Skip to main content

Zie ook hier.

Deze topic gaat eigenlijk ergens anders over, maar een deel is hij ontspoort en dat kunnen we beter hier in een eigen topic bespreken.😉

 

In tegenstelling tot de Arris VIP 2952 en de Arris VIP 5202 heb je op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) de opnames helaas nog steeds niet in de beste kwaliteit.

En dat is eigenlijk best jammer en volgens mij moet het ook op deze box geen probleem zijn.

 

Ik begrijp dat de unicast stream op de beide Arris boxen via VLAN4 gaat en op de DIW7022 via VLAN6 (internet)

 

Er zijn natuurlijk velen oplossingen om dit probleem op te lossen (volgens mij).

Een paar dingen waar ik (persoonlijk) aan denkt zijn:

  1. Bij de DIW7022 de opnames en terugkijken ook via VLAN4
  2. De opnames en eventueel terugkijken bij de DIW7022 in H.265 (dan is de stream zelf kleiner dan nu, maar kan het wel in de hoogst mogelijke kwaliteit.

Persoonlijk ben ik al heel tevreden met de kwaliteit van het beeld, wel bekabeld aangesloten.

Het enigste dat nog wel regelmatig gebeurt is een ‘freeze’ van het beeld voor een fractie van een seconde of iets langer.

Ik heb alles dan ook zoveel mogelijk op AUTO staan, zowel in de tv als in de TV+decoder.


Vlan4 of 6, sagecom en h.265? Daar heeft een gemiddelde klant (en volgens mjj het merendeel) toch geen kaas van gegeten? 
 

ik heb een tv+ box en kan meer dan prima tv kijken, terugkijken en opnames bekijken. Het is echt niet zo dat er een significant verschil te zien is.


Hi. Hier hetzelfde antwoord als in je andere topic ben ik bang. Ik heb geen antwoord op deze vraag… Zodra/indien hier verandering in komt weet je waar je dat kunt lezen… Product Updates


Reageer