Skip to main content

Als 12 jarig Telfort Klant heb ik een warm onthaal ontvangen van KPN.

Op 28 oktober 2020 is de incasso fout gelopen voor het eerst ooit. Direct het bedrag handmatig overgemaakt op dezelfde dag. Op 9 november ontvang ik een brief dat de incasso van oktober niet gelukt is en of ik het alsnog wil overmaken. Daar gaat het al mis, maar begrijp het, dat is een geautomatiseerde brief. Ik kijk voor de zekerheid toch even of ik wellicht het foutieve iban nummer heb ingevuld. Alles klopt.

Vervolgens ontvang ik nog een brief op 26 november. Nu denk ik, wat is hier aan de hand. Ik kijk toch nogmaals op mijn afschriften en wat blijkt, de handmatige betaling is teruggestort op 17 november met de mededeling, 2x betaling AUT.incasso. Ik denk daar bij het afboeken zit iemand te slapen. Ik maak vervolgens het bedrag wederom over.

Eind december smeert KPN mij plots € 20,00 kosten aan, vanwege nalatigheid. Ik bel rustig op en er wordt een terugbelverzoek aangemaakt. Na 9 dagen niet teruggebeld te zijn, bel ik zelf afgelopen donderdag de 7e januari 2021 zelf op. Een medewerker neemt op en gaat t even uitzoeken. Na 6/7 minuten wordt de verbinding plots verbroken. Ik bel nogmaals op en krijg nu een jong meisje aan de lijn. Ze krijgt de gegevens niet op haar scherm en na lang wachten, zet ze mij in de wacht om inlichtingen te vragen bij de financiële afdeling. Na 10 minuten verwacht ik niets anders dan dat zaken langs elkaar heen hebben gelopen maar tot mijn grote verbazing, zeggen ze mij dat de kosten terecht zijn. 😂

Het meiske kletst maar wat raak en heeft het over de factuurdatum van 23 oktober, dat ik dan nog niet betaalt had enzo en nog veel meer. Die wist blijkbaar niet dat de factuur datum niet hetzelfde is als incassodatum. Het is te triest voor woorden dat zulke mensen daar werken. Ik zeg, ziet u dat ik op 28 oktober betaalt heb, ja zegt ze, nou wat is dan t punt. Vervolgens hangt mevrouw doodleuk op, omdat t haar te moeilijk werd.

Uiteraard bel ik weer. Deze medewerker had wel verstand van zaken en gaat ook weer verhaal halen bij de financiële afdeling. Ook hij komt terug met het verhaal dat ik te laat heb betaald en dat in de brief van 9 november stond dat ik voor 24 november moest betalen. Dat die brief al gedateerd was en KPN mij zelf het bedrag teruggestort heeft die ik zelf had overgemaakt op 28 oktober was niet relevant. Meneer schaamde zich ook kapot, maar zo had hij te horen gekregen van de financiële afdeling en hij mocht de kosten niet intrekken. Hij snapte er ook helemaal niks van, maar kon en mocht niks. Inmiddels had ik ruim een uur aan de telefoon gehangen.

De naam vd persoon die hier verantwoordelijk voor is, kreeg ik niet, maar die moet zich kapot schamen en een reprimande krijgen.

Ik ben hier helemaal niet van, maar per direct heb ik mijn abonnement opgezegd, na 12 jaar. Ook het bedrag gestorneerd en zonder kosten overgemaakt. Die mogen ze via de deurwaarder gaan innen als ze lef hebben...

Goed werk KPN 🤩👌

admin: titel aangevuld voor de volledigheid 

 

 

Beste @Gar77, welkom op het forum.

Het is erg vervelend dat er zoveel verwarring over betalingen is ontstaan. Wanneer je het bedrag handmatig over maakt is het belangrijk dat er wel gegevens in de beschrijving staan waardoor een medewerker dit handmatig aan jouw abonnement kan linken. Voeg altijd jouw klantnummer aan een handmatige betaling toe, anders zijn wij genoodzaakt deze terug te storten. Ik ga uit van de kunde van mijn collega's. Als meerdere, verschillende medewerkers van de afdeling betalingen aangeven dat de herinneringskosten terecht zijn, dan zijn de kosten helaas terecht. Als laatste wil ik je aanraden om de gefactureerde bedragen wel over te maken. Dit voorkomt extra herinneringskosten of in het ergste geval een incasso bureau. 


Beste @Gar77, welkom op het forum.

Het is erg vervelend dat er zoveel verwarring over betalingen is ontstaan. Wanneer je het bedrag handmatig over maakt is het belangrijk dat er wel gegevens in de beschrijving staan waardoor een medewerker dit handmatig aan jouw abonnement kan linken. Voeg altijd jouw klantnummer aan een handmatige betaling toe, anders zijn wij genoodzaakt deze terug te storten. Ik ga uit van de kunde van mijn collega's. Als meerdere, verschillende medewerkers van de afdeling betalingen aangeven dat de herinneringskosten terecht zijn, dan zijn de kosten helaas terecht. Als laatste wil ik je aanraden om de gefactureerde bedragen wel over te maken. Dit voorkomt extra herinneringskosten of in het ergste geval een incasso bureau. 

Uiteraard komt er geen dubbeltje extra jullie kant op. Totaal incompetent jullie afdeling. Als KPN niet fatsoenlijk betalingen kan verwerken, is dat jullie probleem, niet van de klant. In de brief van 9 november wordt verzocht of ik het bedrag handmatig kan overmaken, dat was al 12 dagen eerder gebeurd. Foutieve brief, maar uiteraard daar wordt over gezwegen. 😂 Vervolgens wordt het 8 dagen later retour gestuurd met omschrijving “2x automatische incasso” dus ze weten ook nog heel goed voor wie het bedrag bestemd was. Logisch want mijn postcode en huisnummer stond in de omschrijving. Doe je werk fatsoenlijk, zou ik zeggen. 3 weken later mijn betaling restitueren, zonder mededeling of dat ik het gezien heb, en dan 20€ herinneringskosten in rekening brengen is dus niet fatsoenlijk. 3 terugbelverzoeken achter laten en niet teruggebeld worden evenmin. Zijn jullie wel helemaal goed bij de kokosnoot ?

Bedrag inclusief kosten heb ik uiteraard gestorneerd en zonder kosten overgemaakt. Als deze kul wederom jullie antwoord is, dan had je beter niks kunnen schrijven. Wat een lef om nogmaals te herhalen maak alle kosten wel over. Knal hem maar meteen door naar de deurwaarder om die 20€ op te halen. Iedere rechter zal korte metten maken met deze handelswijze.