Skip to main content

Zit nu Studio Sport te kijken.

Heb nu voor de 8ste x stilstaand beeld op verschillende momenten,zeer irritant .

Was vorige week Zondagavond ook al zo bij het kijken naar Studio Sport.

Waar ligt dit nu aan?

Ook meerdere malen loopt het niet synchroon beeld en geluid.

Word er echt niet goed van.

Studio Sport Nederland 1.

Andere zenders geen problemen .

Er zijn nog wel meer problemen met de tv plus decoder.

Maar dan ben ik nog wel een paar uur aan het typen.

Hi @Hassie! Vervelend dat het juist tijdens sport vaak blijft hangen.

Wil je hier laten weten hoe de TV+ box is aangesloten? En wil je eens de TV+ Box op Unicast zetten om te zien of dat helpt?

Dit doe je via het menu. Daarin ga je naar “Informatie”. Als je daar helemaal onderaan kijkt zie je “Video mode”. Als je die aanklikt dan kan je die veranderen naar Unicast. 

Kijk hierna of het kijken wel soepel gaat. 


@Hassie

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

 

Zie ook hier, voor de punten waar KPN met verbeteringen aan het werk is. 


Hi @Hassie! Vervelend dat het juist tijdens sport vaak blijft hangen.

Wil je hier laten weten hoe de TV+ box is aangesloten? En wil je eens de TV+ Box op Unicast zetten om te zien of dat helpt?

Dit doe je via het menu. Daarin ga je naar “Informatie”. Als je daar helemaal onderaan kijkt zie je “Video mode”. Als je die aanklikt dan kan je die veranderen naar Unicast. 

Kijk hierna of het kijken wel soepel gaat. 

Unicast Multicast is beide niet van invloed .

 

Er schijnt een update geweest te zijn ?

Het blijft best wel tobben met DIW.

Hopelijk worden de problemen opgelost,want soms is er niet veel plezier te beleven aan het TV kijken.

Zeer jammer.Maar het is natuurlijk nieuw met kinderziektes.

 

 

 


[poging 2, admins NIET afspliten want ik vraag niet om oplossing!!!]

Beste Hassie, bij mijn ouders hetzelfde met TV+: op de populaire momenten (Studio Sport, Journaal e.d.) is Nederland 1 bijna onkijkbaar wegens haperingen en blijven hangen. Andere zenders hebben geen problemen.

De oplossing was omzetten van multicast naar unicast:

    Instellingen - Informatie - Videomode - Gebruik Unicast

 


Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

 

Zie mijn vraag boven.

 

Want ook daar kan het probleem liggen.😉

 

P.S.

Bij mij werkt hij, gelukkig, goed.

So far, so good, so what (plaat van Megadet). 


Hi @Hassie! Vervelend dat het juist tijdens sport vaak blijft hangen.

Wil je hier laten weten hoe de TV+ box is aangesloten? En wil je eens de TV+ Box op Unicast zetten om te zien of dat helpt?

Dit doe je via het menu. Daarin ga je naar “Informatie”. Als je daar helemaal onderaan kijkt zie je “Video mode”. Als je die aanklikt dan kan je die veranderen naar Unicast. 

Kijk hierna of het kijken wel soepel gaat. 

Lukt niet met de tv plus


Hi @Hassie! Vervelend dat het juist tijdens sport vaak blijft hangen.

Wil je hier laten weten hoe de TV+ box is aangesloten? En wil je eens de TV+ Box op Unicast zetten om te zien of dat helpt?

Dit doe je via het menu. Daarin ga je naar “Informatie”. Als je daar helemaal onderaan kijkt zie je “Video mode”. Als je die aanklikt dan kan je die veranderen naar Unicast. 

Kijk hierna of het kijken wel soepel gaat. 

Ik geef het op


Hoe moet het nu verder is elke een verrassing of de box plus het goed blijft doen.

Aanzetten werkt het beste daarna is het wel geluid geen geluid wel geluid geen geluid.tijdens het zappen en soms helemaal geen geluid.

Vox opnieuw opstarten is het enige wat helpt.

HDMI handshake ??

Plus Box gaat met een HDMI kabel rechtstreeks naar de tv en vanuit de tv naar soundbar.

daar zit alleen 1 HDMI aansluiting op.

de TV heeft eARC HDMI voor de soundbar en om 4 K te kunnen kijken.

 

 


Lukt niet met de tv plus

Wat lukt niet?


@Hassie 

Nogmaals;

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?


De DIW 7022 is aangesloten op de V10 met een UTP kabel aangelegd door monteur KPN.

rechtstreeks dus er zit niks tussen.

de box teruggezet in fabrieksinstellingen aanbevolen door de meneer die ik aan de telefoon heb gehad.

tevens heeft deze alles nagekeken en het modem geupdated .Dat was een week geleden nu is tijdens het veranderen van kanaal het geluid soms helemaal weg .

Het enige wat dan helpt is de box opnieuw opstarten.

De box staat nu op Unicast.

Daarom dus het lukt niet om de boel storingsvrij te laten draaien.

Echt heel jammer


En als je de box op Multicast zet?

Heb je ook een beter beeld.

Bij mij staat hij op multicast, beste beeldkwaliteit.


Ja dat klopt maar wil eerst eens van het stoppen van het geluid af tijdens het zappen.

Dus stapsgewijs de problemen eruit filteren.

Anders maar weer terug naar de Arcadyan 2952 nooit problemen mee gehad.


En ja hoor weer eens stilstaand beeld voor de verandering.

192 TV.

Er is ook elke x wat met de plus box.

Ik denk dat er maar weer de oude vertrouwde box terug moet komen.

Raak er nu wel een beetje opstandig van,sorry


@Hassie vervelend te horen dat deze problemen nog steeds spelen. Komt het nog vaak voor? Of was het vastlopen op 192 TV een incident?
 


Hopelijk een incident.

Wel raar dat het nooit eerder is voortgekomen en dan wel raar dat het juist wel met de DIW gebeurd


@Hassie ik snap hoe dat moet voelen. Een incident kan altijd voorkomen. Als het binnen korte tijd vaker voorkomt, hou dit dan bij. Laat het vervolgens hier weten. En geef zoveel mogelijk informatie over de omstandigheden. 

Kijk ook of de tips in onze kennisbank helpen. Als dat niet het geval is, dan hoor ik het graag van je. En gaan we samen werken aan een oplossing. 


192 TV blijft met stilstaand beeld.

Op div tijden gekeken.

 


Ook vandaag 29 mei 17.30 stilstaand beeld op 192 tv.

Ff een keer terug zappen en weer naar 192TV dan weer goed beeld .Dus niet stilstaand beeld.

Dussss ?????


@Hassie het komt dus nu alleen voor op 192 TV? En niet op andere zenders?

Wil je zoals gevraagd wat meer informatie geven? Bijvoorbeeld of het alleen voorkomt als de zender lang aan het draaien is. Of het helpt om een reset van de TV+ ontvanger te doen. 

Geef ook aan of het helpt om de TV+ ontvanger tijdelijk op Unicast te zetten. 


  1. De box is 2 x gereset.
  2. Overschakelen van bijv Ned 1 naar 192 TV dat duurt 2 minuten en dan stilstaand beeld. Even heen en terug zappen dat helpt tijdelijk,want na een aantal minuten weer stilstaand beeld.
  3. De box staat dan al geruime tijd aan.
  4. Ik heb de ontvanger op moment op de beste weergave staan.
  5. Ik zal binnen kort Unicast selecteren.
  6. Normaliter had ik met de oude Arcadyan box nooit geen problemen met 192 TV.
  7. Ik vind het wel een gedoe hoor met Unicast Multicast enz.
  8. Tevens vind ik de geluidskwaliteit ook twijfelachtig PCM of Multichanel.
  9. De geleerden zeggen dat dit niks uitmaakt,maar ik vind van wel,omdat mijn andere apparaten perfecte geluidskwaliteit uitzenden op Multichannel.Waarom KPN nog de keuze mogelijkheid heeft is mijn een raadsel,tussen PCM en Multichannel bedoel ik dan.
  10. Natuurlijk zullen er nog wel update’s komen en de ( problemen ) opgelost worden.
  11. Als laatste nog een opmerking,komt er nog Teletekst knop op de eventuele vernieuwde Remote o.I.da?

@Hassie ik snap dat het wat gedoe is met Unicast en Multicast. Het is niet de bedoeling dat dit vaak nodig is. Wel is het belangrijk dit te testen. Dat helpt bij het achterhalen van de oorzaak.

Verder gaat er geen specifieke teletekst knop op de afstandsbediening komen. Als je teletekst wilt gebruiken, download dan de app hiervoor. Als je deze toevoegt aan je favoriete apps heb je sneller toegang. 

Ik wil je alleen eerst nog vragen te laten weten of het stilstaand beeld gelijk weer soepel gaat op Unicast. Als dat zo is kan ik je verder helpen. 


Unicast of multicast maakt niet uit bij 192 tv.

Nu wel tijdens het zappen is de zap tijd flink toegenomen .

Dus gewoon van ned1 naar Nederland 2 ongeveer 8;sec.

Waarom ik heb werkelijk geen idee,was eerst niet zo.

Misschien door de update o.I.d.

Hopelijk kom je hier op terug met een passend antwoord.?
Multicast is dus de boosdoener.

Unicast heeft het zap gemiddelde aangepast,blijft toch vreemd dat dit zo is.

Onze mooie TV geeft toch wel beter beeld met multicast,maar ja het is of of.

Zucht


@Hassie wil je toch je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt? Het is goed dat je sommige dingen op kan lossen met overschakelen naar unicast of multicast. Maar dit moet niet blijven voorkomen op deze manier. 


Beste .

 

Ik snap niet waarom ik mijn profiel moet invullen?

Word het dan beter om antwoord te krijgen op mijn vraag?

Gedeeltelijk is mijn profiel iig ingevuld.

Unicast heft iig een beter resultaat tijdens het zappen.

Ik denk persoonlijk dat het signaal vanaf het bounded pair niet toereikend genoeg is voor multicast.Nogx zucht