Skip to main content

Heb ik weer.

Heb nu sinds 2 weken interactieve TV van KPN (Ziggo na 15 jaar trouwe dienst de deur uit gedaan omdat ze stopte met analoge radio) maar begin al spijt te krijgen.

Ik heb een VIP5202 ontvanger. Elke keer als de spanning er af is geweest dan start hij keurig op, download als een speer de software, installeerd de software, reboot. Krijg keurig blauw scherm met “welkom terug”, maar de bar blijft op 85% staan met als opmerking configuratie geladen.Heb alles geprobeerd :

Experia V10 meertalig herstart

VIP5202 spanningsloos gemaakt en herstart.

Alle overige stekkers uit de V10 gehaald.

Met heel veel geluk na een keer of 10 dan doet hij het, totdat de spanning er af is geweest.

sterker nog : vanochtend stond hij ook weer op 85%, terwijl er geen spanning is afgeweest.

Heb ik nou gewoon een defecte VIP5202 of is het iTV gewoon knudde?

 

 

Heb je op jouw V10 wellicht een andere DNS server ingesteld zoals die van Cloudflare of Google?

Of gebruik je wellicht de anti-malware DNS server van KPN?


Goed punt, zal daar eens naar kijken, maar ik vermoed dat hij op “provider” staat.

zal straks even kijken, thx


Is er nog iets uitgekomen @Supered1967?


Nou, de DNS stond goed in het modem. Na enkele pogingen ging hij toch door en doet het sindsdien. Ben benieuwd wat er gebeurt als de spanning er weer even af moet/gaat.

ik heb de code eens opgezocht die hij geeft, weet even niet meer welke, maar het probleem zou hem zitten dat een ander apparaat het IP adres heeft gebruikt of zoiets.

nou weet ik zeker dat ik maar 1 DHCP heb draaien en dat is die van het modem. Een netwerkscanner laat mij ook gewoon weten dat de VIP een normaal IP adres heeft in de reeks van mijn modem.

ik kijk het nog even aan…...(heb gelukkig een tv waar de KPN iTV app ook op staat en kijk toch meer Netflix dan de reguliere omroepen). Maar hoor wel meer mensen in het dorp die problemen hebben als het modem moet herstarten. Niet alleen de VIP ontvangers maar ook de HDMI ontvangers (voorlopers).

wellicht is het ook een “lokaal” probleem…..