Skip to main content

Goedemorgen KPN,

 

Graag ontvangen wij een 4K tv ontvanger (klein) gezien wij de tv situatie gaan veranderen. Van staand naar hangend aan de muur. 

Of is dit evt dmv een kaart (die achterin de tv kan) mogelijk?

 

Ik hoor het graag. Alvast bedankt voor de gedane moeite. 

 

Vriendelijke groet,

 

S.G. Van Den Hoek 

Hallo @Vd Hoek ,

Je krijgt die ontvanger als bestaande klant alleen maar als je het aanvullende 4K-pakket erbij neemt. Dat pakket kost 2,50 per maand en als je nog geen KPN-Hussel hebt, dan moet je ook over naar Hussel. Dat overstappen naar KPN-Hussel kan veranderingen opleveren in de voorwaarden. (denk aan het mogelijk kwijtraken van het gratis ESPN-pakket.)

Wil je het aanvullende 4K-pakket? Regel dat (incl. de mogelijke overstap naar KPN Hussel) via MijnKPN of anders morgen vanaf 8.00 via 0800-0402.

Een insteekkaart (CI+-module) bestaat niet bij KPN TV. Wel bij Digitenne, maar dat is heel wat anders. 


Hoi @Vd Hoek 
Ik begrijp niet wat staand of hangend van de TV met de grootte van de ontvanger te maken heeft, maar als je een moderne TV hebt dan kun je misschien ook de KPN app gebruiken dan heb je de tv-ontvanger niet nodig. (niet terugsturen want dan heb je geen TV abonnement meer.)
 


@huistijger

Daarbij is het wel belangrijk om te vermelden dat de beeldkwaliteit van de app zwaar tegenvalt in vergelijking met de beeldkwaliteit van de ontvanger. 
 

Zelf kijk ik Digitenne via het CI+-module, maar ik heb ook de KPN-app tot mijn beschikking. Die gebruik ik sporadisch voor ESPN. (Die zender krijg ik niet via Digitenne.) Maar het verschil in beeldkwaliteit is stuitend. 


Bedankt. Het gaat erom dat wij nog een verouderde grote tv ontvanger hebben die werkt via infrarood (afstandsbediening). Wanneer de tv aan de muur gehangen wordt en de tv ontvanger erachter verwerkt. Dat deze niet met de afstandsbediening communiceert. Van vrienden gehoord dat de 4K ontvanger wel goed communiceert wanneer deze achter de tv hangt. 
 

groet. 


Bedankt. Het gaat erom dat wij nog een verouderde grote tv ontvanger hebben die werkt via infrarood (afstandsbediening). Wanneer de tv aan de muur gehangen wordt en de tv ontvanger erachter verwerkt. Dat deze niet met de afstandsbediening communiceert. Van vrienden gehoord dat de 4K ontvanger wel goed communiceert wanneer deze achter de tv hangt. 
 

groet. 

 

Zoals boven aangegeven, dan moet u via MIJNKPN of  (gratis bellen) 08000402 en een 4K abonnement ( € 2,50 per maand extra) nemen.

Dan krijgt u de Arris VIP 5202

Deze werkt dan via Bleu-Tooth. 

 

Persoonlijk zou ik niet voor de KPN ITV app kiezen, het is wel een optie natuurlijk.

Je behoud zo wie zo minimaal 1 KPN tv ontvangen (ook al gebruik je hem niet).

Maar momenteel is de HD stream maar 5Mb/s en dus de kwaliteit iets lager van het beeld.

 

HD streams:

KPN ITV app:                        5 Mb/s

HD (gecompimeerd):           7,5 Mb/s

HD glas (originele stream)  12,5 Mb/s

HD glas zenders zijn helaas vanaf 661 - 670 en u moet dan glasvezel hebben (FTTH)

Helaas nog maar 10 zenders en helaas nog steeds niet vanaf 1 😣😪

 

De originele stream (zoals KPN die ook binnen krijt, heeft uiteraard het mooiste beeld.😉


verwijderd


Hallo @Vd Hoek aks je voor dat soort zaken wilt bellen kan dat vanaf morgen weer, maar in MijnKPN is het ook goed zelf te regelen.

 


@Vd Hoek , De 4K-ontvanger (Arris VIP5202) heeft een AB die d.m.v. bluetooth met de ontvanger communiceert. Hierdoor kun je deze ontvanger 'verstoppen', achter de TV, als daar ruimte voor is, maar ook in een kast bijvoorbeeld en achter een deurtje. De ontvanger is dus uit het zicht te plaatsen.   


@Vd Hoek , De 4K-ontvanger (Arris VIP5202) heeft een AB die d.m.v. bluetooth met de ontvanger communiceert. Hierdoor kun je deze ontvanger 'verstoppen', achter de TV, als daar ruimte voor is, maar ook in een kast bijvoorbeeld en achter een deurtje. De ontvanger is dus uit het zicht te plaatsen.   

 

Let er wel op, dat hij zijn warmte kwijt kan.

Appratuur wordt altijd warm (ook al is het niet veel), maar in opgesloten ruimte zonder koeling kan hij wel eens te warm worden. 😉


Heel fijn. Ik ga dit morgen even regelen. Via de app zie ik momenteel geen optie om het abonnement aan te passen. 


Ok @Vd Hoek ,

Succes morgen. Tip: bel meteen om 8.00. Dan is het nog rustig in de lijn. (en graag geholpen natuurlijk..👍)


Heel fijn. Ik ga dit morgen even regelen. Via de app zie ik momenteel geen optie om het abonnement aan te passen. 

Mogenlijk heeft u nog geen Hussel abonnement? Dat zal dan eerst moeten. Bij de oudere abonnementen is geen 4K optie.


Heel fijn. Ik ga dit morgen even regelen. Via de app zie ik momenteel geen optie om het abonnement aan te passen. 

Mogenlijk heeft u nog geen Hussel abonnement? Dat zal dan eerst moeten. Bij de oudere abonnementen is geen 4K optie.

 

En dat kan wel via MIJNKPN dacht ik.

Of je meteen een 4K abonnement dan via MIJNKPN kan afsluiten weet ik niet.

Ik denk ook dat het beste is om morgen 08000402 (gratis) te bellen.

4K abonnement is € 2,50 per maand extra en kan je eventueel na 6 maanden opzeggen. 😉

 

P.S.

“off topic”

Volgens mij wordt het tijd om standaard een Arris VIP 5202 te sturen naar klanten die deze willen hebben i.v.m. de Bluetooth functie.

Voor HD is de 2260 en 2952 beide perfect (beeld HD is ook hetzelfde als bij de 5202)😉


We hebben inderdaad een hussel abonnement. Dus dat moet geen probleem zijn. Nogmaals dank. 


We hebben inderdaad een hussel abonnement. Dus dat moet geen probleem zijn. Nogmaals dank. 

Heeft u glasvezel? Zo nee, welk snelheid is op uw adres haalbaar? Onder de 100 mbit krijgt u geen 4K ontvanger dacht ik...


Ah ok. Wij wonen in het buitengebied en inderdaad onder de 100 mb haalbaar. Wordt nog een dingetje dan.  


Ah ok. Wij wonen in het buitengebied en inderdaad onder de 100 mb haalbaar. Wordt nog een dingetje dan.  

Dan is de 5202 helaas niet leverbaar @Vd Hoek 


Ah ok. Wij wonen in het buitengebied en inderdaad onder de 100 mb haalbaar. Wordt nog een dingetje dan.  

@Vd Hoek 

Toch maar even proberen morgen bij 0800-0402. Tenzij je ver onder de 100 MB zit, dan wordt het lastig. Maar niet geschoten, is altijd  mis. 


Hoi @Vd Hoek . Ik zie dat alles eigenlijk al gezegd is.

Nu ik buitengebied lees, vrees ik dat je niet voldoende bandbreedte hebt. Uiteraard hoop ik van wel.


Dit is ook nog een optie.


Ah ok. Wij wonen in het buitengebied en inderdaad onder de 100 mb haalbaar. Wordt nog een dingetje dan.  

@Vd Hoek

Toch maar even proberen morgen bij 0800-0402. Tenzij je ver onder de 100 MB zit, dan wordt het lastig. Maar niet geschoten, is altijd  mis. 

@Vd Hoek 

Wat zeiden ze bij 0800-0402? 


@Vd Hoek 

Is het nog gelukt bij 0800-0402? 


Het kan inderdaad niet vanwege de snelheid.