Skip to main content

Nou mooi hoor, vierbal kijken op vakantie via de kpn stream op tv.kpn.com. Login mee, abonnee nr mee, pincode mee en de laptop uiteraard.

ja hoor, alles werkt na inloggen, behalve dan dat het geluid niet synchroon loopt en het beeld in duplo blokjes wordt weergegeven.

in eerste instantie gaf ik wifi in het huisje de schuld, maar nee, een volle 50 megabit volgens speedtest.

nog maar een keer inloggen, nu chrome ipv safari, maar weer duploblokken tv. “Zo ga ik niet kijken”, zegt vrouwlief, dus dan maar de techno sokken aan en VPN naar de huisserver aangeslingerd vanwege rechten gezeik met de NOS stream in het buitenland. 
 

en ja hoor, gewoon via de NOS stream een strak 1080p beeld mét synchroon geluid, via de VPN nog wel. 
 

goed voor elkaar hoor KPN….not

 

 

Via tv.kpn.nl kan je op je laptop je tv pakket streamen. Het ‘werkt’, maar bij bv de voetbal wedstrijd van gisteren zat ik tegen duploblokjesbeeld aan te kijken en was het geluid niet synchroon. Via de vpn en nos.nl kreeg ik gewoon een strakke 1080p stream

gemiste kans wmb


Streaming is een leuke aanvulling, maar qua beeldkwaliteit blijft het wel achter bij een paar andere mogelijkheden. 


Hoi @Vic20, welkom op ons forum!
Ik heb je topics even samengevoegd. Waarom het via de VPN beter werkt dan je normale verbinding heb ik niet echt een verklaring voor. Als er een probleem met het IP adres of regio is zou hij het namelijk helemaal niet doen.
Misschien dat er bij de lokale provider iets tegengehouden werd? Fijn dat je in ieder geval een oplossing gevonden hebt om goed TV te kunnen kijken!


Nou, dan heb je het toch niet helemaal begrepen. Via tv.kpn.nl had ik geen probleem met regio beperkingen, alleen een lelijk blokkerig beeld met asynchroon geluid.


de NOS live stream is wél beperkt op regio en doet het dus niet in het buitenland, vandaar de nerd oplossing met VPN naar mijn fritzboxje thuis, dus met een forse bandbreedte overhead. Daarna toch een strak 1080p beeld mét synchroon geluid. Aan de internetverbinding in ons huisje lag het dus duidelijk niet.

 

mijn conclusie, KPN kan met hun service zónder VPN overhead niet leveren wat NOS mét extra VPN overhead blijkbaar wél lukt, maar wel beloven in de reclame uiteraard. Vergelijk het met een Ferrari die door een dafje wordt ingehaald op de snelweg en dan tóch zeggen dat de Ferrari sneller was

 

way to go KPN. Persoonlijk wordt ik er niet blij van als mijn klanten mijn service onvoldoende vinden. KPN vindt dat blijkbaar volkomen normaal.