Skip to main content

Het geluid op kanaal 18 national geografic valt bij de reclames regelmatig weg. Soms is er wel geluid, dan weer niet

Er is inderdaad helemaal niets mis met stereo bij deze zender :blush: Wat er bijna 3 jaar geleden aan werd geleverd door NGC, daar kan ik nu weinig zinnigs over zeggen. Er bestaat natuurlijk een héle kleine kans (piepklein) dat jij wel blind en doof was op 3 juli 2017 maar het zou ook kunnen dat NGC toen  wél in Dolby aanleverde :wink:


Ik ga die pagina maar us aanpassen dan maar :wink::confused:


Zou je mijn vraag nog willen beantwoorden @hkh0512? :relaxed:

Ik heb een reactie ontvangen!

@hkh0512; de tv-mensen hebben het probleem met het geluid van de reclame niet kunnen reproduceren, wat inhoudt dat het in hun testopstelling op het moment van testen in ieder geval helemaal goed ging. Dat neemt natuurlijk niet weg dat jij (en anderen) hier wél problemen mee ervaart.

Maak je gebruik van een home cinema set of een versterker of iets dergelijks? Of hoor je het geluid via de tv zelf?

 


Hebben ze wel goed geluisterd toen de door mij genoemde reclame's langskwamen, @Maja_
Overigens heb ik het gisteren maar bij één reclame gehoord tijdens air crash investigation. De rest van het reclameblok was goed.


ik hoor het geluid via de tv


Maja schrijft:
Maak je gebruik van een home cinema set of een versterker of iets dergelijks? Of hoor je het geluid via de tv zelf?

 

ik hoor het geluid via de tv

Het maakt niet uit hoe. Ik heb de ‘storing’ al geconstateerd via de TV (hdmi dus), via de versterker (optical out dus) en via de draadloze koptelefoon op de analoge audio out v.d. ontvanger.


Men gaat deze kwestie nu iets dieper onderzoeken en de zender met een regelmatige interval monitoren om te zien of ze dit tóch tegenkomen. Ik hoop dat ze iets vinden zodat hier een stokje voor gestoken kan worden!


Het is ze gelukt om te achterhalen waar dit mis gaat bij sommige gebruikers!

Het lijkt er op dat enkele commercials/teasers van dit kanaal maar 1 audio spoor hebben. Rechts is meestal stil. Dit zelfde probleem wordt waargenomen bij 24Kitchen. Het gaat hier waarschijnlijk om tv's/audio installaties die van stereo een 5.1 situatie proberen te maken.  Als er dan 1 kanaal weg valt geeft dat vreemde effecten.

Dit probleem is nu gemeld bij de technische contactpersoon van de zender, men is er daar nu dus van op de hoogte dat dit probleem speelt en zal gaan zoeken naar de oorzaak en oplossing :relaxed: Dank @hkh0512 en @PeterG voor het melden en de duidelijke antwoorden op mijn vragen!

 


Het gaat hier waarschijnlijk om tv's/audio installaties die van stereo een 5.1 situatie proberen te maken.

@Maja_ Dit is technisch een uiterst dubieuze, zwakke, uitleg. Waarom hoor ik het dan ook via de draadloze koptelefoon op de ANALOGE uitgang van de decoder??? Volgens deze uitleg zou het daarop goed moeten zijn en dat is niet zo.
Verder is het in één reclameblok bij de ene reclame wel en de volgende dan weer niet. Dan is die uitleg toch volkomen onlogisch.

Hieruit volgend: ik zal ook eens via de laptop hier eens op gaan letten. Wedden dat…???

Overdag heeft NGC geen reclame dus zal 'm vanavond even aan laten via de laptop.

Het is ze gelukt om te achterhalen waar dit mis gaat bij sommige gebruikers!

Het is nu i.i.g. erkent als écht. Maar zelfs al had reclame geen geluid, zou je mij niet horen klagen. Al zou ik ook dát wel melden natuurlijk.

 

Dit zelfde probleem wordt waargenomen bij 24Kitchen

Klopt. Moet ook topic van zijn.


 Dit is technisch een uiterst dubieuze, zwakke, uitleg. Waarom hoor ik het dan ook via de draadloze koptelefoon op de ANALOGE uitgang van de decoder??? Volgens deze uitleg zou het daarop goed moeten zijn en dat is niet zo.

Ik weet hier zelf te weinig van om er een zinnig antwoord op te kunnen geven, dit heb ik doorgekregen van onze iTV mensen :wink: Ik ben in ieder geval erg blij dat men dit probleem nu in de smiezen heeft en er mee aan de slag gaat!


Net reclameblok langs gekomen. Geluid van alle commercials was goed. Zat er ook geen bij waarbij ik eerder (zie die reactie) waarbij ik het eerder had geconstateerd.

Zelf sla ik via opnemen de reclame altijd over (of spoel door) dus dat wordt toch nog even verplicht reclame kijken.