Skip to main content

Mbt de lipsync problemen ben ik wel benieuwd welk merk tv iedereen gebruikt en welke HDMI kabel . Ik heb een Samsung tv en ik weet dat deze vaak meer lipsync problemen dan andere merken.

Daarnaast ben ik benieuwd welke HDMI kabel iedereen gebruikt. Ik ben op dit moment aan het testen met een net nieuwe HDMI 2.1 kabelen te testen of de lipsync problemen hiermee beter worden. Ik heb m net aangesloten en voorlopig zijn er geen lipsync problemen met dolby op de Arris terwijl ik die wel altijd had.

op de kpn webshop kun je een 2.1 kabel kopen voor slechts 7,50

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2600289/ultra-hdmi-kabel-15m/

 

Ps ik heb zelf een kabel van het merk drivv gekocht maar volgens mij is de kabel van kpn bijna dezelfde 

 Hier de rest van de conversatie, zoals verzocht :)

 

 

Mbt de lipsync problemen ben ik wel benieuwd welk merk tv iedereen gebruikt en welke HDMI kabel . Ik heb een Samsung tv en ik weet dat deze vaak meer lipsync problemen dan andere merken.

Daarnaast ben ik benieuwd welke HDMI kabel iedereen gebruikt. Ik ben op dit moment aan het testen met een net nieuwe HDMI 2.1 kabelen te testen of de lipsync problemen hiermee beter worden. Ik heb m net aangesloten en voorlopig zijn er geen lipsync problemen met dolby op de Arris terwijl ik die wel altijd had.

op de kpn webshop kun je een 2.1 kabel kopen voor slechts 7,50

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2600289/ultra-hdmi-kabel-15m/

Ik gebruik de kabel die erbij zat en 0 problemen. Ook samsung tv

  

  

@MennoG78  staat er toevallig ultra HDMI op de kabel? Maw is het een HDMI 2.1 kabel?

en heb je de kabel ook aangesloten op een 2.1 poort op je tv ? Als je tv dit ondersteunt is het meestal HDMI poort 4.

 

 

Mijn ontvanger zit inderdaad ook op HDMI4

De kabel die erbij zat is 2.1 Ultra HDMI 4K staat erop

 

 

 maar de lipsync problemen icm dolby op de sagem kunnen natuurlijk best het gevolg zijn van een verouderde HDMI kabel

 @MennoG78  heeft namelijk geen lipsync problemen en gebruikt de standaard geleverd kabel welke ik vermoed een 2.1 kabel is.

 Zou het niet zo kunnen zijn dat veel mensen de meegeleverde kabel niet gebruiken en direct de oude kabel van het oude kastje overzetten op de sagem?

 

ik ben nu al een tijdje aan het testen met de nieuwe kabel en ik ervaar opeens geen lipsync problemen meer met dolby terwijl ik die normaal direct had als ik schakelde van stereo naast dolby.

 

 

  

Ik gebruik ook de nieuwe kabel. En de lipsync is vooral heel slecht op Eurosport 1. 

En ook op alle espn kanalen. 

Met de LIVE streams. Heel kort op pauze omzeilt het vooralsnog. (Gelukkig)

 


Ik heb een hoogwaardig kabel gekocht ook geschikt voor 8K wellicht overkill maar ik dacht laat ik een goede kabel kopen -;)


@Thijs1963  gebruik je de kabel nu al of heb je deze besteld? En heb jij ook lipsync issues ?


Ik heb een hoogwaardig kabel gekocht ook geschikt voor 8K wellicht overkill maar ik dacht laat ik een goede kabel kopen -;)

 

Idem. (de kabel is bij mij 3 meter, DIW7022 staat in het kastje onder de LG Oled tv). 

Ik heb hem bij Bol.com besteld. (deze) 


Voor jaren terug is er tijdens een test bij Kassa in smaenwerking met een TU vastgesteld dat zelfs de goedkoopste HDMI-kabel, bijvoorbeeld van de Action, meer dan goed genoeg is.

Ga je alleen een veel langere lengte dan standaard gebruiken kan een hogere kwaliteit beter zijn.

Dus in principe moet iedere HDMI-kabel gewoon goed werken.

 


Voor jaren terug is er tijdens een test bij Kassa in smaenwerking met een TU vastgesteld dat zelfs de goedkoopste HDMI-kabel, bijvoorbeeld van de Action, meer dan goed genoeg is.

Ga je alleen een veel langere lengte dan standaard gebruiken kan een hogere kwaliteit beter zijn.

Dus in principe moet iedere HDMI-kabel gewoon goed werken.

 

 

Ja, maar niet op 4K.

En de goedkope kabels van Action moet je wel geluk hebben dat het een goede batch is en dat verschil bij Action nog al eens.

En wees eerlijk, zo duur was mijn kabel toch ook weer niet?

€ 17,99 voor een goede 8K HDMI 2.1 van 3 meter.


@JanD  het klopt dat het merk niet zoveel uit maakt. Maar het maakt wel uit of je hdmi 1.4 , 2.0 of 2.1 hebt. Voor 4k met Dolby vision of hdr10+ en een refresh rate van 60herz heb je bv een HDMI 2.1 kabel nodig (en een poort op je tv die dit ondersteunt. 
 

ik heb wel benieuwd of de mensen die lipsync problemen hebben gebruik maken van de kabel die bij de 7022 geleverd is of dat men gebruik maakt van de oude kabel. 
Anders kan ik het bijna niet verklaren waarom sommige mensen wel lipsync problemen hebben bij dolby en andere niet.


@joop2011  heb jij de kabel al en heb jij lipsync problemen?


@JanD  het klopt dat het merk niet zoveel uit maakt. Maar het maakt wel uit of je hdmi 1.4 , 2.0 of 2.1 hebt. Voor 4k met Dolby vision of hdr10+ en een refresh rate van 60herz heb je bv een HDMI 2.1 kabel nodig (en een poort op je tv die dit ondersteunt. 
 

ik heb wel benieuwd of de mensen die lipsync problemen hebben gebruik maken van de kabel die bij de 7022 geleverd is of dat men gebruik maakt van de oude kabel. 
Anders kan ik het bijna niet verklaren waarom sommige mensen wel lipsync problemen hebben bij dolby en andere niet.

Ik gebruik gewoon de standaard door KPN geleverde kabel.


En wel of geen lipsync problemen?


En wel of geen lipsync problemen?

Zelden


@joop2011  heb jij de kabel al en heb jij lipsync problemen?

 

Heel erg zelden.

Alleen een keer op kanaal 225 (f1 op zondag voorbeschouwing)

Maar verder zo goed als nooit.

Kabel heb ik vanaf dat ik hem heb (16 april 2023) er tussen zitten. 

 

Maar KPN is bezig om het helemaal op te lossen, heb ik in een andere topic begrepen. 


@JanD  het klopt dat het merk niet zoveel uit maakt. Maar het maakt wel uit of je hdmi 1.4 , 2.0 of 2.1 hebt. Voor 4k met Dolby vision of hdr10+ en een refresh rate van 60herz heb je bv een HDMI 2.1 kabel nodig (en een poort op je tv die dit ondersteunt. 
 

 

De HDMI versie is alleen van belang voor de hardware. 

Bij kabels gebruiken we de aanduiding  Standard, High speed of Ultra High Speed eventueel aangevuld met de term ethernet,  De Ultra High Speed variant  kan meer data verwerken en is daarom het beste voor de huidige maatstaven. Bron

 

Ik lees dat dit vooral gaat om de combinatie met de DIW, met de Vip 5202 en een merkloze High speed kabel nergens last van.

In principe zijn de Ultra High Speed kabels enkel nodig als de streamingdiensten worden gebruikt. 


 Gewoon de geleverde kabels en die werken goed.


@Thijs1963  gebruik je de kabel nu al of heb je deze besteld? En heb jij ook lipsync issues ?

Ik heb wel lipsync maar niet zoveel als ik op het forum lees en zeker niet altijd,dus opzich is het voor mij niet storend.

Of dat door mijn veel te dure 8K HDMI kabel komt weet ik niet.

persoonlijk denk ik van niet -;)

mvg