Skip to main content

We hebben bij ons glasvezel pakket een tv gekregen.

 

Vonden het al apart dat hij met postnl in de originele tv doos verzonden werd maar weggezet tot dat we kklaar waren met de verbouwing van de kamer.

Kamer is klaar en we openen de doos……

 

 

Ik ging er niet vanuit dat ik alles direct moet controleren voor ik het onvangen heb….

Wat nu ?

Vervelend @Torretje12 !

Je kunt morgen hiervoor bellen. 

Voor vragen over de levering van het welkomstcadeau kan je terecht bij Sidekix. Zij zijn op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Bron:

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dadministratief%2D141/welkomstcadeau%2Dveelgestelde%2Dvragen%2D561113


Ik ging er niet vanuit dat ik alles direct moet controleren voor ik het onvangen heb….

Dat moet altijd. Bij elk pakketje wat u ontvangt. 

Hoe lang is het geleden dat PostNL de tv bij u bezorgd heeft? Als dat al 3 of 4 weken of langer geleden is, dan denk ik dat u een probleem heeft...


We hebben hem ontvangen toen we op vakantie waren die direct controleren was ook niet van toepassing.

 


We hebben hem ontvangen toen we op vakantie waren die direct controleren was ook niet van toepassing.

 

Gewoon morgen bellen, er bestaat ook nog zoiets als garantie.


Ga ik zeker doen bedankt voor de hulp zover


Nou helaas word ik doorgestuurd naar een nummer van Philips,  deze stond ook versteld want die zijn alleen van de technische dienst.

Dus terug bij af, nou raad die mij aan bij postNL contact op te nemen, maar daar kan alleen de gene die het verzend contact opnemen vertelde ze mij.

Dus ik denk dat de TV de vuilnisbak helaas in beland,  lekker zo een actie ….  Vond het overigens ook wel apart dat het verzonden word in de doos van de TV zelf en niet iets beter verpakt.

Er vanuit gaande dat er niet even netjes bij pakketbezorgers word omgegaan met alle pakketten.

 

Overigens heb ik niet kunnen controleren want wij waren 3 weken op vakantie dus de week tijd zoals de gene aan de telefoon zei had sowieso al niet gelukt.

Zonde


Wat ontzettend balen dat je het welkomstcadeau defect hebt ontvangen, @Torretje12!

Het is tegenwoordig heel normaal om een artikel als een televisie in orginele doos te versturen. Hiervoor wordt vaak gekozen als de originele doos sterk genoeg is. Zo wordt er minder verpakkingsmateriaal verbruikt. En dat is beter voor het milieu.

Ik begrijp dat je het pakket al enige tijd in huis hebt, maar deze niet direct gecontroleerd had. Wanneer je een pakket ontvangt, is het belangrijk om deze zo snel mogelijk te controleren. Zo weet je of het artikel defect is of niet. Nu je het pakket al een tijdje in huis hebt, is het ook lastig om te zeggen of de beschadiging tijdens het bezorgen is gekomen of dat dit door de verbouwing thuis komt.

Heb je al gebeld met Sidekix zoals @Noordzee voorstelde?

Vervelend @Torretje12 !

Je kunt morgen hiervoor bellen. 

Voor vragen over de levering van het welkomstcadeau kan je terecht bij Sidekix. Zij zijn op werkdagen van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur bereikbaar op 088 6237 006 (lokaal tarief).

Bron:

https://forum.kpn.com/kennisbank%2Dadministratief%2D141/welkomstcadeau%2Dveelgestelde%2Dvragen%2D561113

En die geven aan dat er niets meer te doen is? Dan ben ik bang dat ik je ook niet verder kan helpen. Sidekix levert namelijk de welkomstcadeaus voor ons uit. Zij gaan ook over de garantie bij levering. 


Bedankt voor het bericht, tijdens het arriveren van pakket was ik net een dag op vakantie en 3 weken later pas thuis gekomen.

 

Maar het is niet anders , kapot is kapot en begrijp dat er weinig na zo een tijd aan te doen is .

De bak gaat die helaas maar in.

 


En die geven aan dat er niets meer te doen is? Dan ben ik bang dat ik je ook niet verder kan helpen. Sidekix levert namelijk de welkomstcadeaus voor ons uit. Zij gaan ook over de garantie bij levering. 

 

Dat is natuurlijk onzin. Als een onderaannemer je laat zitten kun je gewoon de opdrachtgever aansprakelijk stellen. KPN moet dit gewoon goed oplossen. Die moet het voor de klant oplossen en kan het dan eventueel onderling met de vervoerder en/of Sidekix oplossen. Maar moet daar de klant verder niet mee lastigvallen.


Bedankt voor het bericht, tijdens het arriveren van pakket was ik net een dag op vakantie en 3 weken later pas thuis gekomen.

 

Maar het is niet anders , kapot is kapot en begrijp dat er weinig na zo een tijd aan te doen is .

De bak gaat die helaas maar in.

 

Ik vind de reactie vanuit KPN ook wel wat makkelijk. 

Heb je de TV nog? Mogelijk kun je er iets mee richting je inboedelverzekering? 


Inboedelverzekering kun je direct wel vergeten,... Probeer maar aan te tonen hoe de schade is ontstaan, tevens is de aankoopfactuur belangrijk. Wie eist bewijst. Product is namelijk een cadeau. Ik wijs het direct al af. Geld krijgen voor een gratis ontvangen product is hetzelfde als het achteraf verzekeren van een brandend huis, niet mogelijk dus. Daarvoor is sidekix, zij zijn verantwoordelijk voor correcte levering en kunnen de transporteur aansprakelijk stellen, maar als dit buiten leveringstermijn is, is het helaas jammer.

 

Tevens heb je minimaal een inboedel all risk nodig, een normale dekt dit tegenwoordig niet meer. Wanneer het plaatje dus wel kloppend zou zijn, dan heb je al een juiste verzekering nodig, vaak met standaard een verplicht eigen risico van 100€. Dan krijg je bij nieuwwaarde hooguit 300€ afhankelijk van de huidige nieuwwaarde regeling.