Skip to main content

Heb een draadloze verbindingsset voor tv in slaapkamer. Heeft goed gewerkt en ineens krijg ik elke keer foutmelding /143. volgens de monteur moet de adapter in een bestaand stopcontact en niet in een verlengblok. Om dat te weten te komen moet je €50,- voorrijkosten betalen en een extra €15,-

Dit kan ook in de uitleg van fout oplossingen besproken worden.

KPN ga hier ook eens naar kijken.

Met vriendelijke groet, 

Marlies

Kpn geeft het anders keurig aan als je door de foutoplossing pagina gaat,... Is heel eenvoudig te lezen als je de stappen hebt doorlopen. 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/oplossen-slecht-haperend-beeld.htm#/ser-tv-pro-slecht-beeld/ser-tv-pro-check-aansl-dvs-stdoos 


Begrijp ik, heb alles gevolgd, maar gewoon een verlengblok gebruikt. Stroom (electriciteit) is voor mij hetzelfde.

 


Toch bedankt!


Spanning (in de volksmond stroom genoemd) is inderdaad altijd hetzelfde.

Maar statische elektriciteit en inductie kan een grote boosdoener zijn. 

In veel verlengblokken zit tegenwoordig een filter en juist dat filter kan problemen geven. 

Ook ligt de kabel vaak in een lus en ook dat kan problemen geven (ik zal niet in de technische details gaan).

Dat is de reden dat je de draadloze netwerkadapter het beste altijd rechtstreeks in de wandcontactdoos (stopcontact) kan doen. Dan is de kans op storing het kleinst. 


Begrijp ik, heb alles gevolgd, maar gewoon een verlengblok gebruikt. Stroom (electriciteit) is voor mij hetzelfde.

 

Je bent niet de enige. Maar voor mij heb je gelijk. KPN verteld dit allemaal niet voor je het koopt maar pas als je de handleiding in huis krijgt (ik weet niet waar het nu staat, vroeger vrij achterin). 

Ook verwarend is dat KPN de Engelse term “powerline” vertaald heeft in “draadloos”. Het is niet draadloos, alle data (televiesiebeelden) worden over de electriciteitsdraad verstuurd. En net als andere bedrading kan dat gevoelig zijn zoals Joop schrijft. Sterker nog een electriciteitsdraad is nooit gemaakt om data te versturen en daarom nog meer gevoelig dan vele anderen.


Begrijp ik, heb alles gevolgd, maar gewoon een verlengblok gebruikt. Stroom (electriciteit) is voor mij hetzelfde.

 

Je bent niet de enige. Maar voor mij heb je gelijk. KPN verteld dit allemaal niet voor je het koopt maar pas als je de handleiding in huis krijgt (ik weet niet waar het nu staat, vroeger vrij achterin). 

Ook verwarend is dat KPN de Engelse term “powerline” vertaald heeft in “draadloos”. Het is niet draadloos, alle data (televiesiebeelden) worden over de electriciteitsdraad verstuurd. En net als andere bedrading kan dat gevoelig zijn zoals Joop schrijft. Sterker nog een electriciteitsdraad is nooit gemaakt om data te versturen en daarom nog meer gevoelig dan vele anderen.

 

Klopt helemaal.

Powerline is inderdaad niet draadloos, maar ik denk dat KPN bedoelt zonder UTP kabel.

Slechte LED lampen, Fohne, ik dacht ook zonnepanelen, andere groep, zijn allemaal dingen die een goede dataoverdracht via het electriciteitsnet kunnen verstoren. 

Het is ook een noodoplossing als het echt niet anders kan.

Vaste UTP (CAT5 kabels) zijn altijd veel en veel beter.

Je kan de coax kabel bijvoorbeeld vervangen met een UTP kabel.