Skip to main content

Heb KPN TV+ maar ivm met alle storingen wil ik terug naar KPN tv nu krijg ik wel aangeboden om alleen de tv op te zeggen maar kan niet meer terug omdat ik het langer dan een maand heb en al vanaf week 1-2 sinds we het hebben al aan het klagen ben over alle storingen.

Ben ik de enige met deze problemen.

Hoi @Ruud RCS ,

Nee,  je bent niet de enige met klachten helaas.
Wat zijn precies je klachten?Sommige zullen ook echt wel op te lossen zijn.

 

Teruggaan is in principe niet mogelijk , maar je kan met de klantenservice nog een poging wagen.Ik maak me wel hard dat KPN deze optie wel gaat bieden, maar ze willen het niet echt veranderen tot nu toe!
Hier kan je er nog over stemmen:

https://forum.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/poll%2Dmoet%2Dkpn%2Dde%2Dkeuze%2Dbieden%2Dtussen%2Ditv%2Den%2Dtv%2D586036

 

 

 

 


Wat jammer dat je er zo ontevreden mee bent. Hier bevalt het goed.

Klopt. Er is 14 dagen bedenktijd. Maar zelfs binnen die periode zet kpn je niet terug naar je oude abonnement. Ook dan wordt aangeboden het tv deel te laten vervallen.

Aan de hand van dit forum hád je voorbereid kunnen zijn…

Er komen vaak updates uit. Op de 20 ste nog een die het zappen gaat verbeteren.


Jammer want ook ik ben wel blij met de geboden hardware en dienst. Ik herken ook maar een deel van de ongenoegens maar heb er zelf vertrouwen in dat de problemen op redelijke termijn opgelost gaan worden. Het is een nieuw product en de techniek laat soms in de steek. Misschien toch nog even wat geduld tot de volgende updates. Ik weet zelf zeker dat tv+ dadelijk een onderscheidende dienst is. En anders toch nog eens een poging bij de klantenservice.


Wat jammer dat je er zo ontevreden mee bent. Hier bevalt het goed.

Klopt. Er is 14 dagen bedenktijd. Maar zelfs binnen die periode zet kpn je niet terug naar je oude abonnement. Ook dan wordt aangeboden het tv deel te laten vervallen.

Aan de hand van dit forum hád je voorbereid kunnen zijn…

Er komen vaak updates uit. Op de 20 ste nog een die het zappen gaat verbeteren.

Startdatum 21 februari 2023
U hebt gevraagd om uw abonnement te veranderen naar Hussel Internet 50 Mbit/s op 21 februari 2023. We controleren nu of dit mogelijk is. U ontvangt nog een aparte e-mail van ons met de definitieve startdatum.

Uw nieuwe contract
Vindt u in de bijlagen. Hierin zijn alle afspraken met u verwerkt, inclusief het overzicht met wat u maandelijks gaat betalen.

U ontvangt nog een aparte e-mail met extra informatie over uw wijziging.

Toegevoegde dienst(en) of apparatuur

- Extra tv-ontvanger
- Interactieve TV met 1 tv-ontvanger
- KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten)

Verwijderde dienst(en) of apparatuur

- KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (5 apparaten)
- KPN TV+ met tv-zenders incl. 1 KPN TV+ Box
- Extra KPN TV+ Box

 

Zelfs terug gaan naar 50 Mbit/s is mogelijk binnen 14 dagen.


Krijg meldingen als KBC-pak-3034, 1002, 1001, 1007/404, 1006 en nog meer maar deze had ik opgeschreven omdat deze vaak voorkomen.

tevens vaak verversen en ineens weer naar het startscherm en dan niet meer reageren.

gisteren maar ruim 10 keer een melding gehad en ook meerdere keren de stekker er uit gehad.

dus zeg het maar


@Ruud RCS hoe is de ontvanger verbonden? Met een kabel rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box? 


Jij kwam van Hussel @J.D.P .

Klanten die van Alles-in-1 en “Internet+TV” komen kunnen niet meer terug naar het oude abonnement.


Maar Hussel klanten toch ook normaliter niet @PeterG ?Of heb ik dat mis?


Hallo Nick83, 

Hij is verbonden via WiFi dat moest van medewerker KPN is speciaal daarvoor gemaakt zei hij. WiFisterkte 99% dus dat moet goed zijn


Ik weet niet of het nog gedaan wordt @martijn197108 . Ik heb begrepen van niet.

Maar helemaal snappen doe ik het niet. Tenzij je geen smart-tv hebt begrijp ik het nog. Maar als je Alles-in-1, Internet+TV of Hussel hebt met goed werkende ontvanger(s) en verder je apps in je smart-tv waarom dan nu al naar TV+. Waar heb je anders zo'n mooie dure smart (!) tv voor gekocht? Voor de apps, toch?

Het is dat ik al één DIW7022 heb als een tester. Maar heb nog niet mijn abonement omgezet n.a.v. de klachten op het forum. Waar ik zelf overigens nauwelijks last van heb. 

Maar ik wil de komende maanden de Arris nog uit de "kast” kunnen trekken.


@Ruud RCS hoe is de ontvanger verbonden? Met een kabel rechtstreeks op de Experiabox of KPN Box? 

Juist omdat ik me totaal niet herken in de echt grote problemen die worden gemeld, ook door topicstarter vraag ik me serieus af of dat ik geluk heb. We krijgen toch dezelfde hardware mag ik aannemen? Je suggereert dat de kwaliteit van de verbinding een rol speelt. Daar dacht ik ook aan, maar de streams worden wat ik begreep met een adaptive bitrate ontvangen. Theoretisch zou je dan verwachten dat kleine problemen in de verbinding niet merkbaar zijn. Of zie ik iets over het hoofd? Ik sluit mijn tv+ boven draadloos aan via superwifi en heb zelfs met een geknepen 20Mhz bandbreedte geen enkel probleem. Ik heb een 100Mbps glasvezel abonnement. Zou het type internetverbinding nog iets kunnen uitmaken?

 

 


Het lijkt mij simpel, als een dienst niet goed werkt (ondeugdelijk), moet deze gefixt worden, of kosteloos geannuleerd. Je betaald ervoor, en het moet werken. 

Dus, bellen met de servicelijn, evt klacht indienen.

Alleen TV Annuleren is natuurlijk niet gewenst, willen ze dat je dan geen TV hebt?. Terug naar het oude kan natuurlijk wel, het zal beleid of onwil zijn als dat niet kan.

Dan moeten ze aanbieden alles te annuleren zodat je naar een andere provider kunt.

 


Hallo Nick83, 

Hij is verbonden via WiFi dat moest van medewerker KPN is speciaal daarvoor gemaakt zei hij. WiFisterkte 99% dus dat moet goed zijn

Ik denk niet dat de WiFi sterkte perse een goede graadmeter is. Haal je voldoende snelheid over WiFi? Ik heb zelf dus ook een tv+ zonder enig probleem draadloos aangesloten. Heb je een superwifi ingezet hiervoor? Wat is je modem? Ik poog mee te denken. Heb je multicast ingesteld op tv+ en IGMP snooping op de modem?

En niets moet perse draadloos natuurlijk. Je hebt geen kabel liggen op die plek? Altijd beter.


 

Hij is verbonden via WiFi dat moest van medewerker KPN is speciaal daarvoor gemaakt zei hij. WiFisterkte 99% dus dat moet goed zijn

Welk modem heb je @Ruud RCS ?Enkel bij de Box 12 of met losse Superwifi punten word het ondersteund via wifi.Maar bekabeld blijft altijd het beste😉.

Ik weet niet of het nog gedaan wordt @martijn197108 . Ik heb begrepen van niet.

Helaas…

Ik weet niet of het nog gedaan wordt @martijn197108 . Ik heb begrepen van niet.

Maar helemaal snappen doe ik het niet. Tenzij je geen smart-tv hebt begrijp ik het nog. Maar als je Alles-in-1, Internet+TV of Hussel hebt met goed werkende ontvanger(s) en verder je apps in je smart-tv waarom dan nu al naar TV+. Waar heb je anders zo'n mooie dure smart (!) tv voor gekocht? Voor de apps, toch?

Het is dat ik al één DIW7022 heb als een tester. Maar heb nog niet mijn abonement omgezet n.a.v. de klachten op het forum. Waar ik zelf overigens nauwelijks last van heb. 

Maar ik wil de komende maanden de Arris nog uit de "kast” kunnen trekken.

Ik ben het helemaal met je eens hoor @PeterG .Als ik nog bij KPN zou zitten, had ik ook gewoon iTV gehouden.Bij mij functioneerde dat goed en ik was er ook heel erg tevreden mee.En bij een smart tv, heeft het inderdaad weinig voordelen.

Sommige mensen hebben alleen graag het nieuwste van het nieuwste, en wifi kán natuurlijk aantrekkelijk zijn.Maar het valt mij ook soms op dat de klantenservice bij problemen met iTV aanraad over te stappen naar TV+.Maar zo werkt dat natuurlijk niet he...KPN moet dan gewoon het probleem met iTV oplossen.

Maar bij spijt achteraf, vind ik dat KPN gewoon die optie moet bieden om terug te gaan!En zelfs bij nieuwe klanten moet er een optie zijn vind ik...Ik denk dat KPN TV+ iets té goed vind...


Ik heb een v10a. Zorg dat IGMP snooping enabled is. En kies multicast in tv+

 

En wat @martijn197108 zegt is officieel alleen box12 of superwifi in support. Ik dacht zelfs dat het laatste alleen in combinatie met box12 zo is. Met de v10a dacht ik ergens een plaatje gezien te hebben dat je superwifi dan bedraad op de modem moet aansluiten. De reden is de veel efficiëntere omgang van wifi6 met data pakketjes. Bij mij werkt het in mijn setup volledig draadloos en met WiFi5.


Heb KPN box 12 met superwifipunten dus zou het probleem niet moeten zijn ook niet volgens kpn. Maar wat het wel is weten ze dus ook niet maar oplossen ho maar.


Heb KPN box 12 met superwifipunten dus zou het probleem niet moeten zijn ook niet volgens kpn. Maar wat het wel is weten ze dus ook niet maar oplossen ho maar.

En IGMP snooping? Multicast in tv+?

En meerdere superwifi’s… Je tv+ zal toch niet aan het roamen zijn tussen de verschillende AP’s? Poog eens een van de superwifi’s uit te zetten van de twee die het kortst bij tv+ staan.


Ga dat morgen als ik klaar ben met werken eens bekijken bedankt zover


Ga dat morgen als ik klaar ben met werken eens bekijken bedankt zover

Zeker even bekijken. Multicast in tv+ en IGMP in de modem is echt belangrijk. Effe moed houden!


Multicast staat goed maar IGMP kan ik niet vinden in de box v12 maar las dat deze standaard enabled is dus ga vanavond kijken of het beter werkt.


Multicast staat goed maar IGMP kan ik niet vinden in de box v12 maar las dat deze standaard enabled is dus ga vanavond kijken of het beter werkt.

Als je de TV+ Box via wifi aangesloten hebt dan is het niet zozeer IGMP snooping wat interessant is maar of de wifi toegangspunten "multicast to unicast" ondersteunen. De V12 en de "super"WiFi 2 ondersteunen "multicast to unicast".


Ok dan gaan we kijken vanavond 


Multicast staat goed maar IGMP kan ik niet vinden in de box v12 maar las dat deze standaard enabled is dus ga vanavond kijken of het beter werkt.

Als je de TV+ Box via wifi aangesloten hebt dan is het niet zozeer IGMP snooping wat interessant is maar of de wifi toegangspunten "multicast to unicast" ondersteunen. De V12 en de "super"WiFi 2 ondersteunen "multicast to unicast".

Ik leer bij. Wel apart dat in de v10a er expliciet een optie voor IGMP staat. Geen idee of zoiets in box 12 standaard is.


Wel apart dat in de v10a er expliciet een optie voor IGMP staat. Geen idee of zoiets in box 12 standaard is.

De V12 heeft IGMP snooping sowieso aan staan.

De V12 ondersteunt oos sowieso "multicast to unicast".

De doelstelling van zowel IGMP snooping als "multicast to unicast" is gelijk namelijk de IGMP multicasting pakketjes alleen naar de apparaten sturen die die nodig hebben. Ik kan me dan ook voorstellen dat KPN omwille van de eenvoud het IGMP snooping noemt in de user interface maar het zijn wezenlijk verschillende dingen..


Dank je wel voor je uitleg. Je wilt me dus eigenlijk duidelijk maken dat in de v10a multi to unicast met deze optie wordt enabled. Topic starter heeft box12 dus dat standaard in box12 aan staat dan zal hij dat kunnen vergeten als mogelijke oorzaak. Ik leer weer wat.