Skip to main content

Is geluidsregeling van de  audio-uitgang op de HBM2260 met de afstandbediening type B mogelijk ?

Nee. Het is een lijn uitgang voor naar een versterker. 

Het is geen koptelefoon aansluiting. 

Er hoort dan ook dit kabeltje bij

 


Dank Peter,

 Dat was me al duidelijk : 

Ik heb een Logitech speaker/subwoofer setje op deze audio-uitgang aangesloten en wil het volume kunnen regelen/muten met de afstands-bediening die bij de HBM2260 tv-ontvanger geleverd is d.m.v. de volume-toetsen op die `type 2` afst.bediening.

Dat blijkt niet te werken, waarvoor dan die volume-toetsjes vraag ik me af…

De tv heeft geen koptel.-aansluiting helaas.

Is er nog een andere optie mogelijk ?


Dat blijkt niet te werken, waarvoor dan die volume-toetsjes vraag ik me af…

Voor het geluid van een televisie.

De tv heeft geen koptel.-aansluiting helaas.

Samsung zeker.

Is er nog een andere optie mogelijk ?

Het Logitech setje zelf heeft geen ondersteuning voor infrarood afstandsbediening met een draaiknop voor volume. Dan is er geen mogelijkheid dit op afstand te regelen. Met de bij jou aanwezige middelen/apparaten.

Het is vast een setje bedoeld voor bij de computer. Die hebben nooit afstandsbediening, daar zit je vlakbij normaal gesproken.

Nog een optie: koop bijvoorbeeld een soundbar. Die zijn speciaal bedoeld voor gebruik bij een televisie.

Andere optie; koop een Sony televisie. Zodra daar iets in de koptelefoon aansluiting zit is het volume van de tv (en dus in te stellen op de kpn ab) op die uitgang.


Hallo Peter,

Het feit wil ironisch genoeg , dat we onze 22 jaar oude Sony-tv die we hadden, hebben omgewisseld met het toestel van onze verhuisde dochter: een Philips Led tv met veel groter beeld en beter leesbare teksten .

Maar zonder koptelefoon-aansluiting…  en  haar Logitech computer setje met subwoofer daar ook bij kregen.

Dus een soundbar aanschaf lijkt nu overbodig; ik ga verder op zoek naar een slimme oplossing.

Dank voor de info - met vriendelijke groet, Ed

 


Een Philips zonder 3,5 mm koptelefoon aansluiting moet ik nog tegen komen. 

Zelfs de 43" 4k van mijn moeder uit 2020 heeft er een. 43PUS7394/12

Wel is het regelen van het koptelefoon volume omslachtig. En kan alleen met de Philips afstandsbediening omdat het via het menu moet. 


Hallo Peter,

Raar maar Waar : de onderhavige Philips TV zonder koptel. aansluiting is een “Assembled in Poland” toestel,  Model No : 26PFL3404/12 ,  manufactured : May 2010 . en ‘Mediamarkt’ was de verkoper.

Dit dus nog even ter info.

M.vr.gr. Ed.

 


Inderdaad. Geen koptelefoon aansluiting. En dat voor een tv uit 2010…

https://www.philips.nl/c-p/26PFL3404_12/lcd-tv-met-digital-crystal-clear

Mijn Philips 32" FHD uit 2012 heeft wel een koptelefoon aansluiting. En de vrij nieuwe 4k uhd Phil van mijn moeder ook.

Kijk je met een vergrootglas of verrekijker? Want het is wel een kleintje. En ook nog geen vol HD. Nog HDready 720. Dus niet de volledige details. En kleurdiepte. 

Bij 'veel' groter verwachtte ik niet zo'n kleine 26 inch hoor...

Vooral teksten in beeld zijn tegenwoordig vast klein. Want gemaakt voor 40 inch en meer en minimaal vol HD 1080.

Met wat je nu hebt ga je het volume van de losse speakers nooit (draadloos) op afstand regelen hoor.

oh ja. Ik bedoelde natuurlijk ook een moderne Sony flatscreen. Want die 22 jarige had zeker nog beeldbuis en scart.

Gun jezelf eens iets en koop een geschikte nieuwe tv.