Skip to main content

Het is heel ergerlijk dat de ondertiteling wordt voorgelezen. Dit wil ik uitschakelen, maar ik heb alle logische plekken in de menu’s van de app en m’n telefoon wel gehad.

Hallo ​@Kukelekuu ,

Wordt dat via NPO uitgezonden?

Zo ja, heb je dan misschien per ongeluk voor het NPO GOS (Gesproken Ondertiteling) kanaal gekozen?
De NPO GOS kanalen zitten op 191 t/m 193.

Want ik ga er vanuit dat je Talkback hebt uitgeschakeld. 

Zo niet?, KPN TV+-ontvanger neem ik aan….

Dit staat er dan bij Instellingen:
Apparaat » Apparaatvoorkeuren » Toegankelijkheid?

• Snelkoppeling toegankelijkheid: uit
  • TalkBack: uit
  • Toegang via schakelaar: uit
  • KPN TV+: uit

Je komt er ook via Instellingen » Toegankelijkheid » Algemene instellingen.

Worden instellingen van de ontvanger overgenomen door een device met de KPN app?

Nee, dat staat voor deze instelling los van elkaar. Maar om welke zender gaat het? Voor de  NPO-zenders zijn er ook op de app meerdere zenders. Bij de eerste drie (keuze 1,2,3) heb je dit niet, bij 191, 192 en 193 wel. 

Op jouw ontvanger (dus niet op de app) zijn er voor Duitse en Engelse zenders ook speciale kanalen met gesproken ondertiteling. Lees daar meer over in dit topic: 

https://community.kpn.com/kpn%2Dtv%2D11/nieuwe%2Dtv%2Dkanalen%2Dmet%2Daudio%2Ddescriptie%2Den%2Dklarsprache%2D612610

Het gaat om een reguliere NPO zender zonder gesproken ondertiteling waarbij de makers gekozen hebben om op enig moment kortstondig te ondertitelen vanwege een dialect. Nogmaals; het gaat om de app. Niet om de ontvanger thuis. 

Het is heel ergerlijk dat de ondertiteling wordt voorgelezen. Dit wil ik uitschakelen, maar ik heb alle logische plekken in de menu’s van de app en m’n telefoon wel gehad.

Ik had het een paar dagen geleden ook, bij een uitzending van nieuwsuur. Geen idee waarom, irritant is het wel.  Het enige wat ik kan verzinnen is dat ik de opname heb geselecteerd via de zoek optie in de KPN TV app. Dan zie je wel het programma, maar niet de zender. Heb vervolgens de serie opname verwijderd, En opnieuw ingesteld door het programma te selecteren in de tv gids.  Daarna was de gesproken ondertiteling weg.

Reageer