Skip to main content

ik heb gisteren een aanbod gehad van Ziggo die beweren dat er geen storingen zijn op tv en wel wifi door heel het huis .

nu probeer ik in contact te komen met iemand van KPN omdat ik dingen wil vragen om te kijken dat mijn wifi en storingen een keer opgelost kunnen worden .

wat een crime je kan niet eens iemand aan de telefoon krijgen met verstand van zaken .

dat maakt mijn keuze een stuk makkelijker denk ik.

mijn 93 ero per maand voor de haperende diensten kan ik overal uitgeven

Tja @Bonni.may , mooie beloftes maar dat weet je pas zeker (of niet :disappointed_relieved: ) als je aangesloten bent.

KPN klantenservice is bereikbaar via 0800 0402 (gratis nummer)

Je kan ook chatten.

Ga naar https://www.kpn.com/service.htm 

Kies dan een onderwerp en vervolgens “Ik heb een andere vraag of wil contact”, dan vind je alle contact mogelijkheden (waaronder de chat) bijna helemaal beneden op het scherm.


ik heb gisteren een aanbod gehad van Ziggo die beweren dat er geen storingen zijn op tv en wel wifi door heel het huis .

Dat beweert KPN ook. Logisch ook hé, het zou best raar zijn als ze hun eigen product af zouden kraken 😄

nu probeer ik in contact te komen met iemand van KPN omdat ik dingen wil vragen om te kijken dat mijn wifi en storingen een keer opgelost kunnen worden .

wat een crime je kan niet eens iemand aan de telefoon krijgen met verstand van zaken .

dat maakt mijn keuze een stuk makkelijker denk ik.

mijn 93 ero per maand voor de haperende diensten kan ik overal uitgeven

Die haperende diensten kunt u ook overal krijgen 😉

Kunt u misschien vertellen wat er bij u niet goed werkt? Welke ontvangers heeft u? En welke Experiabox? 


Vertel eens wat je problemen zijn, er zijn hier forumleden met veel gebruikerservaring.


Wi-Fi is net als bij kpn ook bij Ziggo en andere ISP's erg afhankelijk van allerlei omgevingsinvloeden waar zij niets aan kunnen doen (Wi-Fi van de buren, magnetrons, LED-lampen, (gewapend) betonnen vloeren/muren). Verschillende Wi-Fi zend/ontvangst apparaten gaan daar nog wel eens verschillend mee om. Daardoor kan het zijn dat het met Ziggo beter, maar ook nog slechter werkt; Ziggo kan daar net zo min garanties voor afgeven als kpn dat kan. En als ze dat wel doen zou ik dat zeker schriftelijk vastgelegd willen hebben.


Als ex-Ziggo klant kan ik je zeggen dat qua kwaliteit Wifi is Ziggo niet beter dan KPN of T-Mobile.

Veel is afhankelijk van kleine dingen die je (als je er verstand van hebt) beter zelf kunt doen.

En als je Wifi in je hele huis wilt hebben, bij SuperWifi of hoe ze het ook noemen moeten alle punten bekabeld aangesloten worden, kan dat niet, verwacht dan al helemaal geen wonderen.


Als ex Ziggo klant moet ik je helaas melden dat ik daar ook geen goede ervaringen heb, vaak storingen met wifi. We zijn met de verhuizing overgegaan naar kpn maar dat gaat ook vaak mis, ondanks een ijzersterke binnenhuisinstallatie. Daarom heb ik een vraag gepost of iemand een echt goede provider weet...


De kwaliteit van een provider kun je niet afmeten aan de kwaliteit van Wi-Fi, zoals ik hierboven ook al aangaf. In recente artikelen in de Consumentengids blijkt KPN een paar keer achtereen de beste provider, zowel voor glasvezel als DSL Ziggo scoorde telkens tamelijk onderaan de lijst. Maar dat wil niets zeggen over soms zeer uiteenlopende persoonlijke ervaringen van individuele klanten, zowel positief als negatief. 


Klopt, kwaliteit van de provider hangt wat mij betreft ook af van de service. Maar tenzij de buren ineens een nieuwe magnetron hebben is er volgens mij niets veranderd en toch werkt het ineens slechter. Bovendien hebben we in de woonkamer zoveel extra versterkende spullen dat ik in een soort kooi van faraday van wifistraling zit.


Heb je glasvezel of DSL? 


Dsl


Als je een speedtest doet met een via een LAN-kabel aangesloten pc/laptop, welke snelheid haal je dan?

Begrijp me goed, als je wilt overstappen houd ik je niet tegen (!) maar ik wil je optimisme qua Wi-Fi bij een andere provider wel wat temperen. Dat kan meevallen, maar ook niet. Als anderszins de lijnsnelheid/stabiliteit via DSL ondermaats is kan ik je ook weer geen ongelijk geven.

Ik haal over DSL een stabiele ruim 200/60 Mb/s en heb met 3 Wi-fi punten geen klagen, maar sluit nog steeds alles zoveel mogelijk via een kabel aan.