Skip to main content

Welke tv- en radiozenders zullen er volgens jullie bij moeten komen of verwijderd moeten worden om KPN nog beter te kunnen maken in het nieuwe jaar?

Admin update 1 oktober 2024: dit topic is door en voor gebruikers van de community geschreven. Meer informatie over wat KPN wel en niet doet met suggesties voor zenderwijzigingen, vind je hier. 

Ik ben bang dat het dan toch wel duurder gaat worden,  zeker als je de BBC ook nog weer afzondert van de overige internationale zenders (die wil ik namelijk allemaal), @Berteman.

Omdat, zoals ik al schreef, de abonnee dan meer mogelijkheden heeft een  zenderaanbod samen te stellen, dat beter aansluit bij de interesse en behoefte @Ratonesque 

Vooropgesteld dat ik niet precies weet hoe KPN tot de prijsstelling van de verschillende pakketten komt lijkt het mij logisch dat je de prijs het meest kan drukken door zenders over zoveel mogelijk klanten te spreiden, @Berteman.

En denk maar niet dat een pakket van 30 zenders maar €7,50 gaat kosten...

Het is niet alleen aantal zenders. Zeker wat betreft basispakket. Daar is het ook kpn tv infrastructuur. Een kleiner basispakket zal het niet goedkoper maken. 

En als nu een 'duurdere' zender wordt ingekocht kan kpn een prijs bedingen op basis van potentiële kijkers als het aantal huidige pluspakket gebruikers. 

Van veel kleine pakketjes als dan Engels, TV5/TVE ofzo moet je maar afwachten hoeveel mensen die zenders nemen die duur voor inkoop zijn. Beide redenen zal zo'n pakketje veel te duur maken. Dan neemt geen consument het meer.

Travelxp (of iets soortgelijks). Keek veel na Travel Channel, sinds die weg is, zou een vervanging welkom zijn.

Ik kan geen specifieke reiszender vinden die voor Europa/Nederland beschikbaar is, @Manfred73 . Travelxp, een Indiase zender, is in Europa inderdaad gestopt. En Travel Channel, VS, ook. Maar reisprogramma's gelukkig genoeg om je toch ten dienst te zijn. Een greep:

Denkend aan Holland

Dwars door de lage landen

Floortje…

Rail Away

Op Nat.geo.ch. oa Europe from above, Africa from above

Ik vertrek

Een vakantiehuis onder de Griekse zon

En de BBC natuurprogramma's vind ik ook reisprogramma's

En ja, bovenstaande kijk ik graag.

Ik was vorige week in Antwerpen, en daar zag ik toevallig TravelXP voorbijkomen.

Dat was zeer waarschijnlijk via een Samsung televisie @Manfred73 . Want Samsung heeft 'm in het aanbod Samsung TV Plus. Ik heb 'm hier inderdaad ook daardoor.

@PeterG 

Wat ben jij vroeg op voor jouw doen!  

TravelXP zit op de Astra 2 en die kan ik daardoor ontvangen. Alleen zonder Nederlandse ondertiteling.

Astra 2E / Astra 2F / Astra 2G (28.2°E)
28.2°E action_collapse.gif1Astra 2F 11493.75 H 91 U.K. DVB-S QPSK 22000 5/6 33.8 Mb/s  2 2091 KingOfSat charts update form
  zap.gif Travelxp   Travel Sky Digital FTA 22313 2319 2320 eng  257  2319    2024-08-01 +

Helaas, ik heb geen Samsung TV of Astra.

Vond het wel een leuk kanaal.

Ik was even eruit @Noordzee .

Moest even zoeken @Manfred73 , maar Travelxp heeft kpn volgens mij nooit gehad. Travel Channel wel. Ooit. Is eruit sinds februari 2019.

Radio Joe

Ik zou de MUBI app willen tippen. MUBI is een arthouse / filmhuis films TV app waarmee je op hele goede kwaliteit erg goede en bijzondere films kunt kijken. Het abonnement is niet gratis overigens. Het zou mooi zijn wanneer KPN TV+ deze app in haar aanbod op zou nemen. 

Geldt ook voor Picl. Is niet te downloaden op de + Box, maar is ook niet echt nodig omdat de +Box een ingebouwde Chromecast heeft waarmee je eenvoudig de films vanaf je app op de telefoon naar de +Box  stuurt, @HansBakker

Dit kan ongetwijfeld ook met de MUBI-app.

Alle beschikbare apps voor TV+ (Android-TV) kun je zelf uit de Google Play Store downloaden @HansBakker .

MUBI is beschikbaar in de Play Store op de DIW7022. 

Alle beschikbare apps voor TV+ (Android-TV) kun je zelf uit de Google Play Store downloaden @HansBakker .

MUBI is beschikbaar in de Play Store op de DIW7022. 

Klopt! Net even getest, zit gewoon in de Playstore op de +Box. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Picl.

Dus @HansBakker moet gewoon even in de Playstore kijken.

Nee...ik ga niet over JOE beginnen.... ik hou me in.

Omdat begin volgend jaar MTV stopt met MTV80s, MTV Live en MTV90s wordt de leegloop met muziekzenders nog groter. Bij KPN alleen MTV80s en MTV Live.

Ik zou dan als vervanger nieuwe muziekzenders toevoegen. Stingray LiteTV, Stingray iConcerts, Stingray Festival en Dance TV.

Het bedrag voor het pluspakket is hiervoor inmiddels al aangepast dus kom maar door...

Reageer