Skip to main content

Witheet ben ik! Het kan beide speculerende medewerkers die ik gesproken heb niks schelen dat elke dag er 1 of 2 van mijn opnames  spontaan verdwijnen. Opnames verdwijnen in chronologische volgorde en de medewerkers speculeren dat misschien betreffende zender hier opdracht voor geeft. In dit geval Fox. Dat mijn vriendin bij Ziggo wel haar opnames voor dezelfde serie nog heeft, zegt niks zeggen ze. Waarom kan KPN de opnames voor een jaar niet kan garanderen? Ik heb altijd meer dan 80% vrije ruimte. De opnames waren van 6 weken geleden en nu zijn zelfs van 4 weken geleden verdwenen. En alleen bij The Handmaid's Tale S3, terwijl seizoen 2 er nog wel geheel opgenomen op staat!! Ik ben boos dat er niet eens naar een oplossing werd gezocht. Geef me 1 goede reden om bij KPN te blijven als de opnames zonder waarschuwing spontaan verdwijnen. Bij Telfort nooit problemen gehad, maar sinds ze KPN zijn geworden geven ze geen zier meer om de klant lijkt wel. Ik voel me enorm in de steek gelaten en ben diep teleurgesteld. Ik had de serie opgenomen om het in zijn geheel te bekijken en nu is het gewoon weg weg weg. Ik heb wél pas geleden het gehele vorige seizoen van Grey's Anatomy die ik opgenomen had gekeken, stond er nog wel op; die had ik opgenomen tijdens mijn chemo vorige winter en daarna geen zin gehad om te kijken tot nu toe. Hoe kan het dat ik die serie 11 maanden later wel heb kunnen kijken en deze serie na een paar weken al verdwenen is en waarom willen de medewerkers niet uitzoeken hoe dat kan? Is er iets mis met de cloud (wat tenslotte geen wolk is maar gewoon andermans computer - dus fouten zijn mogelijk) of is er iets mis met mijn kastje misschien? Nee, dat laatste werd uitgesloten omdat ik vertelde dat ik op dit forum gezien had dat er meerdere mensen hetzelfde ervaren, dus daarom concludeerden zij “hoort het er gewoon bij"...wablief?! Ik hoop dat iemand van de KPN dit leest en contact met mij opneemt want anders ga ik toch echt overstappen naar een zender die wel opnames bewaart.

Hoi @izzie73 

Vervelend dat de opnamens zo spookachtig verdwijnen.
Kijk eens bij de gegevens in je TV-ontvanger, staat daar wel het goede klantnummer in?

En vul je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan weten ze wie je bent.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Dankjewel! Ik heb het formulier ingevuld.


@izzie73 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je opnames verdwijnen en dat je je niet serieus genomen voelt. Ik zal er vermoedelijk niet voor kunnen zorgen dat verdwenen opnames weer terugkomen, maar ik denk wel graag mee om dit in de toekomst te voorkomen. 

Kijk je de opnames terug via de tv ontvanger? Of kijk je deze terug via https://tv.kpn.com/? 

En is dit probleem er echt alleen bij The Handmaid's Tale of heb je dit ook bij andere opnames? 


@izzie73 Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je opnames verdwijnen en dat je je niet serieus genomen voelt. Ik zal er vermoedelijk niet voor kunnen zorgen dat verdwenen opnames weer terugkomen, maar ik denk wel graag mee om dit in de toekomst te voorkomen. 

Kijk je de opnames terug via de tv ontvanger? Of kijk je deze terug via https://tv.kpn.com/? 

En is dit probleem er echt alleen bij The Handmaid's Tale of heb je dit ook bij andere opnames? 

Bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem alleen bij The Handmaid's Tale en ik kijk opnames via de tv-ontvanger. Sinds ik deze post heb gemaakt zijn er geen opnames meer verdwenen, dus alleen de eerste 5 afleveringen ontbreken. Dus de theorie van de medewerkers aan de telefoon dat het vanwege geheime afspraken tussen Fox en KPN ligt, klopt echt niet. Ik heb nadat ik het formulier heb ingevuld niks meer gehoord. Ga ik daar nog antwoord op krijgen of niet meer?

 


@izzie73 Nee, er zijn geen geheime afspraken tussen Fox en KPN over het verwijderen van opnames, dus die theorie klopt inderdaad niet. 

Fijn dat er nu in ieder geval geen opnames meer verdwenen zijn, de oude opnames zal ik niet terug kunnen halen. 

Ik zie dat er op 11-02 en en 12-02 is geprobeerd om contact op te nemen maar dat het niet is gelukt om in contact te komen. Omdat er sprake was van geen gehoor is deze taak gesloten. 

Daar zal dus geen telefonisch contact meer over volgen, is er daarin nog iets dat ik kan betekenen? 


@Rutger_  Is het probleem geïdentificeerd en kan KPN mij garanderen dat mijn opnames veilig zijn? Als ik weer een paar weken naar het zkh moet en uitkijk naar mijn opnames bij thuiskomst, zijn ze er dan nog? En dan nog iets, waarom kan dat automatisch verwijderen niet algemeen worden uitgeschakeld? Nu moet dat opeens per opname gebeuren en achteraf. Dus als je 3 weken weg bent, kan alles opeens verdwenen zijn omdat je het niet handmatig hebt ingesteld :(  Als andere providers dat wél garanderen dan is het een overtuigende reden om over te stappen namelijk

 


@izzie73 Ik ben bang dat ik nooit 100% garanties kan geven over opnames. In dit geval heb ik dit specifieke probleem niet vaker voorbij zien komen en is het dus voor ons heel lastig om te reproduceren. 

Uiteraard kan ik mij zeker in deze situatie goed voorstellen dat je hier naar uitkijkt en dat je wil dat dit gewoon werkt. Het enige dat ik kan zeggen is dat dit over het algemeen goed gaat, maar 100% uitsluitsel kan ik niet geven helaas. 


@Rutger_  dit specifieke probleem wordt meerdere keren genoemd op dit forum, soek er maar eens naar ;)


@Rutger_  het is gisteren weer gebeurd! Opeens weer 2 opnames weg! Wederom van de Handmaid's Tale…!? Waarom?


@izzie73 Heb je een mogelijkheid om te controleren of de opnames ook niet zichtbaar zijn via https://tv.kpn.com/?

Mochten ze daar inderdaad niet zichtbaar zijn dan hoor ik dit graag en ga ik uitzoeken of ik er toch nog meer over kan vinden. 

De voorbeelden die je overigens op het forum tegenkomt kan ik niet direct vinden, Heb je een mogelijkheid je voorbeelden te delen met mij? 


Waar wordt The Handmaid's Tale uitgezonden? 

Ik vind alleen maar seizoen 1, 2 en 3 onder het Videolandaanbod.

En waarom kijk je ze niet? Ik begrijp tenminste dat ze niet metéén verdwijnen...


@izzie73 Heb je een mogelijkheid om te controleren of de opnames ook niet zichtbaar zijn via https://tv.kpn.com/?

Mochten ze daar inderdaad niet zichtbaar zijn dan hoor ik dit graag en ga ik uitzoeken of ik er toch nog meer over kan vinden. 

De voorbeelden die je overigens op het forum tegenkomt kan ik niet direct vinden, Heb je een mogelijkheid je voorbeelden te delen met mij? 

Daar zijn ze ook verdwenen. Hier zijn de anderen die er last van hebben, heb ze via de zoekopdracht verdwenen opnames gelijk gevonden:

 


Waar wordt The Handmaid's Tale uitgezonden? 

Ik vind alleen maar seizoen 1, 2 en 3 onder het Videolandaanbod.

En waarom kijk je ze niet? Ik begrijp tenminste dat ze niet metéén verdwijnen...

Ik heb geen Videoland. Ik lig regelmatig een maand in het ziekenhuis en ben dan te ziek om tv te kijken. Ik verheug mij dan om bij thuiskomst mijn opnames te gaan kijken. De serie begon 28 December 2020 en ik had er erg naar uitgekeken. Niet iedereen kan gelijk zijn opnames kijken dus.


De serie begon 28 December 2020 en ik had er erg naar uitgekeken. Niet iedereen kan gelijk zijn opnames kijken dus.

Nee, dat is waar. Ik kijk series die kort zijn (tot 8 afleveringen) ook pas als ze helemaal zijn opgenomen. Dan jas ik het er lekker in minder dan een week doorheen. Heerlijk bingen! Dus ik begrijp het wel.

Na flink zoeken zag ik dat de laatste aflevering (s3 a13) verleden week zondag was op Fox.
Staan de opnames ook niet meer in de app van KPN ITV op je phone/tablet? Of via laptop in de browser site tv.kpn.com?

S1 t/m 3 staan, beschikbaar t/m 4 juni 2021, bij Videoland. Voor jouw lijkt me dat best een leuke dienst. Er staat nog veel meer.


@izzie73 Ik zie inderdaad dat het vaker voorkomt, alleen verdwijnen bij jou alleen opnames van the Handmaid's Tale toch en geen andere opnames? 

Hoeveel uur opnames denk je overigens dat je hebt? En worden er ook andere programma's opgenomen? Je kunt namelijk tot 200 uur opnames opslaan. 


@izzie73 Ik zie inderdaad dat het vaker voorkomt, alleen verdwijnen bij jou alleen opnames van the Handmaid's Tale toch en geen andere opnames? 

Hoeveel uur opnames denk je overigens dat je hebt? En worden er ook andere programma's opgenomen? Je kunt namelijk tot 200 uur opnames opslaan. 

ik heb nooit minder dan 85% aan vrije ruimte. Bij Telfort werd in de cloud opgenomen zodat je nooit een opname kwijt kon raken, is dat bij KPN anders? 

Ja klopt dat het alleen om die serie gaat.


Bij Telfort werd in de cloud opgenomen, is dat bij KPN anders? 

Ik heb je tekst in de quote even gesplitst. Nee. Dat is bij KPN niet anders.

Bij Telfort werd in de cloud opgenomen zodat je nooit een opname kwijt kon raken 

Ook in the cloud, ofwel op de fysieke servers (!), kan het misgaan. In prov. Groningen heeft KPN een serverpark ter grootte van zo'n 4 voetbalvelden staan met alleen servers voor opnamen (inclusief Terugkijken).
Bij wisselen van ontvanger raak je inderdaad opnamen niet kwijt.