een buiten gebied.


In het buitengebied moet je meestal voor de aansluiting betalen.

Bij ons in Leusden is dat destijds (2011) door de gemeente vergoed.

Op koper is de snelheid afhankelijk van de afstand.

Hoe groter die afstand tot de centrale is, hoe lager de hoogst mogelijke internet snelheid is.

Op zich is 70 Mb/s voor de meeste dingen voldoende.

 

Wacht even op een moderater.

 


Die nieuwe box is nu een week in omloop. En dan nu al te gaan "zeuren" over valse beloftes etc. Sorry maar ik vind het zeuren. Wacht gewoon geduldig af.


Zoals je ziet zijn dit de gemeentes waar mijn dorp ook onder valt. Terneuzen, Sluiskil, Sas van Gent, Westdorpe en Axel. De groene cirkels hebben kosteloos glasvezel van KPN gekregen afgelopen 2jr. Sluiskil ligt zoals je ziet er tussen in en is niet echt een buiten gebied. Het dorp Westdorpe ligt verder hoofdgemeente en heeft minder inwoners en ligt in mijn optiek meer in een Buiten gebied dan Sluiskil. En ik snap best dat 100Mbps nooit gehaald wordt en afhankelijk is van het netwerk, maar dat ik soms 70Mbps haal mag ik in mijn handen klappen, en moeten ze niet op hun website zeggen Op uw adres 92Mbps. Als ik nu 90Mbps zou halen zeg ik okey geen probleem, bij 85Mbps ook nog wel, maar ik zit er 30% onder en vind niet dat ik dan voor 100Mbps hoef te betalen. 

 


Die nieuwe box is nu een week in omloop. En dan nu al te gaan "zeuren" over valse beloftes etc. Sorry maar ik vind het zeuren. Wacht gewoon geduldig af.

Sorry dat heet geen zeuren, dat het gewoon vragen om wat er belooft is aan mij als klanten die al 6jr bij KPN zit. Dan moeten ze dat niet zeggen, en al helemaal niet als ik van klantenservice medewerkers hoor dat bij andere klanten de optie wel te zien is om het te upgrade naar de nieuwe TV+ box en bij mij die optie niet te zien is. Heeft niks met zeuren te maken, ik ga dan zelfs meer betalen voor mijn aansluiting dus is nog in voordeel van kpn ook.


Hi @PiPo-Sido! Ik zie dat er ondertussen een hoop gebeurd is. Via de gegevens in je profiel zie ik dat er een klacht is ingediend en afgerond. 

Wat betreft de tv-ontvanger, ik kan hier niks in veranderen. Te zijner tijd komt deze beschikbaar voor bestaande klanten. Ik snap dat het scheef voelt als hierover een belofte is gedaan. Maar deze belofte had de medewerker niet mogen maken. Dit is dan helaas ook niet iets dat we in orde kunnen maken.

Wat betreft de snelheid, ik zie dat die op je adres 96Mbit/s is. Als die snelheid niet binnenkomt in je modem dan doen we aansturing voor je. Zorgen we dat je de snelheid toch haalt. Maar we hebben geen mogelijkheid om die op dit moment te verhogen. 

Ik snap dat je een pakket hebt dat tot 100Mbit/s levert. Maar daarbij is altijd de regel dat je de snelheid haalt van je pakket, mits dit technisch haalbaar is. Wanneer dit niet zo is leveren we de maximale snelheid die via de kabel kan. 

Ik kan niks anders doen dan mijn excuses aanbieden voor de belofte van de medewerker. 


@Bram_,

Over de snelheid wat jij zegt klopt niet. Er is 2x een monteur geweest hier die alles nagekeken heeft, ik heb zelfs een nieuwe Fritz!box gekregen en ook in huis voor betere verbinding alles naar LAN Cat6 vervangen. De 2 monteurs die geweest zijn hebben gezegd dat 70-75Mbps het maximum is wat ik kan halen hier. Zelfs uw collega Eelco zag dat er soort flutering was op mijn lijn en die heeft toen de 2de monteur in week tijd bij mij langs gestuurd. Die heeft alles vanaf verdeel station in mijn dorp nagekeken. Ik zit op 250mtr afstand van verdeelstation, hij heeft binnen mijn pair-bonding gecheckt, mijn Y-kabel nagekeken. Zelfs met de V10 modem kom ik niet aan de 96Mbps. Ik weet niet waar u deze waarde vandaan haalt maar ik haal het niet. Ik heb zelf best kennis van techniek en internet, ik heb zelf al eens alle verbindingen in huis los gekoppeld (PC en tv decoders) en heb toen een laptop met een 30cm lan cat6 op Fritz!box gehangen, daarin met 3 browsers (Edge, Chrome en Firefox allemaal in incognito verschillende speedtesten gedaan (kpn speed test, speedtest.nl en nog paar) en ik haalde als ik geluk had 75-76Mbps. Dat is dus niet de 96 die jij ziet. De monteur heeft ook alle lan kabels na gekeken of die storing gaven maar die hadden geen probleem (kon ook niet die waren nieuw). Als jij zegt dat jullie er alles aan doen om mij toch rond de 90-100Mbps te krijgen mag jij van mij opnieuw een monteur sturen, maar die zal mij het zelfde opnieuw zeggen. Op alle adressen in mijn straat die pair-bonding hebben komt de snelheid niet hoger dan 7-75Mbps. Dus waar gaat het mis? Lijkt mij tussen KPN → verdeelstation → ISRA punt!!! Ik heb van de week tussen mijn pc en laptop en heb toen wat ping testen gedaan, met hulp van een kennis die vroeger op data center werkte heb ik alles na gelopen en de Cat6 kabels zijn 100% goed geen verlies of interventie.

 

Over de TV+ box heb ik opnieuw een klacht ingediend omdat ik niet begrijp dat A het belooft is en B dat een groot netwerk als KPN het niet meteen voor bestande klanten mogelijk maakt. Wij bestande klanten hebben deels mee betaald aan jullie mogelijkheid voor deze ontwikkeling door onze contract kosten en gebruikers kosten. Dat een nieuwe klant dit meteen kan kiezen ja dat snap ik omdat jullie het met nieuwe internet aanbieden (niet meer hussel pakketten). Maar dat bestande klanten achteraan komen te staan in deze vind ik triest. Dat is na het groot in op Omroep Zeeland aangekondigde KPN gaat glasvezel uitrollen in Zeeuws-Vlaanderen KPN Glasvezel heel Terneuzen (daar horen ook buiten gemeentes bij)

 

Maar ok die beloofde komt KPN niet na, ik had kunnen overstappen afgelopen december naar Delta Fiber voor het zelfde maand bedrag en pakketten als bij KPN en dan wel glasvezel, maar hun klantenservice is na 17:00 dicht en in weekend helemaal niet te bereiken. Dat was voor mij de keuze om toch bij KPN te blijven en te verlengen. Als mij toen al was gezegd (en intern wisten de verkoop medewerkers dit al is mij verteld) dat in jan-feb 2023 de nieuwe TV+ box zou gaan uitrollen had ik 30dagen gewacht, maar nee werd er gezegd ik kon zo ‘Upgrade’ naar het nieuwe soort internet + TV+ box.

 

Ik hoop dat ik snel weer contact krijg met klachten afdeling na mijn nieuw ingediende klacht, beloofde maakt schuld vind ik.


@Bram_ 

 

Zie hier mijn speedtesten, terwijl ik volgens de KPN website als ik mij zou aanmelden als nieuwe klant er gemeld wordt:

Op uw adres is een verbinding mogelijk van:

Download 97,1 Mbit/s
Upload 22,2 Mbit/s

 

Zoals je ziet zit ik net op 73Mbps Download en maar 8Mbps upload. Ik zit dus 23Mbps lager met download en zelfs 14Mbps met upload. Leg mij dat eens uit? Als dat aan jullie techniek ligt zou dat opgelost moeten worden en niet alleen voor mij maar ook voor alle andere bewoners in Sluiskil die pair-bonding hebben!!!

 


Die snelheid die genoemd word bij bestellen is een indicatie. Deze word berekend. Hierbij kijkt men volgens mij mede naar de afstand naar de wijkcentrale. Mogelijk worden er nog andere dingen meegenomen on de berekening. Maar hoe dan ook: het kan in de praktijk anders zijn. Zo heeft er bij mij jaren lang 19 mbit gestaan. Terwijl het gelukkig hoger was.

Wat betreft de tv ontvangers: bel maandag even naar KPN. KPN heeft namelijk de Algemene Voorwaarden aangepast. Daardoor is nu iedereen contractvrij. U kunt dus uw abonnement aan laten passen naar de nieuwste abonnementsvorm met nieuwe TV+ ontvangers. 


@Nick83 

Dat er wat verlies is snap ik ook, ik hoorde ooit een kennis klagen dat hij van zijn 1Gb Download maar 940Mbps haalde en ging bellen. Kijk dan hoor je mij ook niet klagen. Maar ik woon nog geen 250mtr wijkcentrale af, en niet alleen ik maar volgens de monteur meerdere KPN pair-bonding klanten hadden te laag snelheid. Ik zit gewoon 30% lager dan wat ik zou horen te hebben. Zou ik nu op 88-94 ofzo iets zitten oke dan is het zoals het is. Maar als ik op 70-72Mbps Down en maar 8Mbps Upload zit vind ik dat KPN daar iets aan zou moeten doen. Misschien keer kijken of wijkcentrale het wel aan kan, of er geen groot verbruiker in de zelfde verdeler. Ik zie net op een website dat mijn wijkcentrale op 290mtr van mijn woning is. Dit lijkt mij dus geen verlies te geven, iig niet 30%.

 

Hoe bedoel je iedereen is nu contractvrij, ook al heb ik net verlengt voor 12mnd? Lijkt mij beetje raar klinken dat KPN zo ineens iedereen contractvrij gaat maken, dan zouden klanten zonder afkoopsom kunnen overstappen.


Wijziging Algemene Voorwaarden 2023 KPN

Wat betekent deze wijziging voor mij?

Door de wijziging van de Algemene Voorwaarden word je contractvrij. Dit ben je vanaf het moment dat we je informeren over de wijziging (in februari) tot het moment dat de wijziging ingaat (1 april 2023).

https://forum.kpn.com/facturen-en-administratie-125/wijziging-algemene-voorwaarden-2023-kpn-583882#Wat+betekent+deze+wijziging+voor+mij?


@RBxx Thans voor de info dan ga ik zeker maandag bellen kijken of ze dat doen en al weten bij verkoop afdeling.


@RBxx Thans voor de info dan ga ik zeker maandag bellen kijken of ze dat doen en al weten bij verkoop afdeling.

Even wachten nog! Je bent contract vrij zodra je het mailtje van KPN hebt gehad over de wijzigingen. Grote kans dat ze maandag anders weer zeggen dat het niet kan 😉


Uiteindelijk vervangt KPN toch iedere koperlijn voor glasvezel? Ik vermoed dat jouw adres echt wel aan de beurt komt.

Daarnaast legt ook Delta bij jullie in Zeeland aan toch?


@Wewa het klopt Delta legt wel glasvezel aan maar die hebben een K*t klantenservice, ik wil bij KPN blijven ivm hun Fritz!box ondersteuning en ik wil die behouden ivm mijn Vliegtuigradar website en port forwarding.


@Wewa het klopt Delta legt wel glasvezel aan maar die hebben een K*t klantenservice,

Heeft KPN die niet dan?

ik wil bij KPN blijven ivm hun Fritz!box ondersteuning

Die kunt u bij Delta ook gewoon gebruiken hoor...

en ik wil die behouden ivm mijn Vliegtuigradar website en port forwarding.

Dat kan bij Delta ook, poorten forwarden...


@Nick83 bij Delta gaan ze om 1700 naar huis en in weekend helemaal geen klanten service, wat ze iig bij KPN met Fritz!box ondersteuning extra hulp bieden. De Fritz!box voor fiber wordt door Delta niet aangeraden te gebruiken zeggen ze, omdat er te vaak storing bij is. Ook hun internet vraag prijs is mij beetje te hoog, ook is het bij Delta niet zoals ze zeggen 1Gb up en down, maar 1Gb Down en 200Mbps up. Ik hoop dat KPN idd Delta gaat kopen als Delta in verkoop gezet wordt dan ligt er iig al glasvezel hier die gebruikt kan worden.


Ik hoop dat KPN idd Delta gaat kopen als Delta in verkoop gezet wordt dan ligt er iig al glasvezel hier die gebruikt kan worden.

Dat gaat mooit gebeuren. Vergeet dat maar. In heel wat gebieden heeft KPN er al eigen glasvezel naast liggen of is dat van plan. Het heeft weinig nut voir KPN om Delta te kopen.

Wat betreft die openingstijden: daar gaat het met KPN ook naar toe. Let maar op.


Ik zou mij op dit moment wel 2x bedenken om over te stappen op TV+ De kinderziektes zijn er nog niet uit en als je hier op het forum even goed zoekt kom je tal van problemen tegen.

 

Persoonlijk zou ik zeker nog minimaal 6 maanden wachten


Ik hoop dat KPN idd Delta gaat kopen als Delta in verkoop gezet wordt dan ligt er iig al glasvezel hier die gebruikt kan worden.

Dat gaat mooit gebeuren. Vergeet dat maar. In heel wat gebieden heeft KPN er al eigen glasvezel naast liggen of is dat van plan. Het heeft weinig nut voir KPN om Delta te kopen.

Wat betreft die openingstijden: daar gaat het met KPN ook naar toe. Let maar op.

Er gaan anders binnen KPN berichten dat als de groot aandeelhouders van Delta (uit Zweden) de Delta + Dutch fiber in verkoop zetten KPN overname bod wilt doen.