Skip to main content

Hoe kan het toch dat het nog steeds bijna onmogelijk is om ITV te streamen via de Chromecast in het buitenland? Elke keer na 1 a 2 minuten blijft het beeld stilstaan. Via een vriend gebruik ik Ziggo daar is geen probleem.

Goedemorgen @Poorts, kan me goed voorstellen dat je graag wil genieten van tv-uitzendingen ook in het buitenland. Loopt het beeld ook vast als je alleen via de ITV online app kijkt zonder te casten naar een chromecast?


Als je cast via een Chromecast dan zal de beeldkwaliteit altijd op "hoog" gezet worden en moet er dus iets meer dan 6Mbps gerouteerd worden vanaf de servers is Nederland naar jouw Chromecast. Er hoeft maar ergens op die route een bottleneck te zijn om het beeld te laten haperen (bufferen).


Bij het kijken naar ITV rechtstreeks op een iPad heb ik hetzelfde probleem.


Bij het kijken naar ITV rechtstreeks op een iPad heb ik hetzelfde probleem.

Dat kan als ook daar nog altijd te veel data gevraagd wordt.

Als ik het goed begrepen hebt kiest de app op de iPad automatisch een bitrate o.b.v. de beschikbare bandbreedte. Maar ja, als de bottleneck hogerop in het netwerk ligt dan heb je daar njet zo veel.aan. Op Android kan je dan tenminste nog de beeldkwaliteit op laag zetten.


Waardeloos dat KPN dit maar niet onder de knie krijgt en Ziggo wel :disappointed_relieved:

Dan loont het waarschijnlijk wel om over te stappen als je regelmatig in het buitenland zit.Â