Skip to main content

Ik kom bij “Toegankelijk” dit tegen:

Discovery+ Accessibility Service

Wat houd dat in?

Gaat over dat ie registreert wat ik typ? 🤔

Hoi @Dennis Schreve ,

De letterlijke vertaling is toegankelijkheidsservice. Wat ik er over kan terugvinden op internet is niet veel, maar ik lees iets over de speciale Discovery+-app. 

Ik zou gewoon eens proberen om die instelling aan te zetten. 

Is het bv niet een soort pincode? 


Ik herken die niet direct Dennis. Ik vermoed ook een app met speciale features voor ondersteuning. Heb je deze app getest? 


Hmm. Staat er hier niet bij. Heb je een abonnement op Discovery+, Dennis?

Heeft iemand al eens getest wat het effect is als je daar onder TV+ aan selecteert?

En…. hoe komt je menu in blauwtinten? Hier zijn het grijstinten. Is dat ergens instelbaar?


Hoi @Dennis Schreve ,

De letterlijke vertaling is toegankelijkheidsservice. Wat ik er over kan terugvinden op internet is niet veel, maar ik lees iets over de speciale Discovery+-app. 

Ik zou gewoon eens proberen om die instelling aan te zetten. 

Is het bv niet een soort pincode? 

@Dennis Schreve ,

Wat ben je stil! 

Heb je het inmiddels al geprobeerd om deze instelling aan te zetten? 

Werkt de Discovery+-app dan? 


Hé @Dennis Schreve ,

Wat ben je stil! 

Heb je het inmiddels al geprobeerd om deze instelling aan te zetten? 

Werkt de Discovery+-app dan? 

@Noordzee dat heb ik nog niet gedaan, maar ik kan de app gewoon gebruiken zonder die instelling aan te zetten. 


Accessibility services should only be used to assist users with disabilities in using Android devices and apps. They run in the background and receive callbacks by the system when AccessibilityEvents are fired. Such events denote some state transition in the user interface, for example, the focus has changed, a button has been clicked, etc. Such a service can optionally request the capability for querying the content of the active window. Development of an accessibility service requires extending this class and implementing its abstract methods.

https://developer.android.com/reference/android/accessibilityservice/AccessibilityService

 


Via Google Translate: 

Toegankelijkheidsservices mogen alleen worden gebruikt om gebruikers met een handicap te helpen bij het gebruik van Android-apparaten en -apps. Ze worden op de achtergrond uitgevoerd en worden door het systeem teruggebeld wanneer AccessibilityEvents worden geactiveerd. Dergelijke gebeurtenissen duiden op een toestandsovergang in de gebruikersinterface, bijvoorbeeld de focus is veranderd, er is op een knop geklikt, enz. Een dergelijke service kan optioneel de mogelijkheid vragen om de inhoud van het actieve venster op te vragen. De ontwikkeling van een toegankelijkheidsservice vereist uitbreiding van deze klasse en implementatie van de abstracte methoden.

Ik geloof niet dat jij (Dennis) er heel veel aan gaat hebben. 


Google Translate levert nog altijd niet 100% juiste vertaIingen. Hier wordt het werkwoord "should" blijkbaar vertaald naar "mogen" maar dat is in deze context niet juist. Dit had vertaald moeten zijn in "behoren" of "zijn bedoeld om". Zo zitten er nog wel meer vertaalfouten in omdat er niet (te weinig) naar de context gekeken wordt, wat te denken van de vertaling van "callbacks" in "terugbellen" en "class" in "klasse".


Via Google Translate: 

Toegankelijkheidsservices mogen alleen worden gebruikt om gebruikers met een handicap te helpen bij het gebruik van Android-apparaten en -apps. Ze worden op de achtergrond uitgevoerd en worden door het systeem teruggebeld wanneer AccessibilityEvents worden geactiveerd. Dergelijke gebeurtenissen duiden op een toestandsovergang in de gebruikersinterface, bijvoorbeeld de focus is veranderd, er is op een knop geklikt, enz. Een dergelijke service kan optioneel de mogelijkheid vragen om de inhoud van het actieve venster op te vragen. De ontwikkeling van een toegankelijkheidsservice vereist uitbreiding van deze klasse en implementatie van de abstracte methoden.

Ik geloof niet dat jij (Dennis) er heel veel aan gaat hebben. 

Ik denk het ook niet @Noordzee ondanks dat ik toch een lichamelijke beperking heb. 🦽