Skip to main content

Ik heb gelezen dat er een nieuwe tv ontvanger zal komen in 2025, de soundbox??

Mijn contract loopt nl. eind januari af en ben ècht in twijfel om alles op te zeggen want ben nog steeds niet echt te spreken over de tv+ ontvanger terwijl ze toch al genoeg updates hebben gehad?!?

Zeer regelmatig herstarten, terugkijken is ook vaak ellende en beeld en geluid lopen vaak niet gelijk. Zowiezo nooit met terugkijken….

Fijne jaarwisseling allen!

KPN komt om de paar jaar met een nieuwe KPN tv ontvanger.

De laatste is de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Die kan nog wel wat jaren mee.

De nieuwe box wordt waarschijnlijk bij nieuwe abonnementen geleverd, als hij volledig getest is.

Volgens mij moet dat nog gebeuren.

Persoonlijk heb ik geen voorkeur voor de nieuwe box, omdat er een luidspreker inzit en die heb ik niet nodig. Ik heb zelf een goede soundbar met subwoofer.

En daardoor is hij ook groter, terwijl ik het kleine formaat juist fijn vind en mooi in de kast kan zetten. 

We wachten de berichten rustig af.

Maar je kan je abonnement gewoon laten doorlopen.

Als je echt niet tevreden bent: gewoon overstappen. Ga bij KPN nergens op zitten wachten. Want dat duurt altijd langer als dat je zou willen. 

Beste ​@Mario27 reken er maar niet op dat er in januari een andere tv-decoder geïntroduceerd wordt.

Waar rook, is is vuur en als het vuurtje klopt ben je zo een jaar verder met de introductie van het product.

Succes.

Als je echt niet tevreden bent: gewoon overstappen. Ga bij KPN nergens op zitten wachten. Want dat duurt altijd langer als dat je zou willen. 

Klopt, in de basis is TV+ een heel mooi product, maar een kleine wijziging als weer terugkomen op de plek in de gids waar je een programma hebt gekeken (zodat je bijv. ook het volgende kan kijken, iets dat bij iTV goed werkte) duurt heel lang om te implementeren. Het werd wel prompt op de lijst (van 80 punten) gezet toen ik er om vroeg (het werd gepresenteerd als een “bug”) maar het werkt nog steeds niet...

Ik heb gelezen dat er een nieuwe tv ontvanger zal komen in 2025, de soundbox??

Mijn contract loopt nl. eind januari af en ben ècht in twijfel om alles op te zeggen want ben nog steeds niet echt te spreken over de tv+ ontvanger terwijl ze toch al genoeg updates hebben gehad?!?

Zeer regelmatig herstarten, terugkijken is ook vaak ellende en beeld en geluid lopen vaak niet gelijk. Zowiezo nooit met terugkijken….

Je kan verlengen als KPN je belooft dat ze gelijk bij de officiele introductie het nieuwe kastje naar je opstuurt? Dat zal niet de standaard policy zijn maar je kan het altijd vragen!

Klopt, in de basis is TV+ een heel mooi product, maar een kleine wijziging als weer terugkomen op de plek in de gids waar je een programma hebt gekeken (zodat je bijv. ook het volgende kan kijken, iets dat bij iTV goed werkte) duurt heel lang om te implementeren. Het werd wel prompt op de lijst (van 80 punten) gezet toen ik er om vroeg (het werd gepresenteerd als een “bug”) maar het werkt nog steeds niet...

Het issue is als punt 75 in de feature requests TV+ Box opgenomen en KPN heeft aangegeven er naar te zullen kijken. Helaas duren veel aanpassingen inderdaad heel erg lang alvorens ze geïmplementeerd worden. Weet overigens dat die lijst door mij beheerd wordt en ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en medelid van dit forum.

Dit is de nieuwe, via Bright.nl gezien:

https://www.bright.nl/nieuws/1247738/nieuwe-tv-decoder-van-kpn-lekt-uit-en-n-ding-springt-er-meteen-uit.html?sfnsn=mo&fbclid=IwY2xjawHiheRleHRuA2FlbQIxMQABHS0aqovZbKE6zAiG8gthsPrN9DJZhsFHox5BRvE6UsR-CeNKrzzniG7rCA_aem_lzh6IbuLBtiY_hgxeDFhzA

Goedemorgen ​@Mario27! Wat jammer dat KPN TV+ momenteel niet aan je wensen voldoet. We werken inderdaad constant aan updates en nieuwe producten maar ik kan je dan niet specifiek een tijdskader geven wanneer deze zullen verschijnen. Ik snap dat je een afweging moet maken maar ik hoop oprecht dat je bij KPN blijft.

Dat snap ik als KPN - medewerker😉

Goedemorgen ​@Mario27! Wat jammer dat KPN TV+ momenteel niet aan je wensen voldoet. We werken inderdaad constant aan updates en nieuwe producten maar ik kan je dan niet specifiek een tijdskader geven wanneer deze zullen verschijnen. Ik snap dat je een afweging moet maken maar ik hoop oprecht dat je bij KPN blijft.

Dat snap ik als KPN medewerker😉

Ik heb het bericht ook gelezen van de opvolger voor de tv box. Ik ben benieuwd of wij de Soundbox kunnen gaan testen. Onze huidige tv box reset zich elke week wel een keer. Erg irritant als je net in een film zit.

Vraag, hebben andere gebruikers ook problemen met Netflix en F1 tv Pro? Ik moet hier ook regelmatig resp. self reset/opnieuw inloggen. Toen ik nog gebruik maakt van de Ziggo Next en een aparte Google cast hoefde ik dit nooit te doen.

@beekmans65 hou de berichtgeving in de gaten maar hou er rekening mee dat het nog wel een tijdje gaat duren.

@Joep1965 Denk je komend jaar?

Wellicht. Maar misschien word het wel pas na de zomer ofzo. En als die beschikbaar komt, dan misschien in het begin alleen voor nieuwe klanten. Dat kan ook nog.

Kan echt niemand wat over zeggen, kan 2025 zijn maar ook 2026.
KPN is niet de eerste met dit type, dus het zal enkel software zijn wat getest moet worden want de hardware is al een jaartje in andere landen in omloop.

Wellicht. Maar misschien word het wel pas na de zomer ofzo. En als die beschikbaar komt, dan misschien in het begin alleen voor nieuwe klanten. Dat kan ook nog.

Meestal voor nieuwe klanten volgens mij🤣

Nieuw of verlengen vaak.

Nieuw of verlengen vaak.

Nieuw of verlengen vaak.

Ik moet 25 januari al verlengen..🤣🤣

Ik heb het bericht ook gelezen van de opvolger voor de tv box. Ik ben benieuwd of wij de Soundbox kunnen gaan testen. Onze huidige tv box reset zich elke week wel een keer. Erg irritant als je net in een film zit.

Vraag, hebben andere gebruikers ook problemen met Netflix en F1 tv Pro? Ik moet hier ook regelmatig resp. self reset/opnieuw inloggen. Toen ik nog gebruik maakt van de Ziggo Next en een aparte Google cast hoefde ik dit nooit te doen.

F1 tv pro is de enige app die we hebben geïnstalleerd en gebruiken naast tv kijken. En dit (F1 tv) is ook het enige waar we geen problemen mee hebben met de 7022.

Netflix of Disney gebruiken we zelden en als we dat doen kijken we dat via de tv. Bevalt veel beter.

ben nog steeds niet echt te spreken over de tv+ ontvanger terwijl ze toch al genoeg updates hebben gehad?!?

Maar waarom zou dat bij een nieuwe ontvanger beter gaan? Als het niet veel hergebruik is (allebei Android TV, hoewel de TV+ Box misschien de huidige verouderde versie blijft gebruiken, en dezelfde leverancier van de hardware en wie weet firmware), dan zou ik juist bang zijn voor opnieuw veel kinderziektes.

Verlengen moet nooit.

Je moet niks. je kan..
Maar je kan ook gewoon wachten en deze door laten lopen (is dan maandelijks opzegbaar of verlengbaar.

Je moet niks. je kan..
Maar je kan ook gewoon wachten en deze door laten lopen (is dan maandelijks opzegbaar of verlengbaar.

Dat biedt perspectief!😀

”Box vervangen of moet ik alles gaan opzeggen?” 

U  hoeft voor mijn niet te blijven.

Reageer