Skip to main content

Ik heb 4 TV's in huis. Een TV draait op het abonnement  Digitaal Interactief en drie TV's op Digitenne.

Nu wil ik met 1 of 2 of met alle drie TV's overgaan van Digitenne naar Interactief.

Wat kunt u mij aanraden en wat zijn de meerkosten qua abonnement?

Ik wil, gelet op de plaatsen van de (nu nog op Digitenne aangesloten) TV's geen draden trekken vanaf de digitale ontvanger, dus ik wil ze draadloos verbinden. Is dit aan te raden of zijn er praktische problemen/ervaringen mee. Dus aan- of afraden?

Ik dank u bij voorbaat voor uw reacties.

vr. gr. Vogelenzang

Goedemorgen beste draadloze is niet zo best veel storing nu vooral met ledlampen en kerstverlichting beter met draad .maar het kan wel. wat u wilt 😉


Hallo @Vogelenzang ,

Qua kosten maakt het niets uit. Als het goed is, betaal je nu per Digitenne-ontvanger vijf euro huur per maand. Voor een extra interactieve TV-ontvanger is dat gelijk.

Als het bedraad aansluiten lastig is, dan zou ik lekker Digitenne houden. Tenzij je geen goede ontvangst hebt, maar dan valt daar ook wel weer wat aan te doen. 

 


Hi Vogelzang, welkom hier. 

Met draadloze adapters kun je het wel proberen, wel maximaal 3 televisies draadloos. De werking ervan kunnen we alleen niet garanderen omdat het afhankelijk is van je elektranetwerk, het signaals wordt op die manier overgebracht. 

Ook van belang is dat je genoeg capaciteit hebt op je adres. Wat zegt deze adrescheck over jouw verbinding? 


Hallo Cornelis, Noordzee en Alex (KPN). Hartelijk dank voor de snelle antwoorden/adviezen. Ik ga nu eerst met de adviezen van Alex aan de slag. Mocht ik nog vragen hebben, dan hoop ik weer dankbaar gebruik te kunnen maken van jullie ervaringen of adviezen. vr. gr. Vogelenzang


Hallo Alex, uit de adrescheck blijkt dat ik alleen via “Koper” ontvang en dat er de komende maanden geen veranderingen zijn te verwachten. Is dat snel genoeg voor draadloze adapters?  Hett lijkt mij niet, maar met de TV's op Digitenne ondervind ik ook met regelmaat (soms licht maar ook zware) storingen? Wat lijkt jou het beste?

vr. gr. Vogelenzang


Goedemorgen beste draadloze is niet zo best veel storing nu vooral met ledlampen en kerstverlichting beter met draad .maar het kan wel. wat u wilt 😉

Hartelijk dank Cornelis, zie ook mijn gecombineerde dankwoord wat lager. vr. gr Vogelenzang


Hallo @Vogelenzang ,

Qua kosten maakt het niets uit. Als het goed is, betaal je nu per Digitenne-ontvanger vijf euro huur per maand. Voor een extra interactieve TV-ontvanger is dat gelijk.

Als het bedraad aansluiten lastig is, dan zou ik lekker Digitenne houden. Tenzij je geen goede ontvangst hebt, maar dan valt daar ook wel weer wat aan te doen. 

 

Hartelijk dank Noordzee. Zie ook mijn gecombineerde dankwoord hieronder. vr. gr. Vogelenzang


Ook van belang is dat je genoeg capaciteit hebt op je adres. Wat zegt deze adrescheck over jouw verbinding? 

Als u glasvezel heeft is dit zo van belang. Als u geen glasvezel heeft:

Ik hoop voor je dat daar ook zoiets of hoger staat.


Hallo Alex,

Staat op het dubbele van 109 Mbit/s

vr. gr. Vogelenzang


Hallo Alex,

Staat op het dubbele van 109 Mbit/s

vr. gr. Vogelenzang

Dan is dit geen probleem, hier kunnen 3 televisies digitaal worden aangesloten. 


Dank Alex voor de snelle beantwoording. Resumerend: Ik kan een TV omzetten van Digitenne naar Digitaal zonder ontvangstproblemen met een te bestellen adapter en met omzetting van mijn abonnement naar 2 x digitenne en 2 x digitaal (was 3 op 1).

vr. gr. Hans


Zonder problemen kan ik niet garanderen, dit omdat die adapters afhankelijk zijn van jouw locatie. Je moet ook een adapter hebben bij de modem overigens. Dit is wel de beste optie als je echt geen kabel kunt trekken. 


OK Alex, nogmaals hartelijk dank voor de info. Ik zal er iemand bijhalen die meer verstand heeft van dit soort zaken. Dan kom ik er wel uit.

vr. gr. Hans Apswoude