Skip to main content

Waar is de verticale gids gebleven? In de app was deze (bij mij tot gisteren) er nog. Maar nu na de update alleen nog maar de horizontale. Totaal onoverzichtelijk! 
De gids op tv is ook al zo, er is mij een jaar (!!) geleden al medegedeeld dat dit een bekend probleem was en dat hier zeer snel een oplossing voor zou komen…. Nu is de app vernieuwd en ook hier geen verticale gids meer…. En ik lees in de berichten “dat het er aan komt” en “hou de update pagina in de gaten “??

regel gewoon een duidelijke tv-gids….

Ik vind dat ook een groot gemis van de nieuwe app. Kijk naar de gids van de  nu.nl app. Daar kun je wel makkelijk schakelen tussen de horizontale en verticale gids. 


Bedankt voor deze tip!! Hier ben ik heel blij mee! 
lees al jaren nu.nl en nog nooit is de tvgids mij daar opgevallen…. 


Hoi @Michel MES, welkom op de community. Het is een wens die we vaker hebben gezien inderdaad. In dit topic heeft wjb veel wensen van anderen verzameld voor de TV+ Box, en de verticale gids staat daar ook bij: 

Ook voor de app zien we de wens. Die is bekend bij de ontwikkelaars, maar er is niet meer over bekend op dit moment. Als het in een update wordt meegenomen deken we dat in de Product Updates. Daar delen we alle details van de updates.


Ook ik hoop heel erg op de terugkomst van de digitale gids. De horizontale is zo onoverzichtelijk 


Sinds dag of 2 ook bezit. Wordt de WAF  ( Wife acceptance Factor) er niet blijer van. Gids is zo echt on overzichtelijk. Hopenlijk kun je die ook met een update standaard zetten.

 

Toch vreemd als je naar iets nieuws gaat oude handige functie verwijderen.  Ik snap dat het gelikt uit moet zien maar geef mij maar een kastje dat supersnel reageert en beeld geeft zonder vertraging ene kanaal naar het andere.

Misschien zou de devs ook een poll kunnen maken dat ze ook elke update iets wat de community graag wilt wensen/must haves afvinken.


Sinds ongeveer een jaar gebruiken we een vernieuwd tv systeem met een andere afstandsbediening, kastje, alles gekoppeld met wifi, allemaal apps en de gehele uitstraling is gewijzigd. Kortom er valt niet mee te werken. Ik dacht nog dat het wel zou wennen….nee! Jaren lang was het goed. Mn ouders raad ik aan bij het oude kpn systeem te blijven en uit te stellen als er iets vervangen moet worden. Het huidige gids systeem en overzicht lijkt enorm op dat van Ziggo. M’n zwager heeft dat en wij vonden dat knap waardeloos. Maar nu heeft kpn hetzelfde!  Het lijkt wel of het van dezelfde firma komt. Lopende een programma was het mogelijk om op de ronde zilveren schijf van de afstandsbediening te klikken  waarbij onder een balkje kwam met gids die je steeds naar links of rechts kon bewegen om te zien wat erna zou komen. Kon tijdens het bekijken van een programma bediend worden. Ook twee keer klikken op knop gids verscheen de verticale gids. Je kon direct zien wat er op de andere zenders was met een enkele druk op de pijltjes toets. Super handig en zoveel meer doordacht en beter dan het huidige. Kijk je nu een programma en ga je naar gids om dan naar de bovenkant te gaan en te kijken bij opnames dan is het een gedoe om terug te gaan naar het programma waar je naar keek. Ben er nog steeds niet achter of dat gaat met home knop of de halve pijl terug. Nooit kom ik uit waar ik wil. Het is een ergernis! Maar de allergrootste irritatie is het ‘s nachts wegvallen van wifi. Kijk je een film (rtl) dan verschijnt ineens een kader met twee opties: afspelen of instellingen. Voordat je ziet wat er gebeurd krijg je nog net mee dat er iets is met de wifi. Alles verdwijnt weer, gaat naar home of je toets afspelen en de verbinding is er weer maar de film moet je dan weer vanaf het begin bekijken!! Kies je voor instellingen dan ben je ook alles van de film wat je ervoor hebt zitten kijken …..kwijt! Ik kan je zeggen dat als dat één keer gebeurd al zeer irritant is maarrr dat het ondertussen meerdere keren per maand gebeurd dan is dat op z’n minst ontspannend. Eigenlijk is de volgende optie: vroeg naar bed met een goed boek. Die tv mag zoals m’n grootvader altijd zei het raam uit ! 


Vanuit de gids terug naar wat u keek: nogmaals op de gids knop drukken.

Wat zoekt u bij de instellingen als u iets aan het kijken bent? Ik kijk nooit naar de instellingen. Wat is daar te zien?

Als u problemen heeft met WiFi, sluit het kastje dan gewoon bekabeld aan. Dat moest het vorige kastje ook.


@Nick83 

Verticale gids bedoelde ik en @Erpro . Bij nieuwe tv + kastje hebben ze dat niet meegenomen in nieuwe dashbord.

Verticale gids is juist fijn als je overzicht wilt hebben van desbetreffende zender ipv alle zenders een beetje. En liefst dat je dat bij instellingen vast kunt zetten als men dat prefereert.

Of ik heb optie gemist via nieuwe afstandsbediening 😅

 

Alles is beetje "Fancy" geworden terwijl we juist overzicht zouden willen.


Lopende een programma was het mogelijk om op de ronde zilveren schijf van de afstandsbediening te klikken  waarbij onder een balkje kwam met gids die je steeds naar links of rechts kon bewegen om te zien wat erna zou komen. Kon tijdens het bekijken van een programma bediend worden.

Dit kan nu toch ook? Druk twee keer op de ring (pijltje naar beneden) en de "minigids" wordt zichtbaar. Je kunt dan met pijltje naar beneden het volgende programma zien op dezelfde zender en met pijltje rechts en links wisselen naar een andere zender.


Reageer