Skip to main content

Volgens mij heb ik nog geen topic gevonden over dit specifieke probleem: het valt mij op dat als ik een HDR YouTube video afspeel via de KPN tv+ box, dat HDR dan wel als “kwaliteit” staat bij de video (lees 4K HDR), maar dat mijn LG TV niet naar “HDR” switched. In de Netflix app werkt dit bijvoorbeeld wel met Dolby Vision, dan krijg ik dat netjes. 

als ik HDR verander in de instellingen van “automatisch” naar “continue” werkt het vanzelfsprekend wel, maar dan zijn al mijn tv zenders ook in HDR. De prioriteit aanpassen van Dolby Vision naar HDR10 heeft helaas geen effect.

Gebruik ik de YouTube app van mijn LG TV zelf dan doet deze het wel. 

Iemand anders met dit probleem? En nog belangrijker: een oplossing? 

Volgens mij heb ik nog geen topic gevonden over dit specifieke probleem: het valt mij op dat als ik een HDR YouTube video afspeel via de KPN tv+ box, dat HDR dan wel als “kwaliteit” staat bij de video (lees 4K HDR), maar dat mijn LG TV niet naar “HDR” switched. In de Netflix app werkt dit bijvoorbeeld wel met Dolby Vision, dan krijg ik dat netjes. 

als ik HDR verander in de instellingen van “automatisch” naar “continue” werkt het vanzelfsprekend wel, maar dan zijn al mijn tv zenders ook in HDR. De prioriteit aanpassen van Dolby Vision naar HDR10 heeft helaas geen effect.

Gebruik ik de YouTube app van mijn LG TV zelf dan doet deze het wel. 

Iemand anders met dit probleem? En nog belangrijker: een oplossing? 

Net een extra check gedaan: bij de Disney+ app precies hetzelfde probleem. Maar gek genoeg, zoals ik al eerder zei, bij de Netflix app dus niet. Daar schakelt hij netjes van SDR naar Dolby Vision zodra ik Dolby Vision content afspeel

kortom: het is dus niet een probleem dat exclusief is voor YouTube 

@DoubleR Wat gebeurt als je bij Youtube een stream kiest met HDR?

@DoubleR Wat gebeurt als je bij Youtube een stream kiest met HDR?

Ik heb niet de opties die jij ziet…. Maar bij alles staat wel HDR

Hoi ​@DoubleR . Ik moet je bekennen dat ik hier zelf ook altijd mijn smarttv app voor gebruik omdat die net iets beter geïntegreerd is met mijn LG televisie. Maar voor zover ik kan nagaan zou het wel moeten werken met de youtube app op onze ontvanger.  Ik zal vanavond zelf eens testen en kom hier op terug. 

Dit probleem heb ik ook ervaren en soms komt het terug. Had te maken met de hdmi cec combi met mijn philips tv. Na complete herinstalatie van de tv+box werkte het wel. Maar zoals gezegd gebruik ik de app op de tv, werkt net even soepeler en geen problemen door oa hdmi issue.

Reageer