Waarom kan ik geen tv kijken op een smart tv in het buitenland?
Beste KPN,
Waarom kan ik geen iptv op mijn smart tv in de camper in het buitenland ontvangen? NL ZIET. CANAL DIGITAAL werken gewoon via een app via internet op mijn tv. Waarom niet bij KPN? Waarom kunnen zij het wel en waarom KPN niet. Streamen via mijn tablet of telefoon wil ik niet deze moet je apart laden en bv. Camperaars hebben een beperkte accucapaciteit. Graag hoor ik van wat nou de exacte redenen dat kpn niet wil streamen via een app op mijn smart tv. In het buitenland. Niet beginnen over rechten enz want canaaldigitaal en Nl.Ziet hebben dit probleem ook niet.
Ben benieuwd naar uw reactie anno 2025 kan dje geen tv kijken in het buitenland met een smart tv.Â
Bladzijde 2 / 2
De beweegredenen van de providers is enkel omzet dat heeft weinig met die regelgeving te maken. Ook voor thuisgebruik zal een provider liever zien dat men een extra mediabox afneemt want dat betekent extra omzet.
Ook ik weet dat ze aan de huidige regelgeving voldoen want zoals ik schreef het is geen online-inhoudsdienst dat blijft de enige valide reden.Â
Deze draagbare Mini TVÂ in combinatie net een Firestick of Chromecast met GoogleTV gaat niet werken door de filtering op het besturingssysteem.
Gewoon een tablet gebruiken. Veel makkelijker dan zo'n lomp ding. En anders casten.
Het is een hele discussie geworden zo te zien, dat had ik niet verwacht. Het veranderd niets aan het gegeven antwoord, het is niet mogelijk om het buitenshuis te kijken via een Smart TV app.
Er bestaat naar mijn weten geen tablet waar Android TV op draait.
Waarom zou je überhaupt willen?
Waarom zou je überhaupt willen?
Ik zou dat ook helemaal niet willen, het ging mij er puur om dat jij aangaf dat zoiets er al wel zou zijn.
Het is een hele discussie geworden zo te zien, dat had ik niet verwacht. Het veranderd niets aan het gegeven antwoord, het is niet mogelijk om het buitenshuis te kijken via een Smart TV app.
Dergelijke topics lopen hier toch wel vaker op uit? Ook bij de andere providers.
Het mag inderdaad niet echter een aantal reden die zijn genoemd komen niet overeen met de regelgevingen op dit gebied.
Ook ik weet dat ze aan de huidige regelgeving voldoen want zoals ik schreef het is geen online-inhoudsdienst dat blijft de enige valide reden.Â
Mijns inziens is de enige reden dat het geen online-inhoudsdienst is het feit dat deze niet portabel is.
Volgens mij voldoet TV van KPN aan alle andere condities die gesteld worden aan een online-inhoudsdienst.
Ok ik hap, wat is dan jouw uitleg van het woord portabel in die zin? ​@wjbÂ
We kunnen geen TV abonnement bij KPN afnemen zonder een internet abonnement bij KPN. Maakt dit het dan niet portabel?
Als het namelijk voldoet aan wat een online-inhoudsdienst is dan mag er niet op basis van operating systeem worden gefilterd waar je ook bent binnen de EU.
Â
Â
Ok ik hap, wat is dan jouw uitleg van het woord portabel in die zin? ​@wjbÂ
Ik denk dat in dit kader het begrip "portabel" toch echt gelezen moet worden als "draagbaar".
De EU verordening 2017/1128 begint met het onderstaande stuk.
Â
Als het namelijk voldoet aan wat een online-inhoudsdienst is dan mag er niet op basis van operating systeem worden gefilterd waar je ook bent binnen de EU.
Oei, dus ook op Apple TV zou het dan dus moeten werken?
Oei, dus ook op Apple TV zou het dan dus moeten werken?
Als er een AppleTV OS app zou zijn ja, maar we weten beiden dat deze er nog niet is.
Want behalve de toevoeging TV welk concreet verschil is er tussen Android en AndroidTV of tussen Ios en Apple TVOS?
Als we het met elkaar eens zijn dat portabel draagbaar is blijf ik erbij dat de Chromecast met GoogleTV of een AppleTV net zo draagbaar zijn als een smartfoon of tablet. Want waar het op is gebaseerd dat die regelgeving ook slaat op apparaten zonder eigen scherm kan ik niet terugvinden.
Rowi. schreef:
Want behalve de toevoeging TV welk concreet verschil is er tussen Android en AndroidTV of tussen Ios en Apple TVOS?
Het voornaamste verschil tussen Android en Android TV is het so-called "Leanback Framework" waarbij de bediening van het systeem, achterover leunend, via een afstandsbediening geschiedt in plaats van, voorover gebogen" via touchbediening. Dit maakt ook dat er echt andere eisen gesteld worden aan de UI en dat lang niet alle Android apps op een Android TV (vice-versa) kunnen draaien.
Het verschil tussen iOS/iPadOS en tvOS is nog veel groter, daar ontbreken echt onderdelen die het zo goed als onmogelijk maken om bepaalde apps naar tvOS te porteren.
Â
Maar, nogmaals, omdat KPN de smart-TV app niet buitenshuis beschikbaar stelt hoeft zij deze ook niet buiten Nederland beschikbaar te stellen. Het gaat bij de smart-TV app dus helemaal niet om Nederland vs EU maar om binnenshuis vs buitenshuis.
​​​
Maar, nogmaals, omdat KPN de smart-TV app niet buitenshuis beschikbaar stelt hoeft zij deze ook buiten Nederland beschikbaar te stellen. Het gaat bij de smart-TV app dus helemaal niet om Nederland vs EU maar om binnenshuis vs buitenshuis.
Mee eens echter de achterliggende redenering blijft gelijk. Buitenshuis staat voor elke provider hetzelfde als buiten Nederland.
En zelfs binnenshuis werkt het niet altijd als je geen gebruik maakt van het IP bereik van de provider. Hoe flexibel is de KPN app met externe VPN diensten?Â
Een groot verschil tussen normaal Android en Android TV is de kosten. Een Android is principieel gratis, behalve de kosten voor Google certificering om Google diensten te mogen gebruiken (Appstore, Playservice, Email, Google Assistant en Maps...). Android TV/Google TV licentie kost geld, soms krijgen fabrikanten ook geld van Google om bepaalde service/app van Google te laten draaien, oftewel het niet nodig is. En door het verschil tussen touchsreen/afstandbediening zijn niet alle apps geschikt, de Appstore van Android TV is veel kleiner dan normaal Android. Je ziet ook veel Android boxen de geen Android TV heeft, maar een AOSP Android met een eigen launcher om te navigeren met afstandsbediening.
Rowi. schreef:
Mee eens echter de achterliggende redenering blijft gelijk. Buitenshuis staat voor elke provider hetzelfde als buiten Nederland.
En niet buitenshuis is bij elke provider ook niet buiten Nederland, zo ook bij KPN (en Ziggo).
Â
Rowi. schreef:
En zelfs binnenshuis werkt het niet altijd als je geen gebruik maakt van het IP bereik van de provider.
Wat bedoel je hiermee?
Â
Rowi. scbreef:
Hoe flexibel is de KPN app met externe VPN diensten?Â
Die worden actief geblokkeerd maar dat geldt ook voor de KPN TV apps op Android, iOS en iPadOS.
Â
Rowi. schreef:
En niet buitenshuis is bij elke provider ook niet buiten Nederland, zo ook bij KPN (en Ziggo).
Â
Rowi. schreef:
En zelfs binnenshuis werkt het niet altijd als je geen gebruik maakt van het IP bereik van de provider.
Wat bedoel je hiermee?
Â
Rowi. scbreef:
Hoe flexibel is de KPN app met externe VPN diensten?Â
Die worden actief geblokkeerd maar dat geldt ook voor de KPN TV apps op Android, iOS en iPadOS.
Â
Wat ik bedoelde met binnenshuis niet werken vertaald zich naar de vraag betreffende vpn diensten.
Resumerend bepaalde kjjkjethoden kunnen niet dan wel mogen niet en dat zal voorlopig niet veranderen.
Rowi. schreef:
Resumerend bepaalde kjjkjethoden kunnen niet dan wel mogen niet en dat zal voorlopig niet veranderen.
Klopt en wat mij betreft is het ook prima zo. Ik snap volledig waarom providers als KPN en Ziggo hun smart-TV apps alleen op het eigen thuisnetwerk toestaan en niet buitenshuis er moet immers voor gewaakt worden dat er contract-sharing zal plaatsvinden.
Klopt en wat mij betreft is het ook prima zo. Ik snap volledig waarom providers als KPN en Ziggo hun smart-TV apps alleen op het eigen thuisnetwerk toestaan en niet buitenshuis er moet immers voor gewaakt worden dat er contract-sharing zal plaatsvinden.
Dat gebeurt hoe dan ook en tevens wordt er buiten de officiële lever gebieden gekeken. Alleen vergt dat handigheid en creativiteit.
Dat gebeurt hoe dan ook en tevens wordt er buiten de officiële lever gebieden gekeken. Alleen vergt dat handigheid en creativiteit.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er daarom maar aan toe moet geven en geen drempels op moet werpen.Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.