Skip to main content

Hallo ik heb een nieuwe televisie gekocht met alle toeters en bellen maar ik heb nog een oud kanalenkastje die alleen hd doorgeeft die kan ik toch dan omruilen voor een nieuwe

Mvg John.

 

*Admin: beide topics samengevoegd

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Elvisley, gaat het om een motorola?

Probeer de omruiltool eens; Linkje


Hallo @Elvisley met je moderne tv kun je op het tv-toestel zelf al de nodige programma's in UHD (4K) kijken als je dat wilt via Netflix, YouTube etc.

De standaard tv-decoder van KPN is een SD/HD-decoder.

Als je een UHD(4K)-decoder wilt hebben zal je je abonnement aan moeten passen.

Echter, of dat zin heeft? Er is nog zo goed als geen zender die ik ken die in 4K uitzendt.

 


Hoi @Elvisley, gaat het om een motorola?

Probeer de omruiltool eens; Linkje

Hallo @Anneke-Anna , iedere standaard tv-decoder van KPN is een HD-decoder, ongeacht merk of type.

@Elvisley bedoelt de 4K-variant.


Dus met andere woorden de ontvanger is verouderd en je bent al jaren klant je hebt glasvezel genomen maar als je vraagt om een andere ontvanger krijg je hem niet je doet het maar met de oude raar je wilt toch je klanten behouden.


Welk type ontvanger heb je nu dan?


De VIP2952


Maar die wordt toch nog steeds geleverd? Waarom wilt een andere?


Ik heb een ultra hd 4k tv 


En heb je een 4k abonnement?


Je beeld kwaliteit wordt gewoon beter mijn zoon heeft ook de nieuwe ontvanger verschil is duidelijk te zien.


Je beeld kwaliteit wordt gewoon beter mijn zoon heeft ook de nieuwe ontvanger verschil is duidelijk te zien.

Dat valt ook te verwachten van nieuwere apparatuur. Maar dat wil nog niet zeggen dat KPN alle kastjes meteen bij miljoenen huishoudens moet vervangen. Die dingen hebben een bepaalde te verwachten levensduur. Het is buitengewoon slecht voor het milieu om deze goedwerkende kastjes steeds zomaar door de schredder te draaien als er een nieuwere versie komt die weer beter is. 


Dat zeg ik ook niet ik vraag ook niet voor alle klanten van kpn een nieuwe ontvanger alleen voor mij zelf en is een ander tevreden ook goed ik in iedergeval niet.


Dat zeg ik ook niet ik vraag ook niet voor alle klanten van kpn een nieuwe ontvanger alleen voor mij zelf en is een ander tevreden ook goed ik in iedergeval niet.

Ja... maar als KPN daar 1maal aan begint wil plots iedereen. 


Dat weet ik niet ik ga het toch sterk proberen.


Hoi @Elvisley, wat leuk dat je een gloednieuwe tv hebt gekocht met de 4K optie!

Wat goed om te zien dat de community je al op weg geholpen heeft! 

Als je een Hussel abonnement hebt, dan kun je 4K als extra optie aanzetten. Dit kun je via MijnKPN regelen. Na 6 maanden kun je de 4K-optie maandelijks uitzetten.

Heb je een ouder abonnement van ons (en dus geen Hussel), dan is het belangrijk dat je eerst overstapt op een Hussel abonnement, zodat je de 4K-optie kunt activeren. Om dit te regelen kun je het beste bellen of chatten, je vindt onze contactgegevens hier.


@Elvisley Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Hallo het is namelijk zo ik heb een tv met HDR 10 plus 4k en haal nu niet het maximale uit mijn tv ontvanger heb met de tv ontvanger van mijn zoon geprobeerd en is stukken beter en heb in november glasvezel word het ook nog beter ben altijd tevreden geweest met KPN maar vind dit geen goede service 

Mvg John.


@Elvisley Al onze standaard tv-ontvangers hebben dezelfde beeldkwaliteit, het zijn namelijk allemaal HD tv-ontvangers. Je hebt de optie om een 4K tv-ontvanger van ons te krijgen. Als je een Hussel abonnement hebt, dan kun je dat zelf in MijnKPN regelen door deze extra optie aan te zetten.  Als je nog een ouder (en dus geen Hussel) abonnement hebt, dan kun je dat doen door contact met ons op te nemen via de telefoon of chat. 


@Elvisley  Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Hallo dat klopt dat je niets meer heb vernomen,omdat ik geen andere tv ontvanger kreeg terwijl andere het wel krijgen zonder een 4k abonnement vind dit een beetje krom terwijl ik een tv heb met hdr10+ 4k en in november glasvezel.


Reageer