Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds de overgang van Telfort naar KPN ben ik zeer ontevreden over de slechte levering van internet en Televisie.

Het modem is een Experia  Arcadyan VGV7519 met Firmware Version:02.00.141W4

De TV ontvanger is een Arcadyan HBM2260. De TV is bekabel met Devolo DVS 1200 Powerplugs.  Tot de overgang heeft het vrijwel zonder problemen gewerkt.

Nu ondervind ik de volgende problemen

Regelmatig 'hangt’ mijn wifi. Dan kan ik niet vanaf mijn laptop inloggen op mijn modem/router. Om dit om te lossen moet ik deze 30 sec stroomloos maken. Daarna kan ik weer aanloggen enlijkt alles normaal te werken.

Het TV  stottert regelmatig en het TV geluid via mijn HEOS speakers kraakt.

Dit zijn nieuwe verschijnselen voor mij.

 

Sinds gisteren, na een reboot van mijn modem, heb ik geen TV signaal meer.  De ontvanger wil de software opnieuw downloaden.  Deze blijft uren op 20% hangen.  Volgens deze procedure https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm  de sofware proberen te verwijderen en opnieuw beginnen maar deze blijft dus uren op 20% hangen.   Met de kerst, al meer dan 24 uur geen TV signaal is zwaar kl%$**.

KPN kom nu met een oplossing die echt werkt.

 

Groeten McMellow

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Er zijn problemen met de tv ontvangers. Een update is daarvoor in de maak. Werkt internet wel goed met een bekabelde laptop of pc?


Er zijn problemen met de tv ontvangers. Een update is daarvoor in de maak. Werkt internet wel goed met een bekabelde laptop of pc?

 

Internet via bekabelde PC werkt prima.  Na 36 uur en heel vaak ontvanger resetten is uiteindelijk de software geladen en hebben we weer beeld.  Gisteravond  een opgnomen programma bekkn en dit gaf ook haperingen.  Opnieuw geladen software geeft nog geen verbeteringen, helaas


Zou je voor de zekerheid je profiel kunnen invullen @McMelloW? De problematiek omtrent de TV ontvangers is inderdaad bekend, dit zou echter geen effect moeten hebben op de werking van de wifi. Wat ik je nog wel zou willen aanraden is de wifi manager. Laat je even weten wat daaruit komt? 


Zou je voor de zekerheid je profiel kunnen invullen @McMelloW? De problematiek omtrent de TV ontvangers is inderdaad6  bekend, dit zou echter geen effect moeten hebben op de werking van de wifi. Wat ik je nog wel zou willen aanraden is de wifi manager. Laat je even weten wat daaruit komt? 

 

Profile aangevuld.  Hoewel de gegevens van modem/router en TV-ontvanger in mijn eerste posting vermeld zijn. 

 

Op plek waar ik zit, heb ik een signaal van -49db, 72Mbit/s volgens  de FRITZ!app op mijn mobile. Met Acrylic WiFi op de laptop  -50db  Toch hapert het TV signaal, met youtube streamen, maar ook met life TV kijken.

De router zit 6m van mij verwijderd.  Een muurtje van 10cm gasbeton blokken en 1 deur zitten er slechts tussen mij en de router. 

 


Ik heb na de meting voldoende gegevens om handelingen aan te sturen. Hiervoor zal ik via een privé-bericht contact met je opnemen.


Ik heb na de meting voldoende gegevens om handelingen aan te sturen. Hiervoor zal ik via een privé-bericht contact met je opnemen.

Beste Bram,

Zondag 03-01-2020 een antwoord op je privé bericht gestuurd. Helaas heeft er niemand op de aangegeven tijd en nummer gebeld.  Wat gaat KPN nu verder doen.?


Het is inderdaad op dat moment niet gelukt om contact op te nemen. Ondertussen is het voor je geregeld. Ik hoor graag als alles in orde is. :relaxed:


Uiteindelijk dus van de regen in de drup.  Experiabox V8 storterde en viel gewoon uit. Omgeruild voor een Experiabox V10. De KPN Thuisapp kan mijn wifi niet vinden.

Op een V8 kon je 32 DHCP bindings maken.  Op de v10 slechts 10. Nu ligt mijn domotica over hoop omdat de devices geen static ip meer hebben.  :angry::angry:

Fijn KPN jullie zijn echt klant vriendelijk met je service en apparatuur.

 


Hi @McMelloW. Ik vond een topic over V10 DHCP binding waar iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt. Zou je kunnen kijken of het daar gegeven advies helpt? 


Hi @McMelloW. Ik vond een topic over V10 DHCP binding waar iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt. Zou je kunnen kijken of het daar gegeven advies helpt? 

Dit topic had ik al gezien en gelezen. 

Vanwege de beperkingen van de ZTE H369A  moet ik dus een extra DHCP server optuigen op een ander extern apparaat.  De ongevraagde overgang van Telfort naar KPN is dus alles voor mij geen succes geworden.