Skip to main content

Waarom krijgen bestaande klanten van KPN geen 4K Tuner gratis? Om hier gebruik van te kunnen maken ben je verplicht je abonnement aan te passen! Kosten extra 2,50 euro p.m.  Ik heb nog steeds een oud kastje van het merk Aradyan HMB2260. Sinds we een nieuwe TV 4K hebben gekocht blijven Netflix en Youtube vast hangen. Mijn ouders zitten bij Ziggo en ervaren geen problemen. Kan KPN, Ziggo niet meer bijhouden met vernieuwede technieken en voordelen?

kpn is bezig met het uitrollen van een nieuwe firmwareversie waarbij een probleem met Netflix wordt opgelost. Overigens: als je een nieuwe 4k smart tv hebt kun je beter gebruik maken van de Netflix en Youtube apps op die tv zelf: die kunnen 4k, de HMB2260 niet. Als je ook 4k van kpn wilt zul je inderdaad het 4k pakket moeten bestellen: dan krijg je de nieuwe ontvangers.

Verder, als je een huis huurt heb je toch ook niet om de zoveel jaar recht op een nieuw huis, domweg omdat je iedere maand netjes je huurt betaalt?! Stel dat iedereen om de paar jaar een nieuwe ontvanger zou krijgen van kpn, hoeveel denk je dat dat kost en hoeveel denk je dan dat het abonnementsgeld omhoog zou gaan?! Krijgen jouw ouders regelmatig een nieuwe ontvanger van Ziggo?


Waarom krijgen bestaande klanten van KPN geen 4K Tuner gratis? Om hier gebruik van te kunnen maken ben je verplicht je abonnement aan te passen! Kosten extra 2,50 euro p.m.  Ik heb nog steeds een oud kastje van het merk Aradyan HMB2260. Sinds we een nieuwe TV 4K hebben gekocht blijven Netflix en Youtube vast hangen. Mijn ouders zitten bij Ziggo en ervaren geen problemen. Kan KPN, Ziggo niet meer bijhouden met vernieuwede technieken en voordelen?

Dat is niet helemaal waar. Als je een alles in een pakket hebt komt er meer dan 10 Euro per maand bij, want je moet dan een compleet nieuw abonnement afsluiten. De slogan van KPN dat alles uitbreidbaar en opzegbaar is, heeft maar een zeer beperkte houdbaarheidsdatum. 

Maar het hoeft niet te zijn zoals Henk het zegt, wat in het Engels met de term “be penny wise and pound foolish” omschreven kan worden. 

Er zijn nauwelijks nog aanzienbare K4 zenders voor Nederland beschikbaar. Mogelijk komt dit straks na de Olympische spelen wat altijd een boost geeft op de techniek. Als KPN dan pas algemeen op 4K overgaat dan kunnen ze waarschijnlijk betere apparatuur inzetten dan de huidige, waarover we toch relatief veel klachten in dit forum zien. 


Ik ben heb geanalyseerd dat je bij ziggo makkelijk nieuwe kastje kunt aanvragen “de nieuwste” enfin wil ik in zoomen op het probleem, het geen wat nog steeds speelt


Dat Netflix en YouTube blijven hangen heeft denk ik niets te maken met uw tv. Het kastje stuurt HD signaal over de HDMI kabel naar de tv. Dat deed die bij uw oude tv, en dat doet die nu nog steeds. Daar is niets aan veranderd. 


Ik ben heb geanalyseerd dat je bij ziggo makkelijk nieuwe kastje kunt aanvragen “de nieuwste” enfin wil ik in zoomen op het probleem, het geen wat nog steeds speelt

Toch ever beter analyseren, bij Ziggo kan je maar 1 mediabox per abonnement ontvangen en zeker niet bij elk abonnement. De beste “Max” voor 4K wordt alleen geleverd bij het duurste abonnement. 

Alle andere TV’s kunnen niet via een mediabox worden bediend. 

 


Als je bij ziggo vraagt naar nieuwe kastje is het geen probleem, enfin zo gaat het bij mijn ouders, ik heb een nieuwe HDMI geplaatst 


Ik ben heb geanalyseerd dat je bij ziggo makkelijk nieuwe kastje kunt aanvragen “de nieuwste” enfin wil ik in zoomen op het probleem, het geen wat nog steeds speelt

Jaja, zeker aan de '’buurvrouw'’ gevraagd.

Als men bij Ziggo (ook) het nieuwste kastje wil, de Mediabox Next 4k, dan kan dat ook alleen door het abonnement te wijzigen naar het MAX of GIGA abonnement. De twee duurste abonnementsvormen bij hen.

Als bestaande klant van KPN krijg je het nieuwe kastje alleen als je naar het Hussel abonnement gaat inclusief 4k zenderpakket. Voor HD voldoen de 2952 en 2260 nog volledig, hoor!

4k bij KPN: zenders Insight, Xite en LoveNature. (ga je daarvoor naar ander abo??)

4k bij Ziggo: LoveNature en de races van de Formule 1 (overig via sportkanaal HD).

Je tv is dan wel 4k UHD tegenwoordig… tv uitzendingen via de reguliere kanalen zijn dat de komende paar jaar nog echt niet.


Wat dat betreft is een 4K tv kopen voorlopig nog weggegooid geld eigenlijk...


Wat dat betreft is een 4K tv kopen voorlopig nog weggegooid geld eigenlijk...

Nee hoor, die zijn tegenwoordig vaak goedkoper dan TV’s zonder 4K :rofl::joy::rofl:. Het is alleen weggegooid geld als je huidige het nog prima doet.  Hoewel ik kende iemand die nog een buis TV had, die gaf in 3 jaar aan stroom meer uit dan de kosten van een nieuwe TV.

 


Bedankt voor de goede adviezen 


Dat is niet helemaal waar. Als je een alles in een pakket hebt komt er meer dan 10 Euro per maand bij, want je moet dan een compleet nieuw abonnement afsluiten.

Maar alleen als je KPN Compleet bent en daardoor het ESPN pakket grstis hebt dan is de overgang naar KPN hussel niet lucratief. In alle andere situaties ben je ongeveer evenveel kwijt.