Skip to main content

Na installatie van de nieuwe KPN box kwamen we erachter dat we een nieuw snoertje konden bestellen bij KPN voor aansluiting op de receiver. De oude box had twee tulp-uitgangen en de nieuwe één audiouitgang. Het nieuwe snooertje geinstalleerd met een verloop van 1 naar 2 tulpstekkers. 

Nu werkt de volume regeling van de receiver niet meer. Er is maar 1 volume, namelijk keihard. De KPN tvbox heeft geen volume regeling. Hoe los ik dit op.

Door die twee tulpstekkers op de goede (in ieder geval een andere als nu) ingang aan te sluiten. En niemand hier kan zien waar je ze nu hebt ingeprikt, dus dat is koffiedik kijken.


Zitten op dezelfde ingang als voorheen. Werkt overigensop geen enkele aansluiting.


Daar kan ik maar een verklaring voor bedenken, het zit aangesloten op de “tape-OUT” aansluiting van de versterker.

Alle andere ingangen van een versterker zijn regelbaar.

Maar het kan zijn dat ik de situatie niet goed begrijp. Foto’s zijn altijd verhelderend.


KeesYagi. Heb het op alle ingangen gepobeerd. Voorheen met het ander snoer werkte het gewoon. Nieuwe tv box, nieuw snoer en het werkt niet meer. Uiteraard op dezelfde ingang.


Geen idee, leuke puzzel maar te weinig informatie, wat is een “receiver”, dat is engels voor ontvanger, maar dan met versterker er in, in dit geval.

Type, foto.

Een geluidsbron, bv een CD speler heeft altijd vaste, ongeregelde audio.


De kpn boxen hebben nooit volumeregeling gehad. Je moest dus met de huidige met je receiver hetzelfde werken.

het zit aangesloten op de “tape-OUT” aansluiting van de versterker.

Het geluid gaat van de kpn box náár de receiver. En moet daar dus op een INgang (tape in, aux).

Sluit de rode en witte tulp steker op DEZELFDE aansluiting aan van de receiver als de vorige kpn-box. Het werkt hetzelfde.

 

Een RECEIVER is een versterker een heeft dus een volumeknop :wink: . Een receiver is niks anders dan een versterker met ingebouwde FM/AM radio. Die laatste heb je bij KPN niets aan. (en bij Ziggo na dit jaar ook niet).

Type, foto.

Zou wel handig zijn met zo weinig info. Ook van de achterkant van beide apparaten met het snoertje te zien.


Ik weet het Peter. Werkt niet. Volumeregeling receiver niet kapot, want werkt op al het andere. Zou het de kabel kunnen zijn?


Zou het de kabel kunnen zijn?

NEE, zo veel is zeker.

Maar we hebben echt meer informatie nodig, zoals Peter en ik eerder al om vroegen.