Skip to main content

Ik herken de problemen van @Peter Nuijten 

Deze melding komt om de enkele minuten terug.

Analyse:

  1. Het ligt NIET aan het batterijniveau
  2. De koppeling is nog steeds actief, als ik één van de knoppen indruk reageert de TV+ box direct
  3. De melding verschijnt zodra de “Line of Sight” is verdwenen, als de afstandsbediening niet met zijn neus richting de TV+ box ligt, ook al is de afstand tussen TV+ box en afstandsbediening minimaal (< 2 meter)
  4. Het probleem lijkt in het pollen van Android/TV+ box te zitten

Vraag:

Kan je het pollen van de TV+ box naar de afstandsbediening ook uitzetten door in te loggen op de TV+ box?

 

Mogelijke oplossingen voor KPN / Android:

  1. Waarom wordt de verbinding continu gecontroleerd, je kan het ook zo programmeren dat als je een knop indrukt op je afstandsbediening en er géén reactie komt van TV+ box dan pas een melding tonen.
  1. Waarom is de melding zo beeldvullend dat het zo irritant is dat je niet verder kan kijken? Maak er gewoon een kleine smalle balk van, maar liever nog kijk naar optie A.
  2. Mijn ervaring met de TV+ box is sowieso niet geweldig, regelmatig hangt of hakkelt het geluid of beeld. De TV+ box is niet voorbereid op snel wisselen tussen de kanalen. Ik merk dat na de Android- en afstandbediening updates wel kleine verbeteringen, maar het is nog niet optimaal  

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Ik zie in de foto dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt.

 

Op welke afstand zit je?

 


Ehm zoals geschreven (< 2 meter) @joop2011 en bij ‘in line of sight’ is het 4 meter, maar dan gaat verbinding dus goed


@HuubIT 

 

Wat je kan proberen is:

Vervang de batterijen.

Start de DIW7022 opnieuw op (houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup krijt en kies voor opnieuw opstarten)

Helpt dat geen van beide, bel dan gratis 0800-0402 en vraag om een nieuwe afstandsbediening.

Die moet je dan wel opnieuw koppelen, zie ook hier. 

 

P.S.

Sorry dat ik over 2 meter heen gekeken had.😌


Goedemiddag @HuubIT en bedankt voor je bericht!

We zijn inmiddels een paar dagen verder, hoe is de situatie nu?

 

Wat je kan proberen is:

Vervang de batterijen.

Start de DIW7022 opnieuw op (houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup krijt en kies voor opnieuw opstarten)

Helpt dat geen van beide, bel dan gratis 0800-0402 en vraag om een nieuwe afstandsbediening.

Die moet je dan wel opnieuw koppelen, zie ook hier. 

Goede reactie van @joop2011, heb je hier nog iets aan gehad?


Goedemiddag @HuubIT en bedankt voor je bericht!

We zijn inmiddels een paar dagen verder, hoe is de situatie nu?

 

Goede reactie van @joop2011, heb je hier nog iets aan gehad?

 

Dank Jan en Joop, ik ga 0800-0402 bellen, want niets helpt en ik wordt er helemaal gek van!


Goedemiddag @HuubIT en bedankt voor je bericht!

We zijn inmiddels een paar dagen verder, hoe is de situatie nu?

 

Goede reactie van @joop2011, heb je hier nog iets aan gehad?

 

Dank Jan en Joop, ik ga 0800-0402 bellen, want niets helpt en ik wordt er helemaal gek van!

Ben je er nog uitgekomen via 0800 0402 @HuubIT? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik dat uiteraard graag! 


Ik wacht nog op de nieuwe afstandsbediening @JanZ_  wellicht kan jij de status bekijken, PostNL blijft hangen met mededeling ‘onderweg’ van onbekend afzender, weet dus niet zeker óf hij wel verstuurd is door jullie. Chatbot ‘Dot’ liep ook in een loop om terugbel moment te plannen. :(


Inmiddels nieuwe afstandsbediening ontvangen, software bijgewerkt naar 0265.02.02 en dan na een paar minuten is het al weer raak…

 


@HuubIT Als 2 AB hetzelfde probleem hebben, of is de TV+Box Bluetooth-chip kapot of iets naast de box stoort het signaal. 


Hier het zelfde probleem 

Na 3 keer een nieuwe afstandbediening en  1 keer een nieuwe Tv-Box ben het een beetje zat wel meer dan  10 keer per dag word de Bluetooth verbinding met de afstandbediening verbroken. Blauwe lampje op afstandbediening knippert als het groen is kan ik de melding weg drukken. Als het probleem niet opgelost kan worden  ga ik maar overstappen na een ander provider.

 


@pinkypink 

Op welke afstand zit je?

 


Ongeveer 4 meter afstand


Ongeveer 4 meter afstand

 

Moet in theorie kunnen, maar veel verder moet je volgens mij met Bluetooth niet zitten.

Wij zitten op iets minder dan 4 meter. 😉

 

Via Google vind ik: (maar of de KPN ab dat haalt, weet ik niet?

Hoe ver reikt bluetooth?

Algemeen wordt aangenomen dat Bluetooth 5 tot 10m ver reikt. Uit technische testen blijkt dat het signaal tot wel 500m kan reiken. Echter is in een real life situatie 10m aannemelijk. De reikwijdte van een Bluetooth speaker is dus ook 10m


Hier het zelfde probleem 

Na 3 keer een nieuwe afstandbediening en  1 keer een nieuwe Tv-Box ben het een beetje zat wel meer dan  10 keer per dag word de Bluetooth verbinding met de afstandbediening verbroken. Blauwe lampje op afstandbediening knippert als het groen is kan ik de melding weg drukken. Als het probleem niet opgelost kan worden  ga ik maar overstappen na een ander provider.

 

Ik heb inmiddels dat punt ook bereikt nadat ik zelfs met bluetooth scanner heb gezocht naar stoorsignalen en deze dus niet gevonden, toch alle andere apparaten zoals Sonos uitgezet, maar ook dan blijft probleem optreden. Het kan écht heel simpel worden opgelost door de melding niet te tonen, wat is überhaupt de toegevoegde waarde er van als op je afstandsbediening toch al blauw knippert? Dus @JanZ_ graag (nogmaals) onder de aandacht van developers brengen! Wanneer kunnen we de nieuwe release verwachten?

 

 


Vandaag alles verwijdert in de kamer wat golven kan veroorzaken zoals alles van Google home , Heelaas te vergeefs geweest probleem blijft.


KPN  , KAN DE STORING MELDING NIET UITGESCHAKELD WORDEN. ZODAT IK DE MELDING NIET STEEDS OP HET SCHERM ZIE.


Dank voor de meldingen, en het verdere onderzoek en testen dat jullie gedaan hebben. De melding is inderdaad niet klein. Dus ik kan me voorstellen dat je er wel flauw van bent. Dit is een ding dat op de radar van het tv team staat. Maar op het moment is het zo dat de melding getriggerd wordt als er of wat met de batterij is, of wat met de bluetooth. Waardoor effectief troubleshooten lastiger is. Dat gaan we dan sowieso eerst aanpassen, zodat er een juiste melding wordt getoond bij het juiste probleem. En dan kunnen we daarna verder kijken naar problemen rondom verliezen van de bluetoothverbinding. Betekent dat ik op dit moment nog geen oplossing voor jullie heb. Maar houd de Product Updates in de gaten, zodra er wat te melden is, vind je het daar. 


Bedankt voor je reactie, Ik denk dat er beter een technische man hier het probleem  kan bekijken en de oplossing dan weet. Het is raar dat om de paar minuten de melding op het scherm komt en de afstandbediening blauw knippert en dat het probleem boven niet voor doet. Ik heb nu vanalles geprobeerd maar niets helpt.