Skip to main content

Ik heb een samsung qled 4k televisie. Bij het kijken naar sportwedstrijden via kpn is er iedere keer een soort van waas rondom sporters als ze in close up bewegen. Bij schaatsen is dit ronduit storend. Wanneer ik voetbal kijk of f1 via viaplay dan is dit niet. Moet dus in kastje van kpn zitten. Ik hoor graag een oplossing.

Dit hebben wij dus ook. Zie foto’s hieronder. Hoe kan ik dit oplossen. Heel irritant. 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Dit is toch niet via de tv ontvanger? Of heb je de DIW7022? Indien een Arris VIP2952 / VIP5202 of Arcadyan HMB2260 kán dit niet in de kpn ontvanger zitten.

Ik zie nog wel een brede lijst om het scherm. Dat betekent een tv van zeker 8 jaar oud, klopt dat? Mogelijk ook nog HDready. 

In ieder geval moet je dit in de tv zelf zoeken lijkt mij.


Ik heb een Samsung Qled 4k televisie. Bij het kijken naar sportwedstrijden via KPN is er iedere keer een soort van waas rondom sporters als ze in close up bewegen. Bij schaatsen is dit ronduit storend. Wanneer ik voetbal kijk of f1 via ViapPay dan is dit niet. Moet dus in kastje van KPN zitten. Ik hoor graag een oplossing.

 

Kijk je dan wel met de losse KPN tv decoder?

Zo ja, welke KPN tv decoder heb je?

 

ViaPlay zit niet op de KPN tv decoder, uitgezonderd op de nieuwe DIW7022

Gisteren F1 pre test gezien en het beeld was gewoon perfect.

 

Maar ook voetbal via de KPN tv decoder Arris 2952 of (slaapkamer) Arcadyan HMB2260 is het beeld perfect.

Beide met een UTP (CAT5E en CAT6 (slaapkamer)) rechtstreeks aangesloten / verbonden met de Experiabox V10.


Ja, een losse decoder van kpn genaamd arris. Tv is vorig jaar maart gekocht. Betreft samsung QE55QN85A. 


De tv op de foto is toch geen Samsung QLED? Met zulke dikke randen??

Ja, een losse decoder van kpn genaamd arris. Tv is vorig jaar maart gekocht. Betreft samsung QE55QN85A. 

Dan kijk je die trainingen dit weekend zeker niet via de decoder (Arris). Want daar zit geen Viaplay app op en het is ook niet op het Viaplay Xtra kanaal. En zit het dus ook niet in 'kpn’.

Duidelijk dus: probleem zit in de tv zelf. Neem contact op met de leverancier / (web)winkel voor de garantie.


Als je goed kijkt dan zie je dat de rand van de foto niet de rand van de tv is. Deze is veel smaller. Het was vanochtend donder waardoor de rand wegvalt tegen de muur.

ik kijk f1 idd via viaplay app. Maar ik wilde dit als voorbeeld laten zien. Ik heb het namelijk ook als ik voetbal, fietsen, schaatsen via kon decoder kijk.


ik kijk f1 idd via viaplay app.

Ja, als je dit dus via de Viaplay app IN de tv ook hebt dan ligt het dus toch niet aan de decoder van kpn.

Als je goed kijkt dan zie je dat de rand van de foto niet de rand van de tv is.

Hmm, zelfs als ik de foto flink vergroot zit er nog een flinke rand (lijst) aan de bovenkant van het scherm.

Wat is het type van je Samsung.

In je foto zie ik echt niet de smalle randjes zoals hier te zien is: https://tweakers.net/pricewatch/1672560/samsung-neo-qled-qe55qn85a-zwart.html

Hoe donker het ook “op de foto” is het zou altijd een contrastverschil moeten geven tussen tv en achtergrond.

Verder ben je, in ieder geval op het forum, de énige (!) met deze klacht. Wat in combinatie met dat beeld via de Viaplay app IN je tv totaal niet naar kpn wijst.


Misschien is het zo duidelijker. Verder de conclusie is helder. Ligt dus niet aan decoder. Dan  ga ik nu de stap naar Samsung zetten. Overigens vandaag op forum ook topic gezien met zelfde resultaat.


 


Dat is toch net wat anders dan de beeld echo die jij hebt. 


Nee, is hetzelfde als ik voetbal of zoals vanmiddag wielrennen kijk. De echo van mijn foto is idd weL extremer dan zoals ik het zelf ervaar bij kijken naar voetbal en wielrennen via kpn.


Ik haak hier en nu af….

Het zit bij jouw in de tv zelf. Dat bewijst het gebruik van de Viaplay app met toch beeld echo wel.


Zet in ieder geval de optie “Beeldscherpte” op de Samsung tv helemaal uit als je dat nog niet gedaan hebt, die beeldverbeteraars geven vaak problemen bij bewegende beelden.


Ik denk dat je ons forum al wel hebt gelezen wij hebben met voetbal ook geen mooi beeld alleen als we de beeldverbeteraars uit zetten. Dan zie je het dus niet meer..  heb hier een monteur gehad en die kon er verder ook niks aan doen hij zei ook gewoon dat we het hier moeten mee doen. Dit is blijkbaar bij elke tv van dit type zo..


Hij zette ook een filmpje op YouTube ok van hdr en dan springt er op gegeven moment een hagedis er voor langs als als dat goed is dan is de tv zelf ook gewoon goed..