Skip to main content

Waarom verdwijnen alle eerder opgenomen afleveringen van een serie opname op het moment dat je de serieopname annuleren-knop indrukt? Ik baal als een stekker…doordat er een aflevering gemist was om op te nemen, dacht ik de knop te gebruiken om de serieopname te annuleren om vervolgens de opname te resetten. Ik verwacht dat op zo’n moment van annuleren de toekomstige opnames niet meer opgenomen worden, maar niet dat alle reeds opgenomen afleveringen ook worden geannuleerd…nu mis ik enkele afleveringen (ouder dan een week) en moet ik de rest met die irritante reclames kijken en ook nog binnen een week…

Vraag 1: kan bij een nieuwe update bij het gebruiken van de knop ‘annuleren serieopname’ niet alle oude afleveringen verwijderd worden, maar alleen de geprogrammeerde toekomstige afleveringen niet meer opgenomen worden? 

Vraag 2: zodra je (opzettelijk) een aflevering/show wil verwijderen zitten de 2 knoppen van ‘deze opname verwijderen’ en ‘serieopname verwijderen’ nogal dichtbij elkaar en een foutje is snel gemaakt. Kunnen die knoppen anders ingericht worden?

Opmerking: complimenten voor de laatste grote update, het streamen van opnames gaat heel veel soepeler! Eerder liepen vooral opnames van net5, veronica en soms ook andere zenders gigantisch vaak vast, waardoor sommige opnames alleen via de tv normaal waren te bekijken.

Hi @Eetje nr 1, dat je al bestaande opnames verdwijnen hoort absoluut niet zo te zijn. Ik heb dit even getest bij mijn eigen opnames en ben nu zelf ook een aantal al opgeslagen opnames van een serie kwijt dus ik weet nu precies hoe je je voelt  😕

Vraag 1 is dus niet van toepassing, aangezien het überhaupt niet de bedoeling is dat dit gebeurt. Ik heb hierover een balletje opgegooid bij de tv-mensen en hoop dat ze ons hier snel meer over kunnen vertellen!

Wat betreft vraag 2, je kunt jouw wensen melden via het volgende topic:

En bedankt voor je compliment over de laatste update, fijn om te horen dat je er zo over te spreken bent!

Hoi @Eetje nr 1, ik kom een update brengen. De collega's van tv hebben hiernaar gekeken en dit blijkt een issue te zijn in de TV+ app. Zoals Maja al aangaf, dit hoort niet te gebeuren. Dus dit gaan ze ook zo snel mogelijk weer herstellen. We verwachten dat dit maandag zal zijn. Opnames annuleren via de tv-ontvanger heeft dit probleem niet. Dus als je van 't weekend nog meer wilt annuleren, doe dit dan via je ontvanger. 

Top, dank voor jullie beider reactie! Ik wacht de update af 😊

Hi @Eetje nr 1, dat je al bestaande opnames verdwijnen hoort absoluut niet zo te zijn. Ik heb dit even getest bij mijn eigen opnames en ben nu zelf ook een aantal al opgeslagen opnames van een serie kwijt dus ik weet nu precies hoe je je voelt  😕

Vraag 1 is dus niet van toepassing, aangezien het überhaupt niet de bedoeling is dat dit gebeurt. Ik heb hierover een balletje opgegooid bij de tv-mensen en hoop dat ze ons hier snel meer over kunnen vertellen!

Wat betreft vraag 2, je kunt jouw wensen melden via het volgende topic:

En bedankt voor je compliment over de laatste update, fijn om te horen dat je er zo over te spreken bent!

Wat betreft de link om mijn wensen te melden: hoe kan ik een nieuw bericht plaatsen? Ik zie alleen alle reeds geplaatste berichten als ik de link open, maar niet waar ik zelf een nieuw bericht kan aanmaken.

Wat betreft de link om mijn wensen te melden: hoe kan ik een nieuw bericht plaatsen? Ik zie alleen alle reeds geplaatste berichten als ik de link open, maar niet waar ik zelf een nieuw bericht kan aanmaken.

In elke pagina van een topic helemaal doorscrollen. Dan kom je het Reageer vak tegen. Daar kun je in posten.

Is het hier besproken issue al gerepareerd? Durf het niet te testen, na 2 x een hele serie opnames kwijt geraakt te zijn na het verwijderen van één aflevering in die series.

Mja, durf het zelf ook niet te testen @PeterG 😅 Ik vraag even na of de kust weer veilig is!

De kust is pas ergens volgende week weer veilig @PeterG en @Eetje nr 1, men dacht dat dit snel te herstellen was maar dit blijkt in de praktijk toch tegen te vallen 😕

Ik meld mij hier weer zodra er schot in de zaak zit!

Graag. Zo verloopt de '’test'’ 😉 ietsje minder fijn namelijk.

Is het hier besproken issue al gerepareerd? Durf het niet te testen, na 2 x een hele serie opnames kwijt geraakt te zijn na het verwijderen van één aflevering in die series.

dan refereer je naar mijn vraag 2, denk ik? Dat de 2 knoppen zo dicht op elkaar zitten dat je snel miszit en dus een hele serie verwijdert ipv 1 aflevering….het gebeurde me gisteren weer, ook al doe ik het nog zo voorzichtig….🫠

De kust is pas ergens volgende week weer veilig @PeterG en @Eetje nr 1, men dacht dat dit snel te herstellen was maar dit blijkt in de praktijk toch tegen te vallen 😕

Ik meld mij hier weer zodra er schot in de zaak zit!

We doen nog ff voorzichtig ⚠️ 

Nee, niet die knoppen bij elkaar.

Maar dat als je één aflevering verwijderd de hele serie pleite is. Is me nu afgelopen 7 dagen 2 x overkomen. Dus verwijder ik momenteel alleen via de ontvanger (TV+ launcher) en niet via de apps/website.

Gelukkig waren het series met losse en geen opeenvolgende verhaaltjes.

De kust is nog steeds niet veilig, men dacht een oplossing gevonden te hebben maar dat bleek helaas tegen te vallen. Het slechte nieuws hierbij is dat nu niet vóór 4 december opgelost kan worden, we zullen hier allemaal dus nog even geduld mee moeten hebben en voorzichtig moeten blijven 😬

Ik laat tegen die tijd weten hoe het er voor staat!

De kust is nog steeds niet veilig, men dacht een oplossing gevonden te hebben maar dat bleek helaas tegen te vallen. Het slechte nieuws hierbij is dat nu niet vóór 4 december opgelost kan worden, we zullen hier allemaal dus nog even geduld mee moeten hebben en voorzichtig moeten blijven 😬

Ik laat tegen die tijd weten hoe het er voor staat!

Dank voor de update!

Bedankt ​@Maja van KPN .

Op alles wat app heet en tv+ 😉 ga ik voorlopig niks verwijderen. 

Wel nog via de box. En hoop dat de oude KPN iTV app voor smart-tv's wel veilig is voor series. En http://tv.kpn.com

Reageer