Skip to main content

Wie bepaalt wat er op tv komt ?

De TV-zenders bepalen dat en bij de NPO-zenders bepalen de omroepen de programmering.   

(En hier in huis ben ik tevreden als ik de hele middag naar het wielrennen kan kijken 😂, de vrouw mag dan 's-avonds naar haar favoriete series kijken...) 

 


De TV-zenders bepalen dat en bij de NPO-zenders bepalen de omroepen de programmering.   

(En hier in huis ben ik tevreden als ik de hele middag naar het wielrennen kan kijken 😂, de vrouw mag dan 's-avonds naar haar favoriete series kijken...) 

 

Dat is leuk als je van wielrennen houd , het gaat mij om het opnemen en al die herhalingen. 

Ik ben geen 20 meer maar wat een bagger is er op de TV , de ene wordt nog meer herhaald als de andere.

Denk je een serie te volgen , mis , is er iemand in de laatste aflevering dood gegaan is hij weer springlevend omdat de serie weer overnieuw is begonnen.

Wanneer je bij de KPN een serie heb geprogrammeerd die b.v. tussen 18u00 en 19u00 is geprogrammeerd en het serienummer veranderd neemt hij die weer niet op.

Je kan veel beter een serieprogramma programmeren maar niet serienummer gebonden , dan beslist de kijker zelf of hij de oude of nieuwe serie wilt volgen zonder er eentje te missen.

 


Tsjaa, dat is een hele andere vraag. Misschien een nieuw topic starten? 


KPN bepaalt dat niet @jc-1954 , KPN is slechts een doorgeefluik.

KPN bepaalt wèl welke zenders er doorgegeven worden, maar niet de programmering.

 

 


KPN bepaalt dat niet @jc-1954 , KPN is slechts een doorgeefluik.

KPN bepaalt wèl welke zenders er doorgegeven worden, maar niet de programmering.

 

 

Begrepen , maar wist niet WIE precies de zendervolgorde in elkaar flanst.

Je kan tot de conclusie komen dat degene die bepaalt welke aflevering van welke serie er uitgezonden gaat worden een vorm van dementie moet hebben , wat een puinhoop is dat.

Thanks , dat wilde alleen ff weten.


Er zijn series en seizoenen het gebeurd inderdaad regelmatig dat seizoenen van een serie door elkaar heen lopen.

 

U bedoeld met onderstaande zin vermoedelijk een nieuw seizoen van een serie.

"Je kan veel beter een serieprogramma programmeren maar niet serienummer gebonden , dan beslist de kijker zelf of hij de oude of nieuwe serie wilt volgen zonder er eentje te missen."

Hoe dat opnemen van de diverse seizoenen van een serie werken weet ik verder niet.

Uit de beschrijving haal ik dit : Druk op de Gids knop op de afstandsbediening, kies je serie, klik op OK en daarna op Plan serie opname.

Daar uit maak ik op dat er niet naar de seizoenen wordt gekeken, maar nogmaals dat weet ik verder niet.

 


Bij mij bepaalt mijn vrouw wat op TV komt. 😍


Bij mij bepaalt mijn vrouw wat op TV komt. 😍

Je heb altijd baas boven baas 😉.


Er zijn series en seizoenen het gebeurd inderdaad regelmatig dat seizoenen van een serie door elkaar heen lopen.

,,Uit de beschrijving haal ik dit : Druk op de Gids knop op de afstandsbediening, kies je serie, klik op OK en daarna op Plan serie opname’’.

Inderdaad Galdor,

Voorbeeld van een serie opnemen/programmeren om ± dezelfde tijd ;

Vandaag ;        Serie 5 , Aflevering 20.  Geprogrammeerd en wordt opgenomen.

Morgen ;          Serie 2 , Aflevering 18.  Wordt niet opgenomen !

Overmorgen ;  Serie 5 , Aflevering 21. Wordt wel weer opgenomen.

Het komt ook wel eens voor dat serie programma’s een verkeerd nummer heeft gekregen en dan niet wordt opgenomen.

 

Voordat ik TV van de KPN had had ik een S**y DVD recorder , toen werden veelal de serie uitzendingen op een vaste dag en tijd werden uitgezonden.

Daar kon je via de TV-Gids een programma programmeren maar daarnaast kon je de aanvang en stoptijden zelfs nog aanpassen.

Maar nu met al dat geschuif en vooral al die herhalingen weet de KPN gids het ook niet meer alleen wanneer het seizoennummer van de serie veranderd wordt er ook niet meer opgenomen en aangezien ik alles opneem vindt ik dat ,,minder prettig’’ 😉.

Bij altijd opnemen kan ik altijd zelf bepalen of ik de aflevering nog een keertje wil zien of gelijk wil wissen.

Vandaar mijn reactie/vraag wie er verantwoordelijk is voor wat er uitgezonden gaat worden  en het moraal van het verhaal is , het is een zootje.

 


Zoals al gezegd wat er wanneer wordt uitgezonden ligt bij de diverse zenders zelf. Daarom kijk ik series via de diverse streamingdiensten.

 

Inderdaad is het een zooitje er is gewoon teveel zendtijd en te weinig geld voor nieuw aanbod. Er wordt niet voor niks zoveel herhaald.


Zoals al gezegd wat er wanneer wordt uitgezonden ligt bij de diverse zenders zelf. Daarom kijk ik series via de diverse streamingdiensten.

 

Inderdaad is het een zooitje er is gewoon teveel zendtijd en te weinig geld voor nieuw aanbod. Er wordt niet voor niks zoveel herhaald.

Daar hangt wel een prijskaartje aan al de streamingdiensten 

Vroeger betaalde men kijkgeld van f 30,00 /JAAR maar nu ……….

  1. Netflix: € 7,99 per maand (Basic)
  2. Disney+:  € 9,99 per maand
  3. HBO Max: € 5,99 per maand (Basic)
  4. Pathé Thuis: € 1,99 – € 5,99 per film
  5. ViaPlay: € 15,99 per maand
  6. Amazon Prime Video: € 2,99 per maand
  7. Discovery+: € 3,99 per maand
  8. Videoland: € 4,99 per maand (Basic)
  9. NLZIET: € 7,95 per maand
  10. Apple TV+: € 6,99 per maand
  11. SkyShowtime: € 6,99 per maand

Ik gebruik het niet maar als je b.v. Netflix , Viaplay Videoland en Apple TV+ heb ben je € 431,52 /jaar kwijt en dat is voor sommige mensen toch een rib uit hun lijf voor een jaartje TV kijken.

Helaas is het niet anders en moeten we er mee leven.


Ja het kost genoeg, ik reken anders, uit jouw som 431,52/12 daar kan ik die series niet  voor kopen op bluray of naar de bioscoop of een wedstrijd elke maand.

 

En men hoeft niet bij alle diensten klant te worden, dat is nergens voor nodig.


Je kan tot de conclusie komen dat degene die bepaalt welke aflevering van welke serie er uitgezonden gaat worden een vorm van dementie moet hebben , wat een puinhoop is dat.

Er is tijdens corona (veel) minder geproduceerd. En door de al maandenlange staking van personeel in de industrie in de VS daar ook minder. En nu ligt het al zo'n 4 weken helemaal stil doordat de acteurs zich ook aangesloten hebben. 

En al die zenders hebben wel 24/7 te vullen. Blijft er helaas heel veel herhaling over. Er zijn momenteel per zendergroep mijns inziens ook veel te veel zenders. NPO, 5 tv zenders met programmering, RTL heeft 8 zenders, Talpa 4 zenders, BBC First 1 maar wel héél veel herhaling.


vroeger is vroeger en nu is nu, gelukkig hebben we nu keus en vroeger niet. Gevalletje appels en peren.


vroeger is vroeger en nu is nu, gelukkig hebben we nu keus en vroeger niet. Gevalletje appels en peren.

Welke keus , herhaling op herhaling op herhaling ?

Dat is geen keus , dat is je verplichten om je groen en geel te laten betalen om TV te kunnen kijken.

Denk ook eens aan anderen zoals de senioren die het al niet zo breed hebben [ondergetekende] , mensen die een uitkering hebben of van een minimum loon rond moeten komen.

Vroeger is inderdaad vroeger maar toch komt ergens de uitdrukking ,,vroeger was alles beter’’ vandaan.

Ik kan jou op een briefje geven dat het ,,nu’’ van jou later het ,,vroegere’’ voor jou is geworden deze uitdrukking wel eens gaat gebruiken,


vroeger is vroeger en nu is nu, gelukkig hebben we nu keus en vroeger niet. Gevalletje appels en peren.

Welke keus , herhaling op herhaling op herhaling ?

Dat is geen keus , dat is je verplichten om je groen en geel te laten betalen om TV te kunnen kijken.

Denk ook eens aan anderen zoals de senioren die het al niet zo breed hebben [ondergetekende] , mensen die een uitkering hebben of van een minimum loon rond moeten komen.

 

 

Keus heb je altijd. 

Het is mogelijk om via de ether (of via internet) gratis naar de NPO-zenders en de regionale zenders te kijken. 

Verder zijn veel buitenlandse zenders gratis te bekijken via de satelliet en inderdaad ook weer via internet. 
 

Wil je veel sport zien of de nieuwste films? Dan kom je al gauw uit bij betaalzenders. 
 

Maar het is goed mogelijk om in Nederland gratis TV te kijken. 


vroeger is vroeger en nu is nu, gelukkig hebben we nu keus en vroeger niet. Gevalletje appels en peren.

Welke keus , herhaling op herhaling op herhaling ?

Dat is geen keus , dat is je verplichten om je groen en geel te laten betalen om TV te kunnen kijken.

Denk ook eens aan anderen zoals de senioren die het al niet zo breed hebben [ondergetekende] , mensen die een uitkering hebben of van een minimum loon rond moeten komen.

Vroeger is inderdaad vroeger maar toch komt ergens de uitdrukking ,,vroeger was alles beter’’ vandaan.

Ik kan jou op een briefje geven dat het ,,nu’’ van jou later het ,,vroegere’’ voor jou is geworden deze uitdrukking wel eens gaat gebruiken,

het is absoluut een keus om wel of niet een extra abonnement te nemen op die extra streamingdiensten. Als je weinig te besteden hebt, zul je keuzes moeten maken. Niemand verplicht je om je op 10 streamingdiensten te abonneren, dat doe je echt zelf. 

En vroeger was zeker niet beter, dat is echt een persoonlijke mening, prima overigens. 


Veel minder luxe en keuze stress noem ik toch echt beter. Veel minder TV zenders geen tot weinig reclame op Nederland 1 en 2 meer was er niet, met geluk een Duitse zender.

 

Het is maar net wat je ijkpunt is. Dat vroeger dingen beter waren is niet altijd waar. Dingen waren anders en makkelijker. 

 

Om dan terug te komen op het onderwerp destijds bepaalde een commissie van de gemeente welke TV kanalen we mochten zien. De invulling van die kanalen lag ook toen bij de omroepen en kanalen. Elke woensdagmiddag kinder programma's vaak de hele dag helemaal geen tv enkel test beeld.