Skip to main content

Pas geleden een nieuwe tv gekocht een samsung. 

Nu heb ik een interactive kastje van kpn daar op aangesloten via hdmi.

Ook heb ik een xbox one via een schakelkastje hdmi ( omdat ik maar 3 aansluitingen heb op mijn tv ) ook aangesloten op de tv.

Ook mijn soundbar is aangesloten via hdmi op de tv.

Nu als ik de xbox niet meer gebruik en naar het andere hdmi poort gaat dan heb ik geen beeld maar wel geluid.

Nu heb ik al van alles gebrobeerd. 1 alles gereset tv. Kpn kastje en dan werkt alles weer. 2 schakel ik weer naar ander hdmi poort voor de xbox dan is daar soms geen beeld maar wel geluid.

Heeft iemand dit probleem en hoe los ik dit op.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Ben

 

Met KPN (of een andere provider) gaat het niet werken met zo’n schakelkastje. Die moet ivm de HDCP protocollen direct op een tv aangesloten zijn.

Je hebt dan nog 2 HDMI aansluitingen over voor andere apparaten.

Eentje voor je game console en eentje voor de soundbar (HDMI ARC neem ik aan?). Dat zou dan HDMI 3 moeten zijn v.d. TV.

Verder tel ik maar 3 apparaten in je opsomming. Dan is een HDMI schakelkastje toch niet nodig? De tv heeft 3 HDMI ingangen (en HDMI 3 is tevens HDMI Audio Out via ARC).


Met KPN (of een andere provider) gaat het niet werken met zo’n schakelkastje. Die moet ivm de HDCP protocollen direct op een tv aangesloten zijn.

Je hebt dan nog 2 HDMI aansluitingen over voor andere apparaten.

Eentje voor je game console en eentje voor de soundbar (HDMI ARC neem ik aan?). Dat zou dan HDMI 3 moeten zijn v.d. TV.

Verder tel ik maar 3 apparaten in je opsomming. Dan is een HDMI schakelkastje toch niet nodig? De tv heeft 3 HDMI ingangen (en HDMI 3 is tevens HDMI Audio Out via ARC).

Kpn kastje zit rechtsreeks aangesloten op hdmi ingang.

Dus daar zit geen kastje tussen.

 


Dan zou het kpn kastje prima beeld moeten geven als je op je tv die bron kiest.

Overigens: gebruik je voor overige apparaten een electronisch schakelkastje of heeft ie drukknoppen?


Beste Peter ik heb er zo'n drukkastje tussen zitten, ik denk zelf dat deze voor problemen zorgt, ik zou graag met een kastjr mijn hdmi poorten willen uitbreiden ook nog voor een kastje met familie films en blueray speler erop aan te sluiten 


Met mechanische schakeling is sowieso niet aan te bevelen.

Dus koop een actieve hdmi switch. Misschien is deze wat? Om maar liefst 5 apparaten op één hdmi ingang van de tv aan te sluiten. Met afst.bed. om te schakelen.

bol.com: hdmi 5 → 1 switch.

Of dezelfde, iets goedkoper, voor 3 op 1.

bol.com: hdmi 3 → 1 switch.


Bedankt voor de tip gelijk 1 gehaald en aangesloten tot nu toe werkt alles goed.

Dank je wel voor je advies


Met mechanische schakeling is sowieso niet aan te bevelen.

Dus koop een actieve hdmi switch. Misschien is deze wat? Om maar liefst 5 apparaten op één hdmi ingang van de tv aan te sluiten. Met afst.bed. om te schakelen.

bol.com: hdmi 5 → 1 switch.

Of dezelfde, iets goedkoper, voor 3 op 1.

bol.com: hdmi 3 → 1 switch.

Nou het probleem blijft zich voordoen, wat me wel opvalt is dat het ITV kastje deze week zichzelf uitzet en opnieuw opstart. 

Verder vandaag weer geen beeld en wel geluid, heel de tv weer een reset moeten geven en dan werkt alles naar behoren snap er helemaal niks van 


Vreemd. Als je de kpn ontvanger rechtstreeks op de tv aansluit zou dat zonder meer moeten werken. De tv ontvanger mag niet via een hdmi switch aangesloten worden.

Ik ga er dus v.u. dat de ontvanger niet op de switch zit...

Welke ontvanger heb je van KPN?
En een ander puntje: er zit toch niet een (te) oude hdmi kabel van de ontvanger naar de tv.


Vreemd. Als je de kpn ontvanger rechtstreeks op de tv aansluit zou dat zonder meer moeten werken. De tv ontvanger mag niet via een hdmi switch aangesloten worden.

Ik ga er dus v.u. dat de ontvanger niet op de switch zit...

Welke ontvanger heb je van KPN?
En een ander puntje: er zit toch niet een (te) oude hdmi kabel van de ontvanger naar de tv.

Hoi,

Nee heb de ontvanger rechtreeks op de hdmi 1 poort aangesloten op de tv.

Ik heb nog de arcadyan 2260 boven ook.

HDMI oud dat kan ik weet niet hoe lang je met een hdmi kabel mag doen, maar hij is net zo oud als het kastje


Vreemd. Als je de kpn ontvanger rechtstreeks op de tv aansluit zou dat zonder meer moeten werken. De tv ontvanger mag niet via een hdmi switch aangesloten worden.

Ik ga er dus v.u. dat de ontvanger niet op de switch zit...

Welke ontvanger heb je van KPN?
En een ander puntje: er zit toch niet een (te) oude hdmi kabel van de ontvanger naar de tv.


Beste Peter,

heb wat zitten zoeken op het forum kwam een onderwerp tegen van iemand die hetzelfde probleem had.

het schijnt toch iets software matig te zijn met het kastje, ga morgen KPN bellen en vragen wat ze er aan kunnen doen en eventueel een nieuw ITV kastje opsturen. heb nu mijn ITV kastje van de slaapkamer gehaald en kon gewoon weer verder kijken op netflix.

Ook ben ik benieuwd of vandaag het signaal doorkomt had gisteren weer alleen geluid en geen beeld.

heb nu de xbox van HDMI 2 afgehaald.

de aansluiting die ik nu heb is Kpn itv direct met hdmi aangesloten op HDMI 1.

mijn soundbar is direct aangesloten op HDMI 3.

verder geen andere aansluitingen meer.

 


Okee. Prima. Bellen kan bij KPN elke dag dus ook i.h. weekend (btw 0800-0402). Ik zie dat dit topic ook al sinds 15 april loopt, dus ik zal eens een KPN moderator aan het jasje trekken. Die kunnen ook helpen, dan hoef je niet te bellen :wink: .

Als een hdmi kabel ca. 5 jaar of ouder is zou ik deze zeker vervangen. Je moet nu echt wel een hdmi 1.4 high speed kabel hebben. Als ze 5 jaar of ouder zijn kan het zelfs nog een hdmi 1.2 zijn. Dat is niet voldoende meer.

Doe wel eens een reset van het kastje. Ga naar instellingen en druk 2 X op de gele knop. Zet beide opties op JA en kies bewaren met OK. Procedure duurt ca. 12 minuten.


@Benjamin1971 Wat balen. In eerste instantie leek het probleem, mede dankzij @PeterG, opgelost te zijn, maar niets lijkt minder waar. 
Volgens mij heb je nog geen contact gehad met een van mijn collega's, klopt dit? 
Heeft de bovenstaande tip (reset kastje) nog iets opgeleverd? 


Okee. Prima. Bellen kan bij KPN elke dag dus ook i.h. weekend (btw 0800-0402). Ik zie dat dit topic ook al sinds 15 april loopt, dus ik zal eens een KPN moderator aan het jasje trekken. Die kunnen ook helpen, dan hoef je niet te bellen :wink: .

Als een hdmi kabel ca. 5 jaar of ouder is zou ik deze zeker vervangen. Je moet nu echt wel een hdmi 1.4 high speed kabel hebben. Als ze 5 jaar of ouder zijn kan het zelfs nog een hdmi 1.2 zijn. Dat is niet voldoende meer.

Doe wel eens een reset van het kastje. Ga naar instellingen en druk 2 X op de gele knop. Zet beide opties op JA en kies bewaren met OK. Procedure duurt ca. 12 minuten.

Hoi ik ga dit morgen proberen vandaag gewerkt ik en mijn vrouw allebei vitaal beroep dus tv vinden we wel even fijn in de avond, ik laat het je morgen even weten, zal ook even twee hdmi kabels halen 1.4 high speed.

Alvast super bedankt voor het advies


@Benjamin1971 Wat balen. In eerste instantie leek het probleem, mede dankzij @PeterG, opgelost te zijn, maar niets lijkt minder waar. 
Volgens mij heb je nog geen contact gehad met een van mijn collega's, klopt dit? 
Heeft de bovenstaande tip (reset kastje) nog iets opgeleverd? 

Nee heb nog geen contact gehad met ern collega, zoals omschreven ga ik morgen mijn best doen met de hdmi en het advies van Peter ik laat hrt jullie morgen weten, nu hopen dat Netflix het blijft doen, werken allebei in een vitaal beroep dus tv vinden we wel even fijn in de avond


Okee. Prima. Bellen kan bij KPN elke dag dus ook i.h. weekend (btw 0800-0402). Ik zie dat dit topic ook al sinds 15 april loopt, dus ik zal eens een KPN moderator aan het jasje trekken. Die kunnen ook helpen, dan hoef je niet te bellen :wink: .

Als een hdmi kabel ca. 5 jaar of ouder is zou ik deze zeker vervangen. Je moet nu echt wel een hdmi 1.4 high speed kabel hebben. Als ze 5 jaar of ouder zijn kan het zelfs nog een hdmi 1.2 zijn. Dat is niet voldoende meer.

Doe wel eens een reset van het kastje. Ga naar instellingen en druk 2 X op de gele knop. Zet beide opties op JA en kies bewaren met OK. Procedure duurt ca. 12 minuten.

Is een hdmi 2.0 nog beter ?


Nee, beter is niet echt de term.

HDMI 1.4 high speed is prima geschikt voor zelfs 3D Full HD (feitelijk 2 X 2D), dus absoluut rúim voldoende voor 2D HD.

HDMI 2.0 'hoort’ bij 4k doorgifte. Dus ook geschikt voor 2D HD natuurlijk.

Qua prijs maakt het niet erg uit als ik het zo opzoek.


Nee, beter is niet echt de term.

HDMI 1.4 high speed is prima geschikt voor zelfs 3D Full HD (feitelijk 2 X 2D), dus absoluut rúim voldoende voor 2D HD.

HDMI 2.0 'hoort’ bij 4k doorgifte. Dus ook geschikt voor 2D HD natuurlijk.

Qua prijs maakt het niet erg uit als ik het zo opzoek.

Goedemorgen, 2 kabels besteld hdmi 1.4.

Tv gisteravond geen probleem, kpn iccoon blijft ook in de smarthub staan, denk dat het toch aan de xbox ligt, likkt wel als deze aan is geweest alle instellingen eruit klappen, ben benieuwd met de nieuwe kabels of het dan nog gebeurd.

Kpn itv kastje een reset gegeven zoals aangeven. 


Reageer