Skip to main content

Ik heb bijna dagelijks dezelfde terugkerende problemen met KPN TV+, dit betreft dan vooral het volgende:

  • Herstartende TV ontvanger na drukken Home-knop op afstandsbediening binnen de Youtube app.
  • Wanneer ik op de 'Apps' knop druk duurt het ongeveer 10 seconden voor ik kan navigeren (de ontvanger lijkt even vast te lopen)
  • Regelmatig is de afstandsbediening/ontvanger "in de war" , waardoor een andere app opent dan degene die geselecteerd wordt of soms zelfs helemaal niet reageert.

En zo zijn er nog meer willekeurige voorkomende problemen, maar bovenstaande ervaar ik dagelijks. Vaak is dit tijdelijk verholpen door de ontvanger vanuit de instellingen te herstarten, maar lijkt dan ook snel weer terug te komen.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? 

  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Welke instellingen heb je momenteel?
  3. Wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Bij ons werken beide gelukkig goed. 


  1. Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.
  2. Welke instellingen heb je momenteel?
  3. Wat is jouw echte downloadsnelheid?

 

Bij ons werken beide gelukkig goed. 

1. De TV+ box is bekabeld aangesloten op een Netgear switch tussen de Box12 en de TV+ box. Deze is plug & play en had vanaf het begin al ondersteuning met de TV+ box en aan het begin ook vrij weinig problemen. 

2. Instellingen zijn niet bijzonder en vrij standaard. Deze zijn tussentijds ook niet gewijzigd. 

3. Downloadsnelheid is 1gbit en hier kom ik met een speedtest ook redelijk bij in de buurt (gemiddeld 700/800 mb/s) 


Hoi,

 

ik heb precies dezelfde klachten en daarbij ook dat sommige kanalen geen geluid hebben, drop outs, en ondertiteling die niet synchroon loopt. Lijkt wel of de boel slechter is geworden ipv beter.

 

En voor de behulpzame forumleden di$ meteen beginnen te vragen naar de instellingen, probleem gemeld bij de “betaalde serviceafdeling” en die hadden natuurlijk nog nooit van deze problemen gehoord.

 

Het zijn niet de instellingen het is gewoon slecht programmeerwerk…

 

 


@MikeB92 

Welke Netflix switch zit er tussen.

IGMP Snooping is heel erg belangrijk.

 

Wat je zo wie zo als eerste kan proberen is:

Zet hem aan.

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies voor opnieuw opstarten en laat hem rustig opnieuw opstarten. 

 

Mijn instellingen:

Multicast en “beste beeldinstellingen” aangevinkt.

Beeldmodus: automatisch

HDR:  HDR automatisch

Geluid: automatisch.

 

En op beide gelukkig geen problemen.


Met de nieuwe update doet idd het gedeelte Apps raar. Bij vorige versie ging het vrij direct, nu duurt het bij mijn tv+box meer dan 5s tot ik kan navigeren. En het sorteren van favoriete apps doet ook raar. Bij OK en link/rechts om de plek te veranderen wordt niet de app verplaatst maar de app links van de geselecteerd app. Ik den dat het te maken met het aantal van favorieten kanalen, misschien is het te veel