Skip to main content

Sinds een aantal dagen valt meerdere keren per avond de tv op storing “stb-nmc-400” en valt het internet weg. Modem restten, settopbox resetten, werkt het weer een tijdje en dan begint het weer opnieuw. KPN, ik betaal ruim 100 euro per maand voor deze glasvezelverbinding, niet om van de meterkast naar de tv kast te rennen de hele avond. Doe er wat aan….

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

4, je hebt er maar 2.😳


Wat is het merk en type van de switch waar de TV ontvangers op aangesloten zijn?


Probeer de ontvangers dan toch maar eens rechtstreeks op de KPN Box zou kunnen zeggen. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst zeggen ze wel eens hé? 😉

En ik lees wel eens vaker vage problemen met Ubiquity en tv van KPN. 

Leg me dan even uit hoe ik 4 ontvangers op de Experiabox aansluit zonder switch? (Kroonsteentje? ;-)

Bij 4 ontvangers zou u een gratis switch van KPN krijgen. Een Netgear. Waarvan KPN garandeert die werkt.


Ik heb echt 4 settopboxen, al jaren…het gaat me echt te ver om ze los te koppelen en te fotograferen om mijn gelijk te krijgen…anyway. De switch is een netgear (unmanaged), zelf aangeschaft, maar functioneert al jaren prima.


De switch is een netgear (unmanaged), zelf aangeschaft, maar functioneert al jaren prima.

Welk type Netgear en wat is de versie van de firmware op die Netgear?

Heb je al eens alles losgekoppeld van jouw netwerk uitgezonderd die Netgear switch en de TV ontvangers om te zien of het probleem dan ook optreedt?


Ik heb echt 4 settopboxen...

Waarom zegt u dan eerder in dit topic dat u er 2 heeft?

 


Ik heb echt 4 settopboxen...

Waarom zegt u dan eerder in dit topic dat u er 2 heeft?

 

Maar dat zegt hij toch niet?


Ok, @Marcia_ zegt het, en daar komt geen corrigerend antwoord van @SjorsvdZ op. 


Ok, @Marcia_ zegt het, en daar komt geen corrigerend antwoord van @SjorsvdZ op. 

Ik heb 4 boxen, echter worden er maar 2 actief gebruikt op dit moment


Ok, @Marcia_ zegt het, en daar komt geen corrigerend antwoord van @SjorsvdZ op. 

Ik heb 4 boxen, echter worden er maar 2 actief gebruikt op dit moment

Dan kan @Marcia_ u dus een gratis switch toesturen. Waarvan KPN garandeerd dat die werkt. Als u die nog niet eerder gekregen heeft.


De switch is een netgear (unmanaged), zelf aangeschaft, maar functioneert al jaren prima.

Welk type Netgear en wat is de versie van de firmware op die Netgear?

Heb je al eens alles losgekoppeld van jouw netwerk uitgezonderd die Netgear switch en de TV ontvangers om te zien of het probleem dan ook optreedt?

Dit is toch mijn advies. Als je twee van de vier tv-ontvangers momenteel niet gebruikt, dan kan je deze voorlopig toch even loskoppelen? Ik begrijp zeker dat je een oplossing wilt, maar alleen door te testen komen we achter de oorzaak van het probleem.