Skip to main content

Het is nu al meerdere keren door KPN beloofd dat de zenders met de beste kwaliteit vanaf kanaal 1 beschikbaar zullen komen. Eerst werd jaren terug beloofd dat de HD-"Glas" zenders na het afronden van de uitrol van HD-op-1 ook vanaf kanaal 1 beschikbaar zouden komen en bij de introductie van de HD+ zenders op de TV+ Box is beloofd dat deze zenders ook op de "oude" TV vanaf kanaal 1 beschikbaar zullen komen.

Ik ben heel erg teleurgesteld dat dit nog altijd niet gerealiseerd is en ik bestempel KPN als zeer onbetrouwbaar in het nakomen van haar beloftes. Het is, ondanks het feit dat dit toch al vele vele malen gemeld is, bij KPN blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen dat dit tot hele vervelende consequenties leidt voor het kunnen terugkijken van opnames via de TV apps (alle platforms) en de site immers het terugkijken van opnames van de 661-670 kanalen via de TV apps en site is niet mogelijk.

 

Mijn vraag aan KPN is wanneer de HD zenders met de beste kwaliteit vanaf kanaal 1 beschikbaar zullen zijn.

Dat was een goed voornemen voor 2023: 

En 2022: 

En 2021: 

En 2020: 

 


@wjb

 

Ik ben bang dat dat, helaas voor de bezitters van de “oudere KPN tv ontvanger” nooit gaat gebeuren.

KPN steekt volgens mij nu alle aandacht in de nieuwe KPN tv+ decoder (Sagacom DIW7022).

En op de DIW7022 zitten ze, gelukkig, wel op 1 - 10


Ik ben bang dat dat, helaas voor de bezitters van de “oudere KPN tv ontvanger” nooit gaat gebeuren.

Belofte maakt schuld en dus ga ik er vanuit dat KPN haar belofte zal nakomen.

Ik zal mij er ook niet bij neerleggen en hier aandacht voor blijven vragen.

Dat zou jij eigenlijk ook moeten doen ookal ben je dan overgestapt naar de TV+ Box. Weet dat er vele vele duizenden glasvezelabonnees zijn met "oude" TV ontvangers die ook op deze functionaliteit zitten te wachten.


bij de introductie van de HD+ zenders op de TV+ Box is beloofd dat deze zenders ook op de "oude" TV vanaf kanaal 1 beschikbaar zullen komen.

 

Hoi @wjb ,

Ik snap jouw wens en gun het verder ook alle andere klanten.

Maar de KPN-medewerker die dit schreef, had er duidelijk bij vermeld dat dit niet binnen een paar maanden geregeld zou zijn. 

Ik hoop voor jou (en anderen) dat dit ergens in dit derde kwartaal alsnog geregeld kan worden. 

(En ja, ik wacht ook al jaren op bepaalde verbeteringen vanuit KPN, uiteindelijk hopen we dan maar dat alle wensen gerealiseerd worden.)

  


Noordzee schreef:

Maar de KPN-medewerker die dit schreef, had er duidelijk bij vermeld dat dit niet binnen een paar maanden geregeld zou zijn. 

Ehhh...

 


Ik hoop voor jullie dat @Jeroen-bart Engelen iets meer weet te vertellen. 


Ik heb wel wat informatie, maar niet wat jullie willen horen denk ik.

Het plan om de Automatisch Beste Kwaliteit kanalen naar de oude ontvangers te brengen bestaat nog steeds. Maar er is op dit moment geen planning voor.


Dat is al vijf jaar zo, dus daar kijk ik niet meer van op.

Wel vind ik het ronduit schofterig dat je als organisatie een belofte doet om die vervolgens jarenlang niet na te komen. Ik kan, als glasvezelabonnee, al jarenlang meer dan 95% van mijn opnames niet terugkijken via de iTV app op mijn tablet.


Op verzoek van bovenstaande heb ik de off-topic reacties verwijderd


Jammer dat er nog altijd geen inhoudelijke reactie van KPN is op mijn vraag terwijl deze toch alweer 10 dagen geleden gesteld is.

Het gaat mij overigens echt niet om dat kanaalnummertje maar om het feit dat ik opnames van die zenders niet kan terugkijken via de apps en site. KPN moet, lijkt me, toch ondertussen wel begrijpen dat dit een enorme tekortkoming is van het TV platform. Waarom kan ik opnames van NPO 1 gemaakt op de TV+ Box wel terugkijken via apps en site terwijl ik, als glasvezelabonnee, opnames van NPO 1 gemaakt op een "oude" TV ontvanger niet terug kan kijken via apps en site?


Zou het niet zo zijn dat de KPN helemaal wil overstappen op TV+?
Ik zou me er maar niet meer druk over maken, bekijk je opnames nu het nog kan en stap dan over op TV+ en het probleem is opgelost.
ik ben best tevreden met mijn TV+, dus zie het probleem niet.
Tuurlijk het heeft nog wat kleine onhebbelijkheden, maar heb er alle vertrouwen in dat het opgelost wordt.


Ik zou me er maar niet meer druk over maken, bekijk je opnames nu het nog kan en stap dan over op TV+ en het probleem is opgelost.

Wat een belachelijke opmerking. Ik maak zelf wel uit of ik me daar druk om zal maken, daar heb jij werkelijk helemaal niets mee te maken. En overstappen naar TV+ is een absolute NoGo omdat TV+ bij lange nog niet voldoet aan mijn functionele eisen, ik stop nog eerder met televisie kijken via KPN dan dat ik overstap naar TV+.

De "oude" TV ontvangers zullen ook nog jaren gebruikt blijven worden immers KPN pretendeert groen te zijn en dus zullen die vele vele tienduizenden "oude" TV ontvangers uiteraard niet allemaal op korte termijn vervangen worden.

En nu weer wachten op een inhoudelijke reactie van KPN.


Ik heb wel wat informatie, maar niet wat jullie willen horen denk ik.

Het plan om de Automatisch Beste Kwaliteit kanalen naar de oude ontvangers te brengen bestaat nog steeds. Maar er is op dit moment geen planning voor.

Die inhoudelijke reactie is hierboven al gegeven. 
 

Wat verwacht jij dat een moderator hier nog aan kan toevoegen? 
 

En ja, ik vind het vervelend voor jou en anderen. 


Ik vind het ook teleurstellend dat dit zo lang duurt en dat het nu niet eens op de planning staat terwijl het beloofd is. Ik heb 200mbit download dus snelheid genoeg.


Gaat hier ooit nog verandering in komen?

@TV Apps Team, Heb jij contacten die hier eens achteraan willen gaan. Ik word er behoorlijk beroerd van dat dit na vijf jaar nog altijd niet gerealiseerd is terwijl er meerdere keren beloofd is dat het zal komen.


Gaat hier ooit nog verandering in komen?

@TV Apps Team, Heb jij contacten die hier eens achteraan willen gaan. Ik word er behoorlijk beroerd van dat dit na vijf jaar nog altijd niet gerealiseerd is terwijl er meerdere keren beloofd is dat het zal komen.

 

Hoi @wjb 

Dit loopt al heel erg lang.

Persoonlijk krijg ik het idee dat de kans klein is dat ze ooit vanaf 1 op de “oude” KPN tv ontvangers gaan komen.

Het is destijds wel toegezegd inderdaad.

 

Ook al heb ik nu de DIW7022, vind ik het toch wel interessant om dit te volgen.

Heb er zelf ook destijds een topic van gemaakt. 

Zie onder o.a. hier.

Etc. 


Ik vrees dat de "belofte" van de "tv+"-kanalen op de klassieke ontvangers onder de zelfde broodje-aap verhalen gevoegd kunnen worden als de belofte van HD Glas zenders "op 1". Ik dacht begrepen te hebben dat inmiddels de laatste belofte is vervangen door de eerste. Need I say more?

Wellicht moeten we de belofte dat de nieuwe software voor de Box 12 ook op de V10 zal komen onder dezelfde noemer scharen. 


Ik vrees dat de "belofte" van de "tv+"-kanalen op de klassieke ontvangers onder de zelfde broodje-aap verhalen gevoegd kunnen worden als de belofte van HD Glas zenders "op 1". 

Ik neem aan dat jij met de "tv+"-kanalen de "HD+"-kanalen ofwel de "HD met de best mogelijke kwaliteit"-kanalen bedoelt. Als dat zo is, dan zijn die kanalen al beschikbaar op de "oude" TV ontvangers immers de HD-"Glas" kanalen {661 t/m 670) zijn vervangen door die "HD met de best mogelijke kwaliteit"-kanalen.


Ach, hadden ze het glashart media systeem de nek maar niet moeten omdraaien. 

Ik vind het ook jammer, zeker omdat ik via  XMS/ Telfort sinds 2015 en andere glasvezel klanten ver daarvoor al op alle kanalen aangeboden kregen wat de KPN klanten op die tien kanalen vanaf 661 krijgen waarvan een paar in mijn smaak commerciële pulp kanalen.

 

@wjb begrijp ik het nu goed dat die onbewerkte kanalen.  vanaf 661 beschikbaar zijn uit mijn hoofd van 12 naar 14 Mbps of iets hoger? Ik heb de bevestiging daarvan blijkbaar gemist. Of alweer vergeten.

 

Als dat zo is dan inderdaad zo snel mogelijk vanaf kanaal 1 beschikbaar stellen.


​​​​​​@wjb begrijp ik het nu goed dat die onbewerkte kanalen.  vanaf 661 beschikbaar zijn uit mijn hoofd van 12 naar 14 Mbps of iets hoger?

Ja, de kanalen 661 t/m 670 zijn exact dezelfde 14.2Mbps kanalen als kanaal 1 t/m 10 via de TV+ Box in multicast mode met "Automatisch beste kwaliteit".


​​​​​​@wjb begrijp ik het nu goed dat die onbewerkte kanalen.  vanaf 661 beschikbaar zijn uit mijn hoofd van 12 naar 14 Mbps of iets hoger?

Ja, de kanalen 661 t/m 670 zijn exact dezelfde 14.2Mbps kanalen als kanaal 1 t/m 10 via de TV+ Box in multicast mode met "Automatisch beste kwaliteit".

Ik zal eens kijken of dat lijkt op mijn beleving bij Telfort via de Amino.

 

Aanvulling, lastig om een objectief oordeel te geven want ik heb een uiteraard andere ontvanger de vip5202 en  vermoedelijk van groter belang een andere TV dan in mijn Telfort periode.

Deze TV schaalt het beeld op kanaal 1 dusdanig op dat het verschil met 661 minimaal overkomt. Dat geschreven hebbende lijkt het verschil tussen de kanalen vanaf 1 tot 10 met 661 tot 670 wel iets groter dan voorheen. Maar wat mijn persoonlijke beleving betreft niet significant genoeg om bewust voor 661 en hoger te kiezen.


Ik heb wel wat informatie, maar niet wat jullie willen horen denk ik.

Het plan om de Automatisch Beste Kwaliteit kanalen naar de oude ontvangers te brengen bestaat nog steeds. Maar er is op dit moment geen planning voor.

Een suggestie voor het maandelijkse kadootje: 


Zotten wel vervangen door KPN klanten, maar waarschijnlijk zal daar geen planning voor zijn 😂


Maar @Berteman, de "Automatisch beste kwaliteit" kanalen zijn al geruime tijd beschikbaar op de "oude" TV ontvangers. Ze staan alleen op kanaal 661 t/m 670 i.p.v. kanaal 1 t/m 10.


Weet je het zeker, @wjb? De kanalen 661 t/m 670 zijn hier niet te roepen.

Als ik kanaal 661 t/m 670 oproep, dan krijg ik NPO Radio 1. Superscherp logo en kraakhelder geluid, dat dan weer wel 😀


Weet je het zeker, @wjb? De kanalen 661 t/m 670 zijn hier niet te roepen.

Uiteraard weet ik dat zeker. Onderstaand de verbruikte bandbreedte tijdens kijken naar kanaal 661.