Skip to main content

We zijn verwoede camperaars. We maakten tot dit jaar altijd gebruik van de schotel (Canal Digitaal). Nu we thuis gebruik maken van KPN tv, internet en mobiel hebben we getracht gebruik te maken van KPN iTV in het buitenland. WE maken gebruik van een xiaomi tv stick alwaar wij diverse apps zoals Netflix, NPO plus, Viaplay en ook KPN tv op hebben staan. Dit heeft als voordeel dat we niet hoeven te casten. Dit werkt voor eerstgenoemde apps uitstekend. Dit werkt echter niet voor de KPN tv app. Deze werkt alleen maar via de chromecast. Dat betekent dat we voor zowel de tablet of mobiel als de tv stick een wifi verbinding moeten hebben. Dit is heel erg lastig want als we in een wat minder wifi netwerk zitten (of eigen hotspot) het chromecasten totaal niet werkt. ik begrijp niet goed waarom KPN net als NPO, Netflix en Viaplay niet het gebruik van de app op de tv stick niet toestaat. Dit is heel erg frustrerend. Ik betaal toch immers voor het gebruik van KPN TV voor het gehele jaar maar kan als we op vakantie zijn er geen gebruik van maken.    

Daar komt bij dat we voortdurend problemen hebben ervaren met het kijken naar programma's van iTV. Loopt voortdurend vast. Of gaat gepaard met zoveel “bufferen” dat we van een programma van een half uur wel een uur kijktijd benodigd zijn. Beeld en geluid lopen vaak niet synchroon. De kwaliteit van het beeld is ook slecht. Daarnaast lukt het chromecasten, zoals boven omschreven, dus ook niet. 

    

  

Ik heb een xiaomi tv stick voor in de camper. Ik heb daar allerlei apps op geïnstalleerd (Netflix, NPO, Viaplay). Heeft als voordeel dat ik niet hoef te chromecasten en dus geen twee verbindingen hoef te maken.  Werkt heel goed en geeft geen problemen.  

Alleen KPN staat niet toe dat ik de iTV app ook gebruik op deze stick. Ik kan deze wel op m'n tablet en mobiele telefoon zien. Maar als ik tv wil kijken moet ik alleen voor de iTV app chromecasten. Dit veroorzaakt (zeker in het buitenland) allerlei problemen.   

Waarom staat KPN dit niet toe?? Ik betaal toch voor de iTV app KPN tv  (net als netflix, viaplay, etc.)  ??  

 

Admin: topics samengevoegd


De app op de stick mag alleen thuis gebruikt worden. Dat heeft KPN zo bepaald. En is bij Ziggo ook zo.

Het is met de tv ontvanger ook zo dat u die niet mee kunt nemen op vakantie. Want die doet het ook alleen thuis. De app op de smarttv of stick heeft dezelfde status als de tv ontvanger: niet bruikbaar buitenshuis. Alleen thuis gebruiken. 

Op de hotspot van uw mobiele telefoon zou u gewoon via Chromecast moeten kunnen kijken. Verbind dan de Chromecast en de tablet met de hotspot en gebruik de app op de tablet. 


De ideale oplossing zou zijn om verbinding te maken met je kpn modem ongeacht je locatie.

Als zoiets mogelijk zou zijn dan kan je je Tv ontvanger meenemen op vakantie en iTV app zou moeten spelen op een willekeurige Tv waar dan ook zolang het internet denkt dat je thuis zit naast je modem.

Ja, het is mogelijk mits je Tv+ hebt en enige wat je nodig hebt op je vakantieadres is stroom en een internet verbinding.

Voor een provider als kpn of ziggo is dat onmogelijk om te beveiligen, je maakt tenslotte gebruik van je eigen internet , althans dat is theoretisch zo .

 


Zelf gebruik ik op een Chromecast Google TV de app VPN Cliënt Pro en laat die een OpenVPN verbinding opzetten met de OpenVPN server die ik thuis op mijn Synology NAS draai.

Daarmee is het mogelijk om de smart-TV app overal ter wereld te gebruiken mits de snelheid van de verbinding voldoende is.


Meneer heeft de ideale tool in bezit van een mi stick/ een willekeurige standby apparaat een vpn van maken


Meneer heeft de ideale tool in bezit van een mi stick/ een willekeurige standby apparaat een kpnvpn van maken

 


@Harmas

Installeer de webbrowser TV BRO op je stick. Ga daarin naar http://tv.kpn.com en meld je aan met je itv-abonnementsnummer en itv pin. Daarna kun je bijna alles.

Ik heb die op mijn Nokia box 8000. (thuis gebruik ik gewoon de app)

Alleen kijken naar VRT, Duitse zenders en BBC One en Two kan niet (opnames dus ook niet).

Van BBC First kun alleen de opnames niet kijken.

Het is wel cursor bediening. Dat is misschien wat lastig met het kompas. Dus een draadloze muis ermee verbinden is dan wel handig.

Vroeger op de Philips CD-I speler had ik een controller met een 'kogel’. Geen idee of zoiets nog bestaat maar vond ik toen heel handig. Op de MI stick kan het alleen via Bluetooth.


@wjb ik gebruik ook een Synology NAS, met OpenVPN. Krijg netjes een 10.x.x.x adres, maar als ik npostart kijk, bevind ik mij toch in het buitenland. Wat op zich klopt.

 

Heb je nog iets meer moeten doen?

 

Groet Bart


@wjb ik gebruik ook een Synology NAS, met OpenVPN. Krijg netjes een 10.x.x.x adres, maar als ik npostart kijk, bevind ik mij toch in het buitenland. Wat op zich klopt.

 

Heb je nog iets meer moeten doen?

 

Groet Bart

Wat voor apparaat gebruikt u? Heeft dat apparaat GPS aan boord?


Uhm Ja. Is de telefoon. 🤔.

Uiteindelijk wil ik een router met OpenVPN gaan gebruiken. Daar zit sowieso geen gps op.


Op de telefoon zit natuurlijk GPS. De NPO app gebruikt dat. VPN bied daar geen oplossing voor. En KPN heeft hier ook niets mee te maken.

Misschien zou u GPS uit kunnen zetten?


Bedankt voor je reactie.

 

Uitzetten van gps biedt geen soelaas. Waar ik verbaasd over ben is dat ik -ondanks dat ik via OpenVPN op mijn huisnetwerk zit (86.x.x.x) via mijnip.nl nog steeds het IP adres van de lokale camping (93.x.x.x), dus uit de Duitse range krijg. Ik zou verwachten dat ik het ip-adres van huis zou krijgen.


Waar ik verbaasd over ben is dat ik -ondanks dat ik via OpenVPN op mijn huisnetwerk zit (86.x.x.x) via mijnip.nl nog steeds het IP adres van de lokale camping (93.x.x.x), dus uit de Duitse range krijg. Ik zou verwachten dat ik het ip-adres van huis zou krijgen.

Die verwachting is goed. Uw VPN-verbinding werkt dan gewoon niet goed. 


@wjb ik gebruik ook een Synology NAS, met OpenVPN. Krijg netjes een 10.x.x.x adres, maar als ik npostart kijk, bevind ik mij toch in het buitenland. Wat op zich klopt.

 

Heb je nog iets meer moeten doen?

Welke routes laat je allemaal via de VPN tunnel lopen?

Vaak zijn VPN's zo ingericht dan alleen routes naar de LAN IP adressen (in jouw geval 10.x.x.x) via de VPN tunnel lopen en alle andere adressen rechtstreeks op Internet gezet worden.

Waar je dan voor moet zorgen is dat de routes naar alle IP adressen via de VPN tunnel gaan lopen. (subnet 0.0.0.0/0)


Op de telefoon zit natuurlijk GPS. De NPO app gebruikt dat. VPN bied daar geen oplossing voor. En KPN heeft hier ook niets mee te maken.

Misschien zou u GPS uit kunnen zetten?

Je kunt rustig de KPN TV App de rechten ontnemen om de locatiegegevens te gebruiken maar dat is naar mij vermoeden niet de oorzaak van de problemen die jij ervaart. Dat zit mijns inziens in die routes.