Skip to main content

Sinds mijn verhuzing heb ik nu de beschikking over de Arris VIP5202. Echter het wisselen van zenders duurt regelmatig meer dan 10 seconden.

De tips die ik elders op dit forum gevonden heb allemaal al toegepast, helaas zonder resultaat. 

Ik heb dus al meerdere keren gerest, terug naar fabrieksinstellingen etc. Zowel tv ontvanger als modem. Ook geprobeerd op een andere tv, helpt ook niet.

De 2/3 seconden waar andere (terecht) over klagen, klinken mij momenteel als muziek in de oren. Dit is echt geen doen.

Van het weekend is het probleem alleen maar erger geworden. Waar het eerst alleen maar traag was, krijg ik nu bij het zappen iedere keer de beruchte STB-NMC-400 melding. Enige wat dan werkt is de verbinding van de modem naar het glasvezelkastje verbreken en kabel weer aansluiten (dus herstarten tv kastje en modem werkt niet, net als alle andere kabels uit de modem halen). Nadat ik dit heb gedaan kan ik weer even tv kijken, totdat ik weer van zender weer wisselen, dan begint het verhaal opnieuw. Als die eenmaal op een zender staat, heb ik geen enkel probleem, dus allen bij het wisselen van zender.

Tv kastje zit rechtstreeks via kabel aangesloten op modem. Dit werkt ook gewoon, anders zou ik helemaal geen tv hebben. Internet verbinding blijft wel gewoon werken, alleen het wisselen van zender dus niet.

Ook al andere kabel geprobeerd tussen router en glasvezelkastje, dit lost ook niks op.(en dan zou ik ook geen internet moeten hebben).

Enige oplossing is dus kabel van van router naar glasvezelpunt er aan de kant van glasvezelpunt eruit trekken en weer terugdoen.

Zeer vervelend…

 

Edit: modem is een v12

 


Hela, @AMW . Welkom op het form. Dat is een merkwaardig issue want een 5202 zapt doorgaans veel sneller.
Voor mijn beeldvorming: De 5202 is rechtstreeks op de box12 aangesloten. Dus geen switch ertussen? En je hebt de 5202 ook al eens gereset?

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/reset.htm

 

 


@AMW 

Ik denk dat er een DVS tussen zit, deze geeft vaak dit soort foutmeldingen op de KPN tv decoder.

Een vaste UTP kabel is altijd het beste.

En als er een switch tussen zit, dan moet deze IPGM Snooping hebben.


Bedankt voor jullie antwoorden. Maar zoals gezegd zit de tv ontvanger rechtstreeks met kabel op de router. 

Alle tips van de website (opnieuw opstarten, resetten, alleen kabel van tv kastje in de router etc heb ik al geprobeerd). Even werkt het dan en na paar minuten is het weer onmogelijk om te wisselen tussen tv zender zonder de foutmelding.


@joop2011 Ik deel je mening dat dit zelden of niet gebeurt als de tv tuner rechtstreeks op een router is aangesloten. Wellicht toch ergens een switch en/of DVS? 


Hoi, mooi dat jullie blijven zegeen dat er een switch of dvs tussen zit, waarbij dit niet het geval is. Ondertussen is er al een monteur langsgeweest, die nog een keer een volledige reset van de router heeft heeft uitgevoerd (blijkbaar is een reset via de resetknop die overal wordt aangegeven niet genoeg…..). 

Daarna werkte het weer even, maar ik zal het de komende dagen even in de gaten houden.

 


Hoi, mooi dat jullie blijven zegeen dat er een switch of dvs tussen zit, waarbij dit niet het geval is. Ondertussen is er al een monteur langsgeweest, die nog een keer een volledige reset van de router heeft heeft uitgevoerd (blijkbaar is een reset via de resetknop die overal wordt aangegeven niet genoeg…..). 

Daarna werkte het weer even, maar ik zal het de komende dagen even in de gaten houden.

 

 

Zie hier, een volledige reset naar fabrieksinstellingen heeft hij waarschijnlijk gedaan.

Zie link hoe je dat de volgende ook zelf kunt doen.😉


@joop2011 Nee, een volledige reset van de modem/router. Dus niet alleen via de reset knop.


@joop2011 Nee, een volledige reset van de modem/router. Dus niet alleen via de reset knop.

 

Zie ook de link.

 

Optie 1 is de makkelijkste, aan / uit schakelaar en 2 minuten wachten en weer aanzetten en laten opstarten.

 

Optie 2 is wat meer werk, terugzetten in de fabrieksinstellintgen.

 

Optie 3 komt niet vaak voor, de Experiabox (KPN modem router) resetten. 

 

P.S.

Ik weet niet of het ook zo in de link staat.

Die gaat vooral over de KPN tv ontvanger (dacht ik) en daar zit meestal het probleem.😉


Nee, de link gaat over tv ontvanger. Ik heb het over modem (v12).


@AMW Dus na die reset is het goed?  Hopelijk blijft het stabiel. Zo niet, dan lezen we het wel.