Skip to main content

Waarom is er nog geen KPN app voor de Apple ?

Zelfs Odido en Ziggo heeft er een . Nu ik zie dat Odido ook Glasvezel 1000 up en down heeft is er wel een goede alternatief. 1 dagje alles rustig omzetten en ook nog eens maanden korting…

Valt me zwaar tegen van zo’n “ hightech” bedrijf  als KPN dat maar niet geregeld krijgen dat we KPN via de AppleTV+ kunnen kijken. 
Wat vinden jullie? Overstappen naar Odido of niet, zo niet.. waarom niet?

Hoi ​@henry 

Welkom op de community van KPN.

Ik heb daar een jaar geleden ook al een uitgebreide topic aan besteed.
Het komt er kort op neer, dat er een KPN TV+ App voor de Apple TV (4K) gaat komen, maar dat het momenteel nog onbekend is waneer deze uitgebracht gaat worden door KPN.
Mijn hoop ligt voor nu op 2025, aangezien KPN wel heel druk bezig is met zijn KPN TV+ App voor andere apparaten en besturingssystemen.

Odido heeft inderdaad al een TV app voor Apple TV (4K), maar als ik op het forum van Odido verschillende topics hierover lees, zijn er nog veel problemen met deze TV app.
Dus of je dan moet overstappen naar Odido, is een volledig keuze aan jezelf.

Meer kun je terug lezen in mijn topic:

KPN had, mijns inziens terecht, ingezet op kijken ZONDER kastje door middel van de app.

De nieuwe versie gaat nu echter ook voor de Apple TV+ komen. Dat duurt nog wel een paar maandjes. 

De afstandsbediening van Apple TV+ lijkt me niet zo handig met tv kijken. Geen cijfers.

Kun je wel zappen met de + en - knop?

Hoi ​@PeterG 

KPN is inderdaad druk bezig met de KPN TV+ App, momenteel loopt er een testpilot voor de KPN TV+ App speciaal voor de Smart Televisie, dus er wordt wel wat vaart ingezet.

Het is dan logisch dat daarna waarschijnlijk de testpilot komt voor de KPN TV+ App voor de Apple TV, dus dan ben je inderdaad wel wat maanden verder.
Dus mijn gedachten dat deze in 2025 gaat komen, is dus niet zo heel gek.

De afstandsbediening van de Apple TV werkt heel soepel en gemakkelijk kan ik je zeggen, er zit namelijk een trackpad ingebouwd, waarmee je heel gemakkelijk navigeert.
De toets met de + en de - is hoofdzakelijk bedoeld voor de volume.

KPN had, mijns inziens terecht, ingezet op kijken ZONDER kastje door middel van de app.

De nieuwe versie gaat nu echter ook voor de Apple TV+ komen. Dat duurt nog wel een paar maandjes. 

De afstandsbediening van Apple TV+ lijkt me niet zo handig met tv kijken. Geen cijfers.

Kun je wel zappen met de + en - knop?

Gaat allemaal prima werken hoor.

Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen. Zo bedien ik de smart TV app op mijn Chromecast Google TV met de Comfort+ afstandsbediening van KPN en dat werkt heel erg prettig.

Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen. Zo bedien ik de smart TV app op mijn Chromecast Google TV met de Comfort+ afstandsbediening van KPN en dat werkt heel erg prettig.

Kan met de AppleTV ook, zolang het maar bluetooth is.

wjb schrijft: Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen.

En met een televisie met HDMI CEC werkt de afstandsbediening van de tv ook met de Chromecast Google-TV. Ik neem aan dat Apple TV+ dat ook ondersteunt. 

wjb schrijft: Het voordeel van een Chromecast Google TV is dat je daar ook andere afstandsbedieningen aan kunt koppelen.

En met een televisie met HDMI CEC werkt de afstandsbediening van de tv ook met de Chromecast Google-TV. Ik neem aan dat Apple TV+ dat ook ondersteunt. 

Hoi ​@PeterG 

Ja, dat is zeker het geval.
Ik regel het meeste met mijn Apple TV Remote, zoals het regelen van de volume van mijn LG soundbar en het uit- en aanzetten van mijn LG OLED televisie en soundbar.
De afstandbediening van de televisie zelf, hoef ik alleen maar te gebruiken als ik in het menu van de televisie moet zijn, als ik bijvoorbeeld een instelling wil wijzigen.

Ik regel het meeste met mijn Apple TV Remote, zoals het regelen van de volume van mijn LG soundbar en het uit- en aanzetten van mijn LG OLED televisie en soundbar.
De afstandbediening van de televisie zelf, hoef ik alleen maar te gebruiken als ik in het menu van de televisie moet zijn, als ik bijvoorbeeld een instelling wil wijzigen.

@PeterG bedoelt juist precies de andere kant op. Dus de afstandsbediening van de televisie gebruiken om de Chromecast Google TV of de Apple TV te bedienen.

@PeterG bedoelt juist precies de andere kant op. Dus de afstandsbediening van de televisie gebruiken om de Chromecast Google TV of de Apple TV te bedienen.

Hoi ​@wjb 

Dat heb ik tot op heden nog niet geprobeerd, om eerlijk te zeggen.
Ik gebruik vrijwel altijd de remote van de Apple TV, omdat deze heel gemakkelijk en soepel werkt.
Maar ik kan het wel eens proberen natuurlijk.

Hoe moet ik de meest rechter kolom interpreteren?

Hoe zou je in de gids naar de volgende/vorige zender willen gaan?

Hoe zou je in de gids naar de volgende/vorige pagina willen gaan?

Hoe zou je in de gids naar de volgende en vorige uitzending binnen een zender willen gaan.

Hoe zou je in de gids in één keer naar de zender CNN willen gaan als op dat moment de eerste pagina in de gids zichtbaar is?

Hoi ​@wjb 

Het werkt ook andersom.
Ik kan met de afstandbediening van mijn LG televisie ook de Apple TV bedienen, ik heb net even geprobeerd en het werkt.

Reageer