Skip to main content

Wederom de app WEERSLAG op de televisie, waarom lukt het KPN niet om dat goed werkend te krijgen?

  1. Eén op de drie keer start de app niet op, blijft hangen of moet zelfs het modem een reset krijgen.​​​​​​​
  2. Het regent al weken in Nederland, op de app weerslag is al weken lang geen bui te zien: leeg scherm terwijl de klok linksboven wel meeloopt
  3. Temperatuur bij Vandaag is alle dagen het minimum en maximum hetzelfde. Bijvoorbeeld dus 7.5 / 7.5
  4. Meerdaagse verwachting heeft de laatste dag wel een minimum maar geen maximum.
  5. Temperatuur bij Vandaag en meerdaagse wordt verschillend weergegeven: de eerste met één cijfer achter de komma, de laatste als hele getallen

WAAROM MERKT NIEMAND DIT BIJ KPN EN WEERSLAG ?

Ik ken de app Weerslag niet.

Maar volgens mij is deze app niet van KPN.

Dus moet je bij Weerslag zijn.

Zie ook hier.

 

Je kan ook de app van Buienradar erop zetten.

 

P.S.

Op een forum helpen klanten elkaar en de moderator (KPN medewerker). 😉


Ik ken de app Weerslag niet.

@joop2011, Er bestaan ook nog "oude" TV ontvangers en daar staat de app Weerslag op.

Het is weldegelijk KPN die naar die app moet kijken immers zij hebben die app erop geplaatst.

Overigens is die app, net als vrijwel alle andere niet OTT/streaming apps, mijns inziens volstrekt onzinnig voor gebruik op een TV ontvanger.

KPN zou er goed aan doen de TV ontvangers te ontdoen van alle apps die niet voor streaming/OTT diensten zijn.


@wjb 

Helemaal met je eens.

KPN moet de app van o.a. Weerslag verwijderen van de KPN tv decoders.

En als ze er een weer app op willen zetten, kunnen ze beter Buienradar erop zetten.

 

De app Weerslag is volgens niet van KPN, dus kan KPN zelf niets aan de app aanpassen. 

 

Zelf gebruik ik de mobiel of tablet voor de weer app's. 😉😊


We kunnen gaan zitten bakkeleien over het nut van een app op de tv maar ik stel me op het misschien ouderwetse standpunt dat als iets beschikbaar wordt gesteld, het ook goed moet werken.

Opmerkingen als “is niet van KPN” doen dan ook niet ter zake.

Verder is de app Weerslag toen het nog wel werkte véél nauwkeuriger dan de app Buienradar (ook op de tv) die alleen een smal verticaal schermpje links laat zien.

Als je even weg moet, is de app Weerslag op de tv zeer handig om snel even te kijken of het gaat regenen.

Vooral voor die mensen die een mobiel alleen gebruiken waarvoor het ooit bedoeld was: om te bellen, niet als een mobiele mini laptop.

Dus KPN en Weerslag: aan de slag, zorg dat het z.s.m. weer werkt!


@APP WEERSLAG 

Helaas moet je toch bij Weerslag zijn om je beklag te doen.

Zie mijn link boven.

En op de mobiele telefoon kan je veel meer dan alleen bellen.

En als daar (mobiel of tablet) een app niet goed werkt, ga je toch ook naar de app maker en niet naar Apple of Android? 😉


Helaas moet je toch bij Weerslag zijn om je beklag te doen.

Nee, dit moet door KPN opgepakt worden en wellicht dat zij daar de leverancier van de app voor nodig hebben maar dat is niet het probleem van de abonnee.


@wjb 

Sorry, maar dit keer ben ik het niet met je eens.


Sorry, maar dit keer ben ik het niet met je eens.

Apps op de "oude" TV ontvangers worden daar door KPN op geïnstalleerd, niet door de abonnee.

En dat is waarom KPN de partij is die hier een oplossing voor zal moeten realiseren en daar wellicht de leverancier van de app op aan zal moeten spreken. De abonnee heeft geen enkele relatie met de leverancier van die app.

Op de TV+ Box ligt dat anders. Als je daar die app vanuit de Play store zou installeren (mocht die bestaan) dan speelt KPN geen rol in de correcte werking van die app anders dan dat het Android TV platform moet voldoen aan de standaarden. Op de TV+ Box zal je als abonnee dus zelf bij de leverancier van de app aan de bel moeten trekken.


@wjb

Dank voor je uitleg, maar wij denken hier beide toch anders over.

Laten we er s.v.p. geen discussie over maken. 😉

Mijn dank is groot,

Joop


Wederom de app WEERSLAG op de televisie, waarom lukt het KPN niet om dat goed werkend te krijgen?

  1. Eén op de drie keer start de app niet op, blijft hangen of moet zelfs het modem een reset krijgen.
  2. Het regent al weken in Nederland, op de app weerslag is al weken lang geen bui te zien: leeg scherm terwijl de klok linksboven wel meeloopt
  3. Temperatuur bij Vandaag is alle dagen het minimum en maximum hetzelfde. Bijvoorbeeld dus 7.5 / 7.5
  4. Meerdaagse verwachting heeft de laatste dag wel een minimum maar geen maximum.
  5. Temperatuur bij Vandaag en meerdaagse wordt verschillend weergegeven: de eerste met één cijfer achter de komma, de laatste als hele getallen

WAAROM MERKT NIEMAND DIT BIJ KPN EN WEERSLAG ?

Omdat het door niemand gebruikt wordt.  @wjb  heeft gelijk: voor gebruik op een tv-ontvanger is deze app ongeschikt. Gebruik gewoon Buienradar op de telefoon/tablet/pc, of Weerslag zelf, werkt ook prima volgens mij,@APP WEERSLAG


Wederom de app WEERSLAG op de televisie, waarom lukt het KPN niet om dat goed werkend te krijgen?

  1. Eén op de drie keer start de app niet op, blijft hangen of moet zelfs het modem een reset krijgen.
  2. Het regent al weken in Nederland, op de app weerslag is al weken lang geen bui te zien: leeg scherm terwijl de klok linksboven wel meeloopt
  3. Temperatuur bij Vandaag is alle dagen het minimum en maximum hetzelfde. Bijvoorbeeld dus 7.5 / 7.5
  4. Meerdaagse verwachting heeft de laatste dag wel een minimum maar geen maximum.
  5. Temperatuur bij Vandaag en meerdaagse wordt verschillend weergegeven: de eerste met één cijfer achter de komma, de laatste als hele getallen

WAAROM MERKT NIEMAND DIT BIJ KPN EN WEERSLAG ?

 

Ik vermoed dat de app sporadisch gebruikt wordt want dit is ook de eerste keer dat ik dit lees. Ik kan niet beloven dat dit op korte termijn opgelost kan worden maar ik zal dit in ieder geval voor je terugkoppelen naar de ontwikkelaars/beheerders van het platform. Welke ontvanger heb je exact in gebruik?