Skip to main content

Hallo,

 

Wij zijn oud Telfort klanten die zijn overgezet op KPN. Volgens mij zelfde netwerk, zelfde systeem dus zelfde kwaliteit. Nou niet dus. Sinds Telfort KPN is hebben we zeer veel last van wegvallen van tv signaal. Er zit dan ineens een grote dip in internet signaal waardoor normaaltv kijken niet mogelijk is. Dit is vooral in de avond( net het moment dat we tv willen kijken) meestal een minuut of 5 tot 10. Zeer irritant en bijzonder omdat we dit bij Telfort bijna nooit hadden heb al meerdere dingen gecheckt/gedaan (kabels checken vervangen, kastjes terug naar fabrieksinstellingen, alle andere apparaten van verbinding halen) maar dit helpt tot nog toe niet.

 

Graag zou ik hulp krijgen, en niet via de tool, want die is al zo vaak gedraaid.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. volledigheid

Wat is het merk van uw tv ontvanger? 


Arris VIP2952


Hoi @Geert1977, bij de overgang van Telfort naar KPN is er technisch niets gewijzigd. Dat is nog net zoals het bij Telfort was, dus dat je nu wegvallend beeld hebt staat daar los van. De kans is daardoor groot dat je dit nu ook zou hebben als het nog Telfort was gebleven. Wat gebeurt er precies als het beeld hapert? Valt het beeld weg, blijft het staan, krijg je een error of iets anders? Hoeveel tv-ontvangers heb je? Speelt het op een of op meerdere? En hoe is/zijn de tv-ontvangers verbonden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of gaat dat via een draadloze verbindingsset?


Hallo @Jasper ,

 

Laatste tijd is het: STB-NMC-400. Verbinding in huis schijnt. Maar daarvoor was het de euhm 404? Schakel naar ander kanaal en weer terug. Maar dat werkte dus niet. Is op 2 kastjes, maar ook via app naar chromecast. 1 via verbindingsset en 1 direct via kabel op xperiabox, en chromecast storing lijkt me dan dat het internet signaal niet goed is. Dat is ook waarom ik het zo raar vind. Word er inmiddels wel behoorlijk hopeloos van. Ook nu nog eens met het trage kastje.


Gebeurt dat ook op beide ontvangers tegelijkertijd, en werkt het internet nog wel op dat moment? Of valt dat dan ook weg? En welk type modem (Experia Box) heb je van ons? Zou je ook jouw forumprofiel volledig kunnen invullen? Dan kan ik de verbinding voor de zekerheid ook even nakijken.


@Jasper 

Is vaak op beide kastjes,en chromecast. Dus dan ook internetverbinding slecht valt erg ver weg naar 10 of 11, maar bij doorlopen speedtest is het zo weer goed als hij gaat uploaden. Bij volgende test is het dan ook weer goed.maar probleem tv loopt dan nog even door. Profiel aangepast.


Bedankt voor de gegevens @Geert1977, daarmee heb ik de verbinding nagekeken en die ziet er stabiel uit. Het signaal komt goed aan op de Experia Box V10, maar vanaf daar is het niet stabiel dus, via verschillende verbindingen. Had je de V10 ook al een reset gegeven? Je had het over de tv-ontvangers een frisse start geven en apparaten van de stroom/verbinding halen, maar of de modem ook opnieuw is ingesteld weet ik niet. Doordat alles lijkt te storen lijkt het meer aan een centraal punt te liggen, dan aan bijvoorbeeld de ontvangers. De modem is het eerste centrale punt in de verbinding. 


@Jasper 

 

Modem resetten is altijd mijn eerste stap. Dus ja dat is gebeurt. Meerdere malen.


Duidelijk, dan hoeven we dat niet nog een keer te proberen. Bij de storingen op de tv merk je het bij het live kijken van uitzendingen dus, weet je of het ook bij opnames of on demand gebeurt? Of is het specifiek bij live uitzendingen? Ik wil de Technische Dienst mee laten kijken hiernaar, en daarbij zoveel mogelijk informatie aan ze meegeven.


@Jasper daar stel je ene goede vraag. Opnames heb ik nog geen problemen mee gehad. Bij pauzeren en afwachten is het probleem er wel. Dus ik pauzeer tv en wacht bv 10 minuten, dan blijft beeld storend. Dit heb ik trouwens alleen op tv geprobeerd die via draadloze verbindingsset aangesloten is. Beneden als probleem zich voor doet ga ik vaak maar gewoon muziek luisteren(Cd). 

 

Misschien ook niet geheel onbelangrijk om te melden is dat men hier ook bezig is met straat en riool vernieuwing. Werkzaamheden liggen op dit moment stil en problemen zijn er ook minder.

 

Mijn vriendin heeft met thuiswerken ook veel last gehad van korte dipjes, maar we weten niet zeker of dit bij ons lag of bij haar werk aangezien die ook niet helemaal voorbereid waren op zoveel thuiswerkers, en meer collega's problemen hebben.


Dat kan een belangrijk detail zijn inderdaad, dat het ook wat minder stoort sinds ze niet meer aan het werk zijn kan doen vermoeden dat het met elkaar te maken heeft. Misschien is het dan ook verstandig om even te kijken of het goed blijft, en als het zich opnieuw voordoet dat we dan alsnog even kijken. 

De verbinding van je vriendin kan ook met de VPN van haar werk te maken hebben, dat die de drukte niet aan kan. Op de momenten dat zij die dipjes heeft, is de verbinding verder dan nog wel stabiel, of vertoont die dan ook hikjes?


@Jasper volgens haar vertoond die ook wel hikjes. Maar niet altijd. Kan het niet altijd checken omdat ik voor mijn werk elk de de wit uit ben


Dat maakt het lastiger om het te checken inderdaad, al weet ik niet zeker of ik het einde van de laatste zin helemaal goed begrijp.

Op het moment dat ze die dipjes ervaart, is dat dan ook te zien aan het tv beeld of de lampjes op de modem?


@Jasper haha, wat een mooie zin. Wou dus zeggen dat ik elke dag voor mijn werk de deur uit ben. Ik zal haar vragen om dat allemaal te checken wanneer het weer gebeurt. Tijdens die dipjes hebben we eigenlijk nooit tv signaal getest aangezien er gewerkt wordt dan en geen tv gekeken. Zal ook vragen of ze me de speedtestjes doorstuurt.

 

 


Haha, dat kon ik er niet uithalen inderdaad @Geert1977 :grin: Als je er niet bent is dat lastig om te merken, en ik snap dat je de tv niet aan hebt als er wordt gewerkt. Dat is hier net zo. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.