Skip to main content

Beste KPN,

 

In overleg met jullie service afdeling vraag ik bij deze een vergoeding aan, omdat ik, willens en wetens van KPN een ondeugdelijke tv ontvanger ontvangen had en uw service afdeling hier geen oplossing voor had, maar wel constateerde dat deze ondeugdelijke modem nooit geleverd had mogen worden.

Ik heb ik van 7 juni tot 20 juli geen tv ontvangst meer gehad. In die tijd heb ik voor mijn huishouden/gezin kosten moeten maken voor de bioscoop, Netflix en huren van films online. In totaal kom ik op een kostenpost van €420,-

Ik ga dus ook niet akkoord met de 3 dagen vergoeding die KPN aangeeft.

Verder schendt KPN het consumentenrecht door de consument voor de gek te houden door ondeugdelijke modems te blijven leveren, terwijl intern publiekelijk bekend is dat deze modems foutmeldingen blijven geven. Ik ben dan ook geschokt hierover en wil een onderzoek om na te gaan, op basis van welke algoritme KPN dit naar een consument toestuurt. Als hier discriminatoire overwegingen in zitten wil ik dat dit binnen heel KPN aangepakt wordt.

Als mijn kosten niet vergoed worden, zal ik ACM de Autoriteit Consument & Markt (ACM) de onafhankelijke toezichthouder voor consumentenrecht inschakelen en de rechtsbijstandsverzekering om deze schade op te lossen. Daarnaast zal ik er mijn missie van maken om een onderzoek af te dwingen bij KPN via ACM en de advocaat, omdat ik zie hoe jullie je positie misbruiken t.o.v. de consument.

Ik verzoek u om deze reden om uw directie op de hoogte te stellen en dringend te verzoeken om mijn gemaakte kosten te voldoen.

 

Met vriendelijke groet, 

(zie mijn klantnr.)

“Beste KPN” 

Op een forum helpen vooral klanten van KPN elkaar.

Je kan het beste gratis 0800-0402 bellen.

 

Wil je via het forum door een moderater (KPN medewerker) worden geholpen?

Vul dan je profiel gegevens op dit forum zo compleet mogelijk in.

I.v.m. drukte kan het een paar dagen duren.

 

P.S.

De apparatuur van KPN is niets mee.

Maak er al velen jaren met veel plezier gebruik van.

Een storing kan bij elke provider voorkomen. 

Ik ben net zoals jij klant bij KPN.😉😊


wel constateerde dat deze ondeugdelijke modem nooit geleverd had mogen worden.

Want?

 

wil een onderzoek om na te gaan, op basis van welke algoritme KPN dit naar een consument toestuurt. Als hier discriminatoire overwegingen in zitten wil ik dat dit binnen heel KPN aangepakt wordt.

Enige reden voor deze publieke verdachtmakingen?

(Trouwens, detail: je schrijft zowel “20 juni” als “20 juli”.)


Graag het verzoek aan de Moderator KPN om deze klacht in behandeling te nemen. 
Dit is geen forum discussie maar een bericht aan KPN. 


7 juni tot 20 juli

Dat zijn dus 13 dagen. Tv kost € 12,50 per maand. Is 42 cent per dag. En dus € 5,42 voor 13 dagen. Meer zult u echt niet terug krijgen. Dat kunt u wel vergeten. Elke rechter zou u keihard uitlachen met uw 420 euro.


Je kunt aanspraak maken op de wettelijke vergoedingsregeling. Niets meer en niets minder. Overige kosten zijn voor jezelf. 


Ben wel erg benieuwd welke “ondeugdelijke” apparatuur u dan heeft gekregen van KPN. Verder denk ik dat de berekening van @Nick83 best klopt. 
 

Het forum is en blijft een forum, en hier zal je dan ook reacties krijgen van mede-forum bezoekers. Heb je overigens al je forumprofiel ingevuld? Anders kan een moderator ook niet inhoudelijk reageren. 


Alles wat extra vergoed wordt is alleen maar mooi meegenomen. Wat de wettelijke regeling inhoudt lees je op;

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/geld-terug-bij-storing-internet-televisie-telefoon

 

Krijg ik geld terug bij een storing van mijn internet, televisie of telefoon?

U heeft recht op een vergoeding bij een internet-, televisie-  of telefoniestoring die langer duurt dan 12 uur. Ook zakelijke klanten hebben recht op een vergoeding.

Vergoeding bij een abonnement

De hoogte van de vergoeding die u bij een storing krijgt, hangt af van uw maandelijkse abonnementskosten. Bij een storing van tussen de 12 en 24 uur krijgt u ten minste 1/30 deel van uw maandelijkse abonnementskosten terug. Duurt de storing tussen de 24 en 48 uur? Dan heeft u recht op een vergoeding van 2/30 deel van de maandelijkse abonnementskosten, enzovoort.


de 3 dagen vergoeding die KPN aangeeft

Trouwens, als die 3 geen tikfout is, en als je je klacht op een andere manier naar KPN stuurt: blijkbaar denkt/vindt KPN dat er maar 3 dagen onterecht betaald is, in plaats van 14 dagen (als het van 7 tot en met 20 juni was) of 44 dagen (als het tot en met 20 juli was). Ofwel: ik zou het aantal dagen expliciet noemen in je klacht.


@Gaite Welkom op het KPN Forum. Dat is natuurlijk een bijzonder vervelende situatie geweest. En het is jammer dat het wat voeten in de aarde heeft gehad om dit te herstellen. Zoals aangeven door andere gebruikers kunnen we wel kijken naar een vergoeding van de gemaakte abonnementskosten, maar een vergoeding voor alternatieve vormen van entertainment kan ik niet geven.

Verder wil ik ook voor eventueel toekomstige meelezers er op wijzen dat je in dergelijke situaties ook de iTV app op een mobiel apparaat of laptop kunt gebruiken als tijdelijk alternatief, je kan dan eventueel ook casten naar een tv.

Nogmaals bijzonder vervelend dat het zolang heeft moeten duren maar ik kan via het forum ook niet een dergelijke klacht in behandeling nemen.


Je had toch gewoon de app kunnen gebruiken en dan streamen naar de tv? 

Ik vind die 420 euro een lachertje, was dat inclusief de hapjes en drankjes? De acm, kpn en de rechter zullen dit ook vinden. Alsof je je die bioscoop films, gehuurde films en Netflix anders gratis had kunnen kijken op de tv ontvanger? Deze keuze heb je zelf gemaakt. 


@Gaite Welkom op het KPN Forum. Dat is natuurlijk een bijzonder vervelende situatie geweest. En het is jammer dat het wat voeten in de aarde heeft gehad om dit te herstellen. Zoals aangeven door andere gebruikers kunnen we wel kijken naar een vergoeding van de gemaakte abonnementskosten, maar een vergoeding voor alternatieve vormen van entertainment kan ik niet geven.

Verder wil ik ook voor eventueel toekomstige meelezers er op wijzen dat je in dergelijke situaties ook de iTV app op een mobiel apparaat of laptop kunt gebruiken als tijdelijk alternatief, je kan dan eventueel ook casten naar een tv.

Nogmaals bijzonder vervelend dat het zolang heeft moeten duren maar ik kan via het forum ook niet een dergelijke klacht in behandeling nemen.

Beste Remco, 

Ik heb meerdere keren contact gehad met jullie klantenservice om een oplossing te zoeken en die hebben daar met geen woord over gesproken. Zij hebben mij wel erop geattendeerd dat er veel problemen zijn met jullie apparatuur en omdat ik zo lang zonder oplossing heb gezeten dat ik het op het forum diende te melden. Daarna zou iemand van KPN het overnemen voor de oplosding. Dus ik ben benieuwd wie het nu precies in behandeling gaat nemen. Kun je mij verder helpen met het doorsturen naar de juiste persoon/afdeling of een e-mail adres waar het naartoe kan?

Alvast bedankt.


Ja ik begrijp dat dit dan verwarrend kan overkomen, maar ik kan in feite niet veel meer in dit soort situaties dan mijn collega's van de klantenservice omdat we allemaal binnen dezelfde kaders werken. Het spijt mij dat die verwachting dan is gewekt. Ik stuur je even een privébericht